• Sage One Payroll

    Sage One Payroll

mapa pl min

 

Symfonia Handel - początek pracy

W celu rozpoczęcia pracy wymagane jest założenie firmy w programie. Czynność ta powinno się wykonać tylko raz podczas pierwszej instalacji programu. Firmę zawsze można odtworzyć w nowszej wersji programu jednak nie jest to możliwe wstecz.

Aby założyć firmę po uruchomieniu programu wybieramy opcje Nowa. Kolejnym krokiem jest wypełnienie pierwszego formularza. Należy pamiętać aby wpisać prawidłowe dane firmy, ponieważ błędne wpisy powodują problemy z aktywacja programu.

Symfonia Handel - Zakładanie nowej firmy

Rys.1 Definiowanie firmy

 

W pierwszej sekcji Nazwa i NIP firmy należy wpisać prawidłową nazwę firmy oraz jej NIP są to pola konieczne do uzupełnienia. Skrót firmy jest to ciąg znaków który można uzupełnić dowolnie ponieważ jest to informacja wyłącznie dla użytkownika. Po wybraniu opcji Utwórz nową firmę zostanie ustalony szkielet bazy danych reprezentującej firmę. Program w następnym kroku poprosi o uzupełnienie dokładnych danych firmy w formularzu widocznym na Rys.2.  Wypełnienie danych jest wymagane do rozpoczęcia  pracy z programem. Podczas tworzenia firmy zalecane jest uzupełnienie danych dotyczących kont bankowych. Jednak jeżeli nie posiadają Państwo takich danych podczas zakładania możliwe będzie uzupełnienie ich w późniejszym czasie.

Symfonia Handel - Wprowadzamy dane firmy

Rys.2 Modyfikacja danych firmy

 

W momencie konieczności zmiany numeru konta bankowego lub wprowadzenia go do programu należy, kliknąć Kartoteki a następnie wybrać Ustawienia. W oknie które pojawiło należy wybrać Dane firmy, oraz zakładkę Bank. Kroki te widoczne są na Rys.3.

Symfonia Handel - Rejestr bankowy

Rys.3 Modyfikacja danych firmy

 

Firma może posiadać więcej rachunków bankowych niż jednak lecz należy je zdefiniować inaczej niż pierwszy rachunek bankowy. Wprowadzanie rachunków bankowych odbywa się poprzez zakładkę Pieniądze.

Symfonia Handel - nowy rejestr płatności

Rys.4 Dodawanie dodatkowego banku

 

Na rysunku powyżej zaznaczone zostały kroki wymagane do utworzenia dodatkowego banku. Po kliknięciu ikonki Dodaj ( + )  należy w oknie zmienić wartość typ rejestru na bankowy, następnie wymagane jest wybranie zakładki Inne i uzupełnienie wewnątrz jej informacji na temat banku (numer konta oraz nazwa banku). Należy także zaznaczyć ze rejestr jest aktywny.

Użycie tego banku odbywa się bezpośrednio podczas wystawiania dokumentów sprzedaży, wymagane jest wybranie odpowiedniego rejestru płatności. Wybieramy utworzony dodatkowy bank który nazywa się Bank testowy, widoczne jest to na Rys.4. W ten sposób możemy wystawiać faktury z różnymi kontami bankowymi.

Symfonia Handel - Wybór dodatkowego banku

Rys.5 Wybór dodatkowego banku.

Autor artykułu: Dariusz Rybarski.

Zaufali nam

Kontakt

43-300 Bielsko-Biała
ul. Sempołowskiej 19
tel: 33 814 90 42
fax: 33 819 47 58