Strona wykorzystuje ciasteczka by świadczyć usługi na najwyższym poziomie Polityka prywatności

Rozumiem
Arrow right icon Icon used in buttons

Oprogramowanie ERP

System ERP spełni Twoje oczekiwania tylko wtedy gdy będzie dobrze wdrożony.

Oprogramowanie ERP

Wdrożenie zawsze warto powierzyć ekspertom. To jeden z czynników wpływających na sukces projektu.

Inwestycja w oprogramowanie ERP może się zwrócić

Dlatego warto powierzyć dobór oprogramowania i wdrożenie ekspertom.

Zintegrowany system zarządzania gwarantuje szeroką wiedzę o Twoim przedsiębiorstwie

Czym jest system ERP

System ERP jest systemem wspierającym zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie.
Tłumacząc wprost ERP oznacza oprogramowanie do planowania zasobów przedsiębiorstwa (Enterprise Resource Planning).

#EksperciSymfonia do usług!

Oprogramowanie ERP pokrywa wszystkie obszary przedsiębiorstwa takie jak Finanse i Księgowość, Kadry i Płace, Produkcję oraz obszar Handlowo-Magazynowy zapewniając przy tym integralność danych we wszystkich realizowanych w przedsiębiorstwie procesach.

Czytaj więcej

Wspieramy przedsiębiorstwa w doborze i rozwoju oprogramowania, we wdrożeniach, szkoleniach oraz zapewniamy szybki dostęp do wsparcia technicznego w obszarach:

Finanse i Księgowość
Wraz z zaawansowanymi narzędziami do tworzenia raportów Smart BI i Business Intelligence oraz Środki Trwałe.
Dowiedz się więcej
Kadry i Płace
RCP wraz z aplikacjami do obsługi miękkiego HR zapewniającymi wymianę informacji z pracownikami.
Dowiedz się więcej
Handel wraz z rozwiązaniami mobilnymi
Rozwiązania mobilne do obsługi magazynu czy sprzedaży, przez mobilnych handlowców.
Dowiedz się więcej
Zarządzanie produkcją
Wraz z panelami meldunkowymi i integracjami do programów branżowych.
Dowiedz się więcej
Business Intelligence
Jeśli szukasz oszczędności w przedsiębiorstwie, chcesz poprawić efektywność lub tworzyć zaawansowane raporty finansowe.
Dowiedz się więcej
Integracja systemów IT
Czy masz program branżowy i zależy Ci na wymianie danych np. z programem księgowym lub handlowym?
Dowiedz się więcej
webp image

Myślisz o zmianach, automatyzacji danych, cyfryzacji procesów czy integracji z programem branżowym? Dowiedz się jak możemy Ci pomóc. Zostaw numer telefonu skontaktujemy się niezwłocznie!

Prawie 30 lat doświadczeń we wdrożeniach rozwiązań informatycznych, skutkuje szybką realizacją projektów.

Analiza Potrzeb

Koncepcja rozwiązania, oferta

Wykonanie, wdrożenie oprogramowania oraz szkolenia

Umowa serwisowa, bieżące wsparcie

Przykładowe obszary naszej działalności

Serwery w chmurze
Oprogramowanie dla firm
Oprogramowanie dla firm produkcyjnych
Oprogramowanie dla firm budowlanych

Zintegrowany system zarządzania gwarantuje szeroką wiedzę o Twoim przedsiębiorstwie.

Dla kogo jest przeznaczone oprogramowanie ERP?

Oprogramowanie klasy ERP proponujemy przedsiębiorstwom, które mają większe lub nietypowe potrzeby:

  • Generują dużo operacji handlowych
  • Posiadają oprogramowania branżowe i chcą je integrować z systemem ERP
  • Obsługują nietypowe procesy i wymagają dostosowania do indywidualnych potrzeb
  • Rozliczają się na pełnej księgowości
  • Potrzebują przekazywać dane do innych firm w grupie
  • Wymagają konsolidacji sprawozdań finansowych
  • Potrzebują wysokiego bezpieczeństwa baz danych
  • Oczekują dużej wydajności baz danych oraz płynnego zarządzania kopiami bezpieczeństwa
  • Wymagają logowania domenowego
  • Oczekują od oprogramowania ERP wspólnej bazy danych, wspólnych kartotek, słowników, wspólnego wymiarowania
  • Adresują konieczność wykonywania zaawansowanych, dogłębnych analiz
  • Potrzebują odpowiedniej synchronizacji rozrachunków – przyrostowej bądź indywidualnej
  • Wymagają zaawansowanego zarządzania uprawnieniami
  • Mają ograniczenia kartotek, kontrahentów lub magazynów
  • Chcą zautomatyzować obieg zamówień do kontrahentów
  • Wymagają wymiany danych elektronicznych z kontrahentami lub pomiędzy firmami w jednej grupie kapitałowej

Kluczem do sukcesu jest dokładne zbadanie potrzeb.

Nie wszystkie przedsiębiorstwa potrzebują Oprogramowania ERP. Przedsiębiorstwa, które realizują proste operacje handlowe i nie oczekują integracji danych z różnych obszarów działalności mogą wybrać odpowiednie rozwiązania spośród dostarczanych przez nas programów. Inwestycja w System ERP często jest realizowana etapowo np. w pierwszym etapie pokrywany jest obszar handlowo-produkcyjny, a procesy księgowe i kadrowe wspierane są przez struktury zewnętrzne – biura rachunkowe.

Coraz częściej jednak Klienci decydują się na zakup jednolitego programu ERP, nawet korzystając z usług biur rachunkowych, wtedy usługi realizowane są zdalnie na infrastrukturze przedsiębiorstwa lub w przestrzeni chmurowej. Takie rozwiązanie jest bardzo optymalne i zapewnia bezpieczeństwo danych.

webp image

Znaczenie ma każda potrzeba, którą zrealizujemy wdrażając oprogramowanie ERP. Zostaw numer telefonu, niezwłocznie oddzwonimy.

Klienci rosną z nami

Dla ZoriusPro od zawsze ważni są Klienci i ich potrzeby. Oprogramowanie ERP i rozwiązania, które dostarczamy są dopasowane do aktualnych potrzeb i wymagań Klientów. Świadomie nie dostarczamy rozwiązań z tendencją „na wyrost”, ponieważ w momencie rozwoju przedsiębiorstwa możemy zareagować i dostarczyć adekwatnych funkcjonalności. Kluczowa jest wtedy możliwość migracji bazy danych, czyli przeniesienie danych do wyższych linii produktowych, w tym do linii Symfonia ERP. w momencie, gdy przedsiębiorstwo rośnie, zmieniają się wymagania i procesy, lub dochodzą dodatkowe obszary do zagospodarowania systemami informatycznymi, proponujemy zmianę systemu na oprogramowanie ERP. Mamy do czynienia z takimi sytuacjami bardzo często.

Oprogramowanie ERP dla nowych Klientów

Największe znaczenie ma analiza potrzeb, bez której nie moglibyśmy odpowiedzieć na potrzeby przedsiębiorstwa. Wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu oprogramowania ERP, setki zrealizowanych wdrożeń i szeroka wiedza merytoryczna o procesach zachodzących w przedsiębiorstwach zapewnia naszym kontrahentom bezpieczne i sprawne przejście na nowy system. Nie ma dwóch takich samych przedsiębiorstw. Nawet w tej samej branży spotykamy się z różnym podejściem biznesowym, strategicznym, operacyjnym czy księgowym. Mało prawdopodobne staje się stosowanie 100% analogii we wdrożeniach oprogramowania ERP. Dlatego istotne jest zapoznanie się z istniejącymi procesami, zidentyfikowanie problemów, wyzwań czy zagrożeń z jakimi zmaga się Klient.

Podczas rozpoznania potrzeb oczekujemy jak najszerszego przedstawienia zarówno bieżących problemów, jak i oczekiwanych funkcjonalności, które wspierałyby wykonywane czynności. Warto również zlokalizować czasochłonne działania cykliczne, ponieważ coraz częściej można je zastąpić poprzez automatyczną obsługę operacji. Przy okazji można zidentyfikować zbędne procesy. Istotne jest również aby procesy w przedsiębiorstwie przeanalizował ekspert doświadczony we wdrożeniach oprogramowania ERP.

webp image

Lubimy wyzwania! Stoisz przed wyborem oprogramowania do swojego przedsiębiorstwa? Zostaw numer telefonu - oddzwonimy!

Oprogramowanie

Podczas analizy przedwdrożeniowej rozpoznajemy potrzeby klientów, również w aspekcie pokrycia licencjami poszczególnych obszarów. Dobór odpowiednich modułów uzależniony jest od realizowanych w przedsiębiorstwie procesów i potrzeb.

Ustalamy liczbę dostępów do systemu i zwykle rekomendujemy zakup mniejszej liczby stanowisk, ponieważ zawsze istnieje możliwość rozbudowy oprogramowania. Zakup licencji w subskrypcji zapewnia elastyczne dostosowanie ilości stanowisk poszczególnych modułów do aktualnych potrzeb przedsiębiorstwa.

Wdrożenie

Wdrażając oprogramowanie ERP szacujemy, że może zająć od kilku tygodni do kilku miesięcy. W zależności od wstępnych założeń, terminu rozpoczęcia implementacji oraz określonego terminu rozpoczęcia pracy na nowym systemie możemy zaprojektować optymalny harmonogram wdrożenia systemu ERP. Sprawne wdrożenie oprogramowania ERP jest zależne jednak nie tylko od firmy realizującej wdrożenie, ale w olbrzymim stopniu zależy od zaangażowania zespołu wdrożeniowego Klienta, oraz od jednomyślności i determinacji wszystkich uczestników implementacje. ZoriusPro dba o relacje obu stron – z doświadczenia wiemy, że brak chęci i zaangażowania jednej ze stron nie stoi za sukcesem idealnego wdrożenia. Dlatego realizowane przez nas wdrożenia systemu ERP są bardzo doceniane przez naszych klientów, przede wszystkim dzięki temu, że mają charakter hybrydowy oraz cechują się systematycznością i przewidywalnością.

Istotna jest też motywacja pracowników przedsiębiorstwa, która prowadzi się do płynnej i terminowej realizacji wdrożenia. Bez wizji korzyści z wdrożenia, projekt implementacji ERP jest trudny, a czasem praktycznie niemożliwy do zrealizowania. Po wdrożeniu systemu ERP zapewniamy Klientom wsparcie techniczne w ramach umowy serwisowej. Realizujemy bieżące konsultacje, szkolimy nowych pracowników, dostarczamy aktualizacje, informujemy o nowych zmianach prawnych i funkcjonalnościach.

System ERP – koszty czy oszczędności?

Coraz częściej mamy do czynienia z przedsiębiorstwami, które zwróciły się do nas, ponieważ oczekiwały obniżenia kosztów utrzymania obecnego systemu ERP. Dlaczego? Czynników wpływających na takie działanie jest kilka, między innymi fakt, że firmy kupowały duże systemy z dotacją i nie brały pod uwagę kosztów utrzymania zarówno licencji jak i wsparcia technicznego. Po latach eksploatacji okazywało się, że używana jest 1/10 funkcjonalności systemu, a koszty serwisu wzywanego do aktualizacji lub konsultacji są bardzo wysokie.

Wymiana oprogramowania to wyzwanie dla obu zespołów wdrożeniowych, zarówno po stronie zlecającego jak i zleceniobiorcy.

Kolejnym czynnikiem jest konieczność wymiany oprogramowania, które było tworzone na indywidualne zamówienie np. przez jednoosobową działalność lub studenta. Nawet jeśli system był konserwowany, to często nierealne było otrzymanie rozwiązań związanych ze zmianami prawnymi na czas (np. JPK, KSeF). Przedsiębiorstwo musiało liczyć się z ogromnymi karami, lub realizowali wymagania poprzez ręczne wprowadzanie bądź modyfikacje danych do wymaganych przez ministerstwo arkuszy. W takiej sytuacji olbrzymim ryzykiem była utrata dostawcy, a jednocześnie konserwatora systemu.

Spośród przedsiębiorstw, w których wdrażaliśmy oprogramowanie ERP były też takie, które miały wewnętrzną, kilkuosobową jednostkę, która pisała na zamówienie i utrzymywała system ERP. Takie rozwiązanie wydawało się wygodne z perspektywy przedsiębiorstwa, ale jednocześnie było bardzo kosztowne i ryzykowne z uwagi na mnogość zmian prawnych na które musieli reagować. Po wdrożeniu oprogramowania ERP Symfonia koszty utrzymania oprogramowania w takich przypadkach spadły o co najmniej połowę.

Czym jest firma ZoriusPro – krótka historia

ZoriusPro pomaga w cyfryzacji procesów

ZoriusPro wspiera przedsiębiorstwa i biura rachunkowe od prawie 30 lat w obsłudze biznesu. Główną siłą napędową naszego przedsiębiorstwa są potrzeby naszych klientów, naszą pasją nowoczesne technologie, a misją jest cyfryzacja przedsiębiorstw i wdrażanie rozwiązań. ZoriusPro wyróżnia ciągły rozwój, zarówno firmy, jak i pracowników oraz rzetelne podejście do podejmowanych działań.

Dzielimy się wiedzą

Cyklicznie organizujemy konferencje i szkolenia, podczas których dzielimy się wiedzą o zmianach prawnych i funkcjonalnych w systemach oraz o rozwiązaniach, które wspierają biznes.

ZoriusPro cyfryzuje biznes

Specjalizujemy się w cyfryzacji przedsiębiorstw opierając się na oprogramowaniu dla firm – Symfonia, kompetentnie wskazując korzyści, płynące z wdrażania nowych technologii. Zadaniami zespołu jest dostarczanie i integracja informatycznych systemów zarządzania w celu usprawnienia w zakresie procedur i procesów zachodzących w każdym biznesie.

Głównym aspektem działalności jest projektowanie, dopasowywanie i wdrażanie rozwiązań przyspieszających obieg dokumentów. Wspieramy naszych kontrahentów poprzez uruchomienie odpowiednich programów cyfrowych powodując, że wiele procesów odbywa się automatycznie, co redukuje konieczność absorbowania kadry kierowniczej, czy samego właściciela. Taka metoda między innymi pozwala skupić się na kwestiach, które faktycznie wymagają osobistego zaangażowania.

Integrujemy systemy

Obecnie programy do zarządzania firmą zapewniają obsługę niemal wszystkich standardowych procesów. Nierzadko przedsiębiorstwa oczekują indywidualnego podejścia do procesów, dla nich piszemy rozwiązania, które wpisują się w potrzeby. Przykładem są wytwarzane aplikacje – np. aplikacja kliencka do obsługi listów przewozowych firm kurierskich, aplikacja do wymiany danych pomiędzy platformami sprzedażowymi EDI, integracja z Risk Radar. Stosujemy wymianę danych poprzez pliki, API, czy szyny danych.

Dostosowujemy raporty i analizy danych na potrzeby kadry zarządzającej przy wykorzystaniu narzędzi Business Intelligence. Naszym klientom oferujemy również usługi programistyczne w zakresie wymiany danych z programami branżowymi np. z systemami zarządzania produkcją MES. Niezawodna integracja systemów IT zwiększa wydajność i efektywność w przedsiębiorstwach zapewniając komunikację pomiędzy systemami wdrożonymi w organizacji, bezpieczną wymianę danych z partnerami biznesowymi i różnymi systemami branżowymi. Pozwala na automatyczny import danych sprzedażowych, automatyzację księgowań dokumentów i wiele innych. Handel hurtowy, mobilny, usługi, branża budowlana, produkcyjna i inne. Obszar obsługiwanych przez nas przedsiębiorstw jest wszechstronny, wspieramy zarówno duże międzynarodowe korporacje, porty lotnicze oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, czy biura rachunkowe.

Rozumiemy potrzeby i wiemy jak…

Cechą wspólną wszystkich rozwiązań zrealizowanych w grupie spółek branży budowlanej, w której mamy do czynienia ze spółkami celowymi, jest szeroko pojęta automatyzacja i cyfryzacja procesów biznesowych. Uniknięcie zbędnej pracy manualnej, ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem oraz otrzymanie wiarygodnej i spójnej informacji zarządczej. Dla branży produkcyjnej oferujemy skuteczne, niskobudżetowe oprogramowanie, które można w łatwy sposób dostosowywać do specyfiki przedsiębiorstwa, nawet będącego w trakcie rozwoju. Ponadto wykonujemy integracje z parkiem maszynowym co umożliwia kierownictwu dynamiczną weryfikację stanu produkcji i zarządzanie zmianą. Takie podejście pozwala na zwiększenie wydajności i efektywności. Handel Hurtowy wspieramy poprzez dostarczanie mobilnych narzędzi do obsługi klienta, kolektorów danych, obsługi WMS i gospodarki magazynowej oraz obsługi sprzedaży przez kody kreskowe. Ponadto oferujemy rozwiązania automatyzujące wysyłkę. Firmy usługowe wspieramy narzędziami dzięki, którym możliwe jest monitorowanie oraz analiza projektów. Ponadto w naszej ofercie znajdują się rozwiązania wspomagające operacje w procesach kooperacyjnych. Nasza działalność składa się z eksperckiego, solidnego, zaangażowanego zespołu, szczycącego się z rozległej wiedzy merytorycznej i technicznej. ZoriusPro od wielu lat jest w elitarnym gronie partnerów Symfonia o najwyższych kompetencjach sprzedażowych i wdrożeniowych. Oferowane przez nas produkty wspierają przedsiębiorców i ich podmioty w realizowaniu procesów biznesowych (w obszarach: finansowo-księgowym, kadrowo-płacowym, handlowym, magazynowym oraz zarządzania produkcją).

od 1994
Lata na rynku
1300
Obsługiwanych klientów
300
Wspieranych biur rachunkowych
100
Zrealizowanych indywidualnych wdrożeń

Case study w branży budowlanej

Przedsiębiorstwo budowlane (NDA) jest jednym z wiodących i wielokrotnie nagradzanych w Polsce. Realizuje projekty w szeroko pojętym budownictwie, które są tworzone z dbałością o najwyższą jakość, z wykorzystaniem sprawdzonych, nowoczesnych rozwiązań również w aspekcie technologii ekologicznych.

Oprogramowanie Symfonia
Czytaj więcej
Cyfryzacja i automatyzacja procesów biznesowych w branży budowlanej

Opis sytuacji

Kontrahent (NDA) korzystał z oprogramowania Symfonia ERP, które przez lata zostało rozbudowywane o różne funkcjonalności automatyzujące procesy i różne specjalistyczne rozwiązania dla branży budowlanej oraz integracje z oprogramowaniem workflow.

Dynamiczny rozwój Przedsiębiorstwa, zmiany prawne oraz przekształcenia wymagały nowego podejścia biznesowego. Pojawiła się potrzeba usystematyzowania i zautomatyzowania procesów biznesowych.

Wyzwanie

Specyfika branży budowlanej zakłada tworzenie spółek celowych dla poszczególnych inwestycji. W związku z powyższym analogiczna sytuacja występuje u naszego klienta, co przez lata działalności skutkowało rozbieżnością w planach kont spółek w Grupie.

Po latach szybkiego rozwoju Kontrahent wymagał usprawnień. Pojawiały się kolejno nowe potrzeby, których celem było zwiększenie wydajności i efektywności w obszarze finansowo- księgowym. Po analizie przedwdrożeniowej zaproponowaliśmy rozwiązania. Między innymi konsolidację planu kont oraz założenie spółki wspólnej, a w kolejnych etapach ujednolicenie kartotek kontrahentów, automatyczne fakturowanie przez platformę www.miedzyfirmami.pl, czy pogłębione raportowanie wymagające nowego podejścia do wymiarowania.

Punkt wyjścia – konsolidacja planu kont

Wiedza ekspercka w zakresie procesów w branży budowlanej pozwoliły podejść do pierwszego etapu stworzenia wspólnego wzorcowego planu kont dla całej grupy przedsiębiorstwie. Ze względu na specyfikę różnych działalności spółek celowych wymagane było ustawienie planu kont, który obejmuje i przewiduje wszystkie procesy w jednym miejscu. W tym celu został powołany zespół wdrożeniowy, w skład, którego wchodzili nie tylko informatycy, ale również specjaliści z obszaru finansów i rachunkowości. Pierwszym etapem było utworzenie planu kont, drugim stworzenie mapy przeksięgowań sald z poprzednich kont, na nowe konta, która dynamicznie na przełomie roku była uaktualniana. Kolejnym etapem było wygenerowanie nowego bilansu otwarcia według mappingu kont oraz przeniesienie rozrachunków na kontach aktywno-pasywnych z niezamkniętymi transakcjami.

Pojawiły się również wyjątki które obejmowały ujawnienie transakcji rozrachunkowych które wcześniej nie były prowadzone. 
W pracach pojawiła się spółka wzorcowa, z poziomu której zarządzamy planami kont w pozostałych bazach. Dodatkowo zostały utworzone słowniki kartotekowe, które również uzupełniane są z jednego miejsca i automatycznie kopiowane na pozostałe bazy klienta.

Obustronne zrozumienie powagi projektu i zagrożenia jakim był czas oraz ogromnego zaangażowania pracowników Zorius.pl spowodowało, że cały projekt konsolidacji planu kont został zrealizowany bez opóźnień i przyniósł zakładany efekt.

Jednolita kartoteka kontrahentów kluczem w grupie spółek

Zadanie, które polegało na uporządkowaniu kartoteki kontrahentów było wyzwaniem ze względu na ilość baz, ilość transakcji oraz lata działalności. Konspekt, który został opracowany i zrealizowany zakładał utworzenie bazy wzorcowej, która będzie zarządzała kontrahentami we wszystkich bazach, zarządzanie polegało na modyfikacji danych i propagowaniu ich w bazach pozostałych, wprowadzaniu nowych kontrahentów w jednym miejscu, ujednoliceniu pozycji analitycznych we wszystkich bazach. [proces musiał gwarantować bezpieczeństwo i spójność danych we wszystkich latach i bazach danych. W trakcie prac zaproponowaliśmy uporządkowanie kontrahentów, połączenie kontrahentów którzy byli w bazach założeni kilkukrotnie i występowali jako duble, oraz oznaczenie kontrahentów jako archiwalnych, z którymi nie następuje aktywna współpraca co najmniej od 5 lat.

Zarządzanie kontrahentami z jednego miejsca pozwoliło klientowi usprawnić pracę i unikać powielania informacji w wielu miejscach.

Korzyści

Cechą wspólną wszystkich rozwiązań zrealizowanych w grupie spółek jest szeroko pojęta automatyzacja i cyfryzacja procesów biznesowych. Uniknięcie zbędnej pracy manualnej, ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem oraz otrzymanie wiarygodnej i spójnej informacji zarządczej.

Case study w branży produkcyjnej

Przedsiębiorstwo (NDA) jest prężnie rozwijającym się producentem kształtowników oraz konstrukcji stalowych i architektonicznych do budowli zlokalizowanych na całym świecie.

Oprogramowanie Symfonia
Czytaj więcej
Cyfryzacja i automatyzacja procesów biznesowych w branży budowlanej

Opis sytuacji

Spółka zdecydowała się na zmianę systemu do zarządzania przedsiębiorstwem z kilku powodów.

Zasadniczym był fakt, że przedsiębiorstwo było w trakcie zmian restrukturyzacyjnych, co powodowało nowe potrzeby, oraz konieczność cyfryzacji w realizowanych procesach we wszystkich obszarach biznesowych. Ponadto kluczowa była zmiana systemu na taki, który gwarantowałby zgodność z prawodawstwem. Klient zwrócił uwagę na dostępność aktualizacji oprogramowania Symfonia zawsze zanim zmiana prawna wejdzie w życie. Dla Klienta było to ważne, ponieważ do czasu wdrożenia rozwiązania odpowiadające zmianom prawnym były tworzone wewnątrz organizacji, co powodowało bardzo kosztowne i czasochłonne obciążenie dla Spółki. Istotnym czynnikiem było również duże obniżenie kosztów eksploatacji systemu i przeniesienie wsparcia technicznego oprogramowania poza strukturę przedsiębiorstwa.

Rozwiązanie


Oczekiwania

Klient oczekiwał stabilnego i bezpiecznego systemu zarządzania, z możliwością precyzyjnej konfiguracji całego systemu, jak i uprawnień dla użytkowników. Oczekiwano wdrożenia rozwiązań zapewniających cyfryzacje procesów w przedsiębiorstwie takich jak Obieg Dokumentów dla obszaru księgowości czy platforma e-Pracownik dla obszaru Kadrowo – Płacowego. Ponadto Klient wymagał integracji z używanymi systemami dzięki czemu ograniczono czynności powtarzalne i zautomatyzowano na przykład proces fakturowania, czy obieg zamówień.

Co wpłynęło na wybór dostawcy rozwiązań

System Symfonia ERP już w standardowej wersji bez jakichkolwiek modyfikacji spełniał oczekiwania Klienta, jednak w ramach wdrożenia powstały rozwiązania, które sprawiły, że jeszcze bardziej automatyzował procesy w przedsiębiorstwie między innymi dzięki integracji systemów IT. Czynnikiem, który zaważył na decyzji było szybkie i elastyczne wdrożenie systemu oraz możliwość realizacji wdrożenia w etapach.

Model Wdrożenia

Zorius.pl postawił na elastyczny model wdrożenia oraz rozliczenia – Time and Materials. Po przeprowadzonej analizie przedwdrożeniowej określone zostały koszty wdrożenia poszczególnych modułów oraz całości systemu. Podsumowanie prac klient otrzymywał każdego dnia, sumarycznie na koniec tygodnia i na każdego miesiąca był podpisywany protokół odbioru prac, na podstawie którego była wystawiana faktura.

Sprawiło to, że klient na bieżąco otrzymywał informację o postępach prac i w razie potrzeby mógł reagować na zmiany. Ze strony Zorius.pl tak precyzyjne raportowanie spowodowało, że projekt wdrożeniowy był wręcz idealny. Czynnikiem, który również zapewnił sukces było obustronne zaangażowanie w projekt oraz z góry ustalone daty cyklicznych spotkań u Klienta, które praktycznie nie ulegały zmianie. Zapewniało to obu stronom stabilny schemat działań, możliwość zaplanowania bieżącej pracy oraz gwarancję rozwiązania bieżących wyzwań. W projekcie wdrożeniowym uwzględniliśmy również serię szkoleń z poszczególnych modułów, co przełożyło się na efektywną pracę już na samym początku wdrożenia.

Zorius.pl zapewniło Klientowi zarówno wsparcie powdrożeniowe jak i wsparcie techniczne w ramach umowy serwisowej, w ramach której dostarczamy aktualizacje oprogramowania, konsultacje techniczne oraz merytoryczne oraz możliwość rozwoju oprogramowania w razie nowych potrzeb.

Wdrożenie

Zadania, które zostały postawione przed zespołem ekspertów Zorius.pl były trudne ze względu na to, że przenoszone dane były z systemu autorskiego, który nie jest znany ponieważ był pisany tylko dla tego przedsiębiorstwa. Baza danych ze względu na lata działalności była duża i należało uporządkować część rekordów, między innymi środki trwałe, które zostały wprowadzone do systemu i przyjęte do użytkowana np. od 1908 roku.

Ilość transakcji wewnątrz spółek z grupy powiązanej była bardzo duża. Należało również zmienić sposób prezentowania np. kont walutowych, które we wcześniejszym systemie były prezentowane tylko na kontach pozabilansowych. Dlatego we wdrożeniu należało wykazywać się doświadczeniem oraz znajomością przepisów finansowo księgowych. W trakcie wdrożenia udało się usprawnić i skrócić procesy, które kiedyś były bardzo rozbudowane, a teraz nie ma takiej potrzeby. Wdrażając system kadrowo płacowy należało z bazy, która zawierała kilka tysięcy pracowników przygotować i zaczytać tylko i wyłącznie aktualne dane, a następnie wprowadzić bardzo nietypowe składniki wynagradzania, które występują tylko w nielicznych specjalistycznych przedsiębiorstwach w Polsce. Firma zajmuje się również nietypową działalnością przychodową, która ma różne momenty podatkowe, mówimy tutaj o sprzedaży energii (zielonej, niebieskiej, czerwonej). Sprzedawane są również pozostałe media, które mają specyficzny moment powstania obowiązku podatkowego. Takie wymagania zostały zrealizowane dzięki doświadczeniu w wielu wdrożeniach i znajomości merytorycznej procesów biznesowych podobnych przedsiębiorstw.

Korzyści

Klient i jego pracownicy otrzymali nowoczesne narzędzie, które może być skalowalne do ich biznesu, oraz pozwala się w łatwy sposób dostosowywać do specyfiki przedsiębiorstwa, które jest w trakcie zmian. Pracownicy uczestniczący we wdrożeniu byli przeszkoleni z pracy na rozpoznawalnym w całej Polsce systemie. Wsparcie ekspertów ze strony Zorius.pl oraz sieci partnerskiej Symfonia wzmacnia poczucie bezpieczeństwo. W trakcie wdrożenia zmieniono system analizy danych wprowadzając narzędzie Symfonia Business Intelligence, które pozwala kierownikom i dyrektorom samodzielnie analizować dane, do których mają dostęp. Księgowania następują w czasie rzeczywistym, wprowadzono elektroniczny obieg dokumentów odchodzimy od podpisywania i przekazywania dokumentów drogą papierową. W czasie pandemii wprowadzono system elektronicznej wymiany informacji między pracownikami oraz wdrożono między innymi możliwość składania wniosków urlopowych drogą elektroniczną.

Case study w korporacji budowlanej

Klient (NDA) jest spółką budowlaną o uniwersalnym ukierunkowaniu, której działania można obserwować na całym terytorium Republiki Czeskiej, Republiki Słowackiej oraz za granicą. W ramach spółki realizowane są projekty związane z budownictwem społecznym, mieszkalnym, przemysłowym czy komunikacyjnym oraz budownictwo podziemne, projekty deweloperskie i pozostałe inżynieryjne prace budowlane. Spośród realizacji można wymienić budowę metra w Pradze, czy budowę obwodnicy w Warszawie. Spółka posiada 11 oddziałów, między innymi na Słowacji, w Niemczech, Finlandii, Islandii, Belgii, Polsce. W ramach grupy zatrudnionych jest ponad – 3 tysiące pracowników.

Oprogramowanie Symfonia
Czytaj więcej
Cyfryzacja i automatyzacja procesów biznesowych w branży produkcyjnej

Opis sytuacji

Klient oczekiwał stabilnego i bezpiecznego systemu zarządzania, z możliwością precyzyjnej konfiguracji całego systemu, jak i uprawnień dla użytkowników. Oczekiwano dużej szybkości działania, integracji poszczególnych modułów oraz możliwości rozszerzenia funkcjonalności systemu poprzez tworzenie rozwiązań dodatkowych. Istotne dla klienta było raportowanie dla grupy oraz integracja z Systemem IT w Grupie.

Wdrożone programy


W przedsiębiorstwie w pierwszym etapie został wdrożony system Symfonia ERP, pokrywający obszary: Finansowo – Księgowy i zarządzanie majątkiem oraz system handlowo-magazynowy.

W kolejnych etapach został wdrożony program Kadrowo-Płacowy oraz Busines Intelligence, który zapewnia zaawansowane raportowanie operacji w obszarach finansów oraz handlu.

Dlaczego klient wybrał system Symfonia ERP?

System Symfonia ERP spełniał wszystkie wymagania klienta, a jedne z podstawowych warunków, dla których firma zdecydowała się na nowy system było bezpieczeństwo i uniwersalność baz danych. Kolejnym atutem była gwarancja szybkiego wdrożenia, oraz stworzenie rozwiązań dodatkowych, gwarantujących między innymi integrację z czeskim systemem IT

Wdrożenie

Kluczowe etapy

System Symfonia ERP w całości został wdrożony i zintegrowany przez firmę Zorius.pl Wdrożenie zostało zrealizowane w przeciągu kilku tygodni, dzięki zaangażowaniu obu zespołów wdrożeniowych – Klienta oraz Zorius.pl. Podczas wdrożenia kluczowe było przygotowanie rozwiązania pozwalającego na eksport dokumentów do czeskiego Systemu, a także ujednolicenie planu kont, wzorców księgowań oraz procesów finansowo-księgowych. Po oddaniu pierwszego etapu wdrożenia zostały realizowane rozwiązania dodatkowe, które powstawały systematyczne w czterech następnych miesiącach. W kolejnym etapie nastąpiło wdrożenie modułu – Kadrowo-Płacowego oraz modułu Symfonia Business Intelligence.

Most Polsko-Czeski

Wdrożenie było wyzwaniem, ponieważ odbyło się na szczeblu międzynarodowym i jest przykładem na to, że po Czesku też można wdrożyć Symfonia ERP dla dużej międzynarodowej korporacji. Nasz System był oceniany i porównywany z Systemem czeskim, który jest używany w siedzibie Grupy, a podczas wdrożenia często obecne były równocześnie księgowe z Polski i Czech.

Zapewne niezapomniane będzie pierwsze zetknięcie się ze sprzętem – serwerami i komputerami na których są zainstalowane programy (min.MS Windows, MS Excel) w języku czeskim, co zmusiło wdrożeniowców do zapoznania się z czeskim nazewnictwem, innymi oznaczeniami, ikonami.

Dla Klienta niezwykle wartościowe okazało się wdrożenie Symfonia Business Intelligence, ponieważ za pomocą wbudowanych raportów otrzymywał zaawansowaną informację zarządczą

Korzyści

Z uwagi na zindywidualizowane procesy w Przedsiębiorstwie, dane wprowadzane do programu finansowo-księgowego muszą zostać wprowadzone według precyzyjnego schematu, z szczególnym uwzględnieniem wprowadzania zapisów na odpowiednie konta. Rozwiązania dodatkowe dostarczone przez firmę Zorius.pl zapewniają użytkownikom systemu automatyczną kontrolę wprowadzonych danych księgowych. Dzięki dodatkowemu raportowi, wychwytującemu automatycznie błędne zapisy na kontach, użytkownik programu finansowo księgowego minimalizuje do zera szanse na wprowadzenie niespójnych danych. W przypadku gdy użytkownik umieścił na kontach zapis niezgodny z konwencją, algorytm firmy zorius.pl automatycznie wyświetla szczegóły takiego zapisu w zestawieniu w programie MS Excel. Pozwala to uniknąć użytkownikowi żmudnej analizy zapisów, tym samym zapewniając automatyzację pracy i oszczędność czasu i wysiłku.

W związku z licznymi transakcjami przeprowadzanymi przez spółkę wystąpiło zapotrzebowanie na zewnętrzne zestawienie szczegółowych informacji o rozrachunkach. Na prośbę głównej księgowej został utworzony dedykowany raport, prezentujący w programie MS Excel wymagane dane, w sposób odpowiadający zapotrzebowaniu zleceniodawcy, a następnie są importowane do systemu Finansowo – Księgowego w centrali Spółki. Rozwiązanie zapewnia kontrolę nad płatnościami, pozwalając na precyzyjne dostosowywanie działań i strategii użytkownika do aktualnych możliwości finansowych firmy oraz kontrolę nad bieżącymi operacjami finansowymi.

Zasadniczym atutem wdrożenia jest możliwość eksportowania wszystkich dokumentów z programu finansowo-księgowego według określonych schematów i właściwego zaczytania tychże dokumentów do czeskiego systemu finansowo księgowego.

System został w taki sposób skonfigurowany, że w sposób automatyczny są importowane wszystkie zapisy z programu Finanse i Księgowość ERP do czeskiego systemu – proces został nazwany „mostem Polsko – Czeskim”

Wdrożenie w kolejnych spółkach

Z uwagi na znajomość branży, oraz potrzeb Klienta i możliwość szybkiej realizacji kolejnych projektów wykonujemy wdrożenia dla nowych spółek w grupie.

Dlaczego warto wybrac ZoriusPro?

W branży IT działamy już od prawie 30 lat. Mamy za sobą wiele ukończonych projektów, co pozwala nam z doświadczeniem spojrzeć na nowo realizowane projekty. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Dążymy do tego, by nasze rozwiązania były ergonomiczne, proste w użyciu, a zarazem realizowały wszystkie zdefiniowane na etapie analizy potrzeby.

Jaki wygląda proces tworzenia rozwiązań IT?

Prace rozpoczynamy od przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej. Na tym etapie definiujemy zestaw potrzeb/wymagań klienta oraz planujemy proces realizacji projektu. Po akceptacji przedstawionej oferty przystępujemy do realizacji zlecenia, podczas realizacji którego pracujemy w wyznaczonym zespołem ze strony klienta. Wdrożenia wykonujemy hybrydowo, część prac realizujemy w naszej siedzibie lub oddziałach a prace wymagające osobistego kontaktu realizujemy we wskazanym przez klienta miejscu. Praktykujemy minimum jeden, dwa dni w tygodniu, pracy z klientem. W końcowym etapie przeprowadzamy szereg testów wewnętrznych, potem testy z udziałem klienta i finalnie w uzgodnionym terminie uruchamiamy system. W dniu GoLive asystujemy w bieżącej pracy na programie, najczęściej u klienta. W pierwszych tygodniach zapewniamy wzmożone wsparcie naszego zespołu wsparcia technicznego – konsultantów i programistów.

Jakie usługi programistyczne oferujecie ?

Oferujemy szerokie spektrum usług: od kastomizacji wbudowanych w system Symfonia rozwiązań, importy danych z różnych źródeł po wszelkiego rodzaju integracje z systemami zewnętrznymi.

Realizujemy rozwiązania dla nietypowych potrzeb

Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Po zapoznaniu się ze specyfiką danej branży oraz indywidualnymi potrzebami klienta, analizujemy możliwość zastosowania standardowych funkcjonalności programów Symfonia. Jeśli wymagania i realizowane procesy wychodzą ponad standard, proponujemy klientom rozwiązania indywidualne, dopasowane do ich potrzeb.

Jaki będzie przybliżony koszt projektu?

Koszt implementacji rozwiązań składa się z kilku czynników: wykorzystywanych technologii, skali oraz rodzaju projektu i wdrażanych funkcjonalności. Warto wspomnieć również o kwestii analizy przedwdrożeniowej oraz ewentualnych konsultacjach realizowanych podczas trwania i wdrażania projektu. Precyzyjna wycena rozwiązania bez przeprowadzenia dokładnej analizy jest praktycznie niemożliwa. Bazując jednak na naszym obecnym doświadczeniu w przygotowywaniu rozwiązań, zdążają się jednak sytuacje w których, po wstępnym przedstawieniu zakresu projektu, ustalamy koszty w przedziale cenowym bądź umawiamy się na bieżące rozliczenie naszej pracy. Jednak jeżeli to tylko możliwe, zachęcamy naszych klientów do dogłębnego przeanalizowania zakresu projektu.

W jaki sposób mogę monitorować realizację projektu

Przy krótkich projektach i prostych rozwiązaniach przekazujemy Klientowi koncepcję rozwiązania, a po zatwierdzeniu oddajemy do testów. Instalujemy i uruchamiamy w środowisku produkcyjnym. W przypadku dużych i skomplikowanych rozwiązań, stawiamy u Klienta środowisko akceptacyjne, na którym klient testuje (równiez z naszą asystą) funkcjonalność. W trakcie wytwarzenia projektu praktukujemy spotkania statusowe z określoną cząstotliwością – raz na tydzień, raz na dwa tygodnie.

Oddziały ZoriusPro w Polsce

Znajdź nas

Doświadczony software house

Działamy w zakresie

Długotrwałe relacje biznesowe pozwoliły nam zrozumieć potrzeby i wypracować rozwiązania.

Zbigniew Wiewióra

Prezes Zarządu, Dyrektor

Porozmawiajmy

Partnerzy