Analiza Potrzeb
Koncepcja rozwiązania, oferta
Wykonanie, wdrożenie oprogramowania oraz szkolenia
Umowa serwisowa, bieżące wsparcie
Dla kogo jest przeznaczone oprogramowanie ERP?
Oprogramowanie klasy ERP proponujemy przedsiębiorstwom, które mają większe lub nietypowe potrzeby:
Kluczem do sukcesu jest dokładne zbadanie potrzeb.
Nie wszystkie przedsiębiorstwa potrzebują Oprogramowania ERP. Przedsiębiorstwa, które realizują proste operacje handlowe i nie oczekują integracji danych z różnych obszarów działalności mogą wybrać odpowiednie rozwiązania spośród dostarczanych przez nas programów. Inwestycja w System ERP często jest realizowana etapowo np. w pierwszym etapie pokrywany jest obszar handlowo-produkcyjny, a procesy księgowe i kadrowe wspierane są przez struktury zewnętrzne – biura rachunkowe.
Coraz częściej jednak Klienci decydują się na zakup jednolitego programu ERP, nawet korzystając z usług biur rachunkowych, wtedy usługi realizowane są zdalnie na infrastrukturze przedsiębiorstwa lub w przestrzeni chmurowej. Takie rozwiązanie jest bardzo optymalne i zapewnia bezpieczeństwo danych.
Klienci rosną z nami
Dla ZoriusPro od zawsze ważni są Klienci i ich potrzeby. Oprogramowanie ERP i rozwiązania, które dostarczamy są dopasowane do aktualnych potrzeb i wymagań Klientów. Świadomie nie dostarczamy rozwiązań z tendencją „na wyrost”, ponieważ w momencie rozwoju przedsiębiorstwa możemy zareagować i dostarczyć adekwatnych funkcjonalności. Kluczowa jest wtedy możliwość migracji bazy danych, czyli przeniesienie danych do wyższych linii produktowych, w tym do linii Symfonia ERP. w momencie, gdy przedsiębiorstwo rośnie, zmieniają się wymagania i procesy, lub dochodzą dodatkowe obszary do zagospodarowania systemami informatycznymi, proponujemy zmianę systemu na oprogramowanie ERP. Mamy do czynienia z takimi sytuacjami bardzo często.
Oprogramowanie ERP dla nowych Klientów
Największe znaczenie ma analiza potrzeb, bez której nie moglibyśmy odpowiedzieć na potrzeby przedsiębiorstwa. Wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu oprogramowania ERP, setki zrealizowanych wdrożeń i szeroka wiedza merytoryczna o procesach zachodzących w przedsiębiorstwach zapewnia naszym kontrahentom bezpieczne i sprawne przejście na nowy system. Nie ma dwóch takich samych przedsiębiorstw. Nawet w tej samej branży spotykamy się z różnym podejściem biznesowym, strategicznym, operacyjnym czy księgowym. Mało prawdopodobne staje się stosowanie 100% analogii we wdrożeniach oprogramowania ERP. Dlatego istotne jest zapoznanie się z istniejącymi procesami, zidentyfikowanie problemów, wyzwań czy zagrożeń z jakimi zmaga się Klient.
Podczas rozpoznania potrzeb oczekujemy jak najszerszego przedstawienia zarówno bieżących problemów, jak i oczekiwanych funkcjonalności, które wspierałyby wykonywane czynności. Warto również zlokalizować czasochłonne działania cykliczne, ponieważ coraz częściej można je zastąpić poprzez automatyczną obsługę operacji. Przy okazji można zidentyfikować zbędne procesy. Istotne jest również aby procesy w przedsiębiorstwie przeanalizował ekspert doświadczony we wdrożeniach oprogramowania ERP.
Oprogramowanie
Podczas analizy przedwdrożeniowej rozpoznajemy potrzeby klientów, również w aspekcie pokrycia licencjami poszczególnych obszarów. Dobór odpowiednich modułów uzależniony jest od realizowanych w przedsiębiorstwie procesów i potrzeb.
Ustalamy liczbę dostępów do systemu i zwykle rekomendujemy zakup mniejszej liczby stanowisk, ponieważ zawsze istnieje możliwość rozbudowy oprogramowania. Zakup licencji w subskrypcji zapewnia elastyczne dostosowanie ilości stanowisk poszczególnych modułów do aktualnych potrzeb przedsiębiorstwa.
Wdrożenie
Wdrażając oprogramowanie ERP szacujemy, że może zająć od kilku tygodni do kilku miesięcy. W zależności od wstępnych założeń, terminu rozpoczęcia implementacji oraz określonego terminu rozpoczęcia pracy na nowym systemie możemy zaprojektować optymalny harmonogram wdrożenia systemu ERP. Sprawne wdrożenie oprogramowania ERP jest zależne jednak nie tylko od firmy realizującej wdrożenie, ale w olbrzymim stopniu zależy od zaangażowania zespołu wdrożeniowego Klienta, oraz od jednomyślności i determinacji wszystkich uczestników implementacje. ZoriusPro dba o relacje obu stron – z doświadczenia wiemy, że brak chęci i zaangażowania jednej ze stron nie stoi za sukcesem idealnego wdrożenia. Dlatego realizowane przez nas wdrożenia systemu ERP są bardzo doceniane przez naszych klientów, przede wszystkim dzięki temu, że mają charakter hybrydowy oraz cechują się systematycznością i przewidywalnością.
Istotna jest też motywacja pracowników przedsiębiorstwa, która prowadzi się do płynnej i terminowej realizacji wdrożenia. Bez wizji korzyści z wdrożenia, projekt implementacji ERP jest trudny, a czasem praktycznie niemożliwy do zrealizowania. Po wdrożeniu systemu ERP zapewniamy Klientom wsparcie techniczne w ramach umowy serwisowej. Realizujemy bieżące konsultacje, szkolimy nowych pracowników, dostarczamy aktualizacje, informujemy o nowych zmianach prawnych i funkcjonalnościach.
System ERP – koszty czy oszczędności?
Coraz częściej mamy do czynienia z przedsiębiorstwami, które zwróciły się do nas, ponieważ oczekiwały obniżenia kosztów utrzymania obecnego systemu ERP. Dlaczego? Czynników wpływających na takie działanie jest kilka, między innymi fakt, że firmy kupowały duże systemy z dotacją i nie brały pod uwagę kosztów utrzymania zarówno licencji jak i wsparcia technicznego. Po latach eksploatacji okazywało się, że używana jest 1/10 funkcjonalności systemu, a koszty serwisu wzywanego do aktualizacji lub konsultacji są bardzo wysokie.
Kolejnym czynnikiem jest konieczność wymiany oprogramowania, które było tworzone na indywidualne zamówienie np. przez jednoosobową działalność lub studenta. Nawet jeśli system był konserwowany, to często nierealne było otrzymanie rozwiązań związanych ze zmianami prawnymi na czas (np. JPK, KSeF). Przedsiębiorstwo musiało liczyć się z ogromnymi karami, lub realizowali wymagania poprzez ręczne wprowadzanie bądź modyfikacje danych do wymaganych przez ministerstwo arkuszy. W takiej sytuacji olbrzymim ryzykiem była utrata dostawcy, a jednocześnie konserwatora systemu.
Spośród przedsiębiorstw, w których wdrażaliśmy oprogramowanie ERP były też takie, które miały wewnętrzną, kilkuosobową jednostkę, która pisała na zamówienie i utrzymywała system ERP. Takie rozwiązanie wydawało się wygodne z perspektywy przedsiębiorstwa, ale jednocześnie było bardzo kosztowne i ryzykowne z uwagi na mnogość zmian prawnych na które musieli reagować. Po wdrożeniu oprogramowania ERP Symfonia koszty utrzymania oprogramowania w takich przypadkach spadły o co najmniej połowę.
Proste i intuicyjne materiały w których tłumaczymy jak lepiej i szybciej pracować z oprogramowaniem Symfonia.
Regularnie organizujemy webinary dla naszych klientów, na których przedstawiamy nowe rozwiązania, zmiany w programach i szkolimy
z zakresu zmian prawnych.
Wywiady, nagrania z konferencji i warsztatów realizowanych w całej Polsce.
ZoriusPro pomaga w cyfryzacji procesów
ZoriusPro wspiera przedsiębiorstwa i biura rachunkowe od prawie 30 lat w obsłudze biznesu. Główną siłą napędową naszego przedsiębiorstwa są potrzeby naszych klientów, naszą pasją nowoczesne technologie, a misją jest cyfryzacja przedsiębiorstw i wdrażanie rozwiązań. ZoriusPro wyróżnia ciągły rozwój, zarówno firmy, jak i pracowników oraz rzetelne podejście do podejmowanych działań.
Dzielimy się wiedzą
Cyklicznie organizujemy konferencje i szkolenia, podczas których dzielimy się wiedzą o zmianach prawnych i funkcjonalnych w systemach oraz o rozwiązaniach, które wspierają biznes.
ZoriusPro cyfryzuje biznes
Specjalizujemy się w cyfryzacji przedsiębiorstw opierając się na oprogramowaniu dla firm – Symfonia, kompetentnie wskazując korzyści, płynące z wdrażania nowych technologii. Zadaniami zespołu jest dostarczanie i integracja informatycznych systemów zarządzania w celu usprawnienia w zakresie procedur i procesów zachodzących w każdym biznesie.
Głównym aspektem działalności jest projektowanie, dopasowywanie i wdrażanie rozwiązań przyspieszających obieg dokumentów. Wspieramy naszych kontrahentów poprzez uruchomienie odpowiednich programów cyfrowych powodując, że wiele procesów odbywa się automatycznie, co redukuje konieczność absorbowania kadry kierowniczej, czy samego właściciela. Taka metoda między innymi pozwala skupić się na kwestiach, które faktycznie wymagają osobistego zaangażowania.
Integrujemy systemy
Obecnie programy do zarządzania firmą zapewniają obsługę niemal wszystkich standardowych procesów. Nierzadko przedsiębiorstwa oczekują indywidualnego podejścia do procesów, dla nich piszemy rozwiązania, które wpisują się w potrzeby. Przykładem są wytwarzane aplikacje – np. aplikacja kliencka do obsługi listów przewozowych firm kurierskich, aplikacja do wymiany danych pomiędzy platformami sprzedażowymi EDI, integracja z Risk Radar. Stosujemy wymianę danych poprzez pliki, API, czy szyny danych.
Dostosowujemy raporty i analizy danych na potrzeby kadry zarządzającej przy wykorzystaniu narzędzi Business Intelligence. Naszym klientom oferujemy również usługi programistyczne w zakresie wymiany danych z programami branżowymi np. z systemami zarządzania produkcją MES. Niezawodna integracja systemów IT zwiększa wydajność i efektywność w przedsiębiorstwach zapewniając komunikację pomiędzy systemami wdrożonymi w organizacji, bezpieczną wymianę danych z partnerami biznesowymi i różnymi systemami branżowymi. Pozwala na automatyczny import danych sprzedażowych, automatyzację księgowań dokumentów i wiele innych. Handel hurtowy, mobilny, usługi, branża budowlana, produkcyjna i inne. Obszar obsługiwanych przez nas przedsiębiorstw jest wszechstronny, wspieramy zarówno duże międzynarodowe korporacje, porty lotnicze oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, czy biura rachunkowe.
Rozumiemy potrzeby i wiemy jak…
Cechą wspólną wszystkich rozwiązań zrealizowanych w grupie spółek branży budowlanej, w której mamy do czynienia ze spółkami celowymi, jest szeroko pojęta automatyzacja i cyfryzacja procesów biznesowych. Uniknięcie zbędnej pracy manualnej, ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem oraz otrzymanie wiarygodnej i spójnej informacji zarządczej. Dla branży produkcyjnej oferujemy skuteczne, niskobudżetowe oprogramowanie, które można w łatwy sposób dostosowywać do specyfiki przedsiębiorstwa, nawet będącego w trakcie rozwoju. Ponadto wykonujemy integracje z parkiem maszynowym co umożliwia kierownictwu dynamiczną weryfikację stanu produkcji i zarządzanie zmianą. Takie podejście pozwala na zwiększenie wydajności i efektywności. Handel Hurtowy wspieramy poprzez dostarczanie mobilnych narzędzi do obsługi klienta, kolektorów danych, obsługi WMS i gospodarki magazynowej oraz obsługi sprzedaży przez kody kreskowe. Ponadto oferujemy rozwiązania automatyzujące wysyłkę. Firmy usługowe wspieramy narzędziami dzięki, którym możliwe jest monitorowanie oraz analiza projektów. Ponadto w naszej ofercie znajdują się rozwiązania wspomagające operacje w procesach kooperacyjnych. Nasza działalność składa się z eksperckiego, solidnego, zaangażowanego zespołu, szczycącego się z rozległej wiedzy merytorycznej i technicznej. ZoriusPro od wielu lat jest w elitarnym gronie partnerów Symfonia o najwyższych kompetencjach sprzedażowych i wdrożeniowych. Oferowane przez nas produkty wspierają przedsiębiorców i ich podmioty w realizowaniu procesów biznesowych (w obszarach: finansowo-księgowym, kadrowo-płacowym, handlowym, magazynowym oraz zarządzania produkcją).
W branży IT działamy już od prawie 30 lat. Mamy za sobą wiele ukończonych projektów, co pozwala nam z doświadczeniem spojrzeć na nowo realizowane projekty. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Dążymy do tego, by nasze rozwiązania były ergonomiczne, proste w użyciu, a zarazem realizowały wszystkie zdefiniowane na etapie analizy potrzeby.
Prace rozpoczynamy od przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej. Na tym etapie definiujemy zestaw potrzeb/wymagań klienta oraz planujemy proces realizacji projektu. Po akceptacji przedstawionej oferty przystępujemy do realizacji zlecenia, podczas realizacji którego pracujemy w wyznaczonym zespołem ze strony klienta. Wdrożenia wykonujemy hybrydowo, część prac realizujemy w naszej siedzibie lub oddziałach a prace wymagające osobistego kontaktu realizujemy we wskazanym przez klienta miejscu. Praktykujemy minimum jeden, dwa dni w tygodniu, pracy z klientem. W końcowym etapie przeprowadzamy szereg testów wewnętrznych, potem testy z udziałem klienta i finalnie w uzgodnionym terminie uruchamiamy system. W dniu GoLive asystujemy w bieżącej pracy na programie, najczęściej u klienta. W pierwszych tygodniach zapewniamy wzmożone wsparcie naszego zespołu wsparcia technicznego – konsultantów i programistów.
Oferujemy szerokie spektrum usług: od kastomizacji wbudowanych w system Symfonia rozwiązań, importy danych z różnych źródeł po wszelkiego rodzaju integracje z systemami zewnętrznymi.
Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Po zapoznaniu się ze specyfiką danej branży oraz indywidualnymi potrzebami klienta, analizujemy możliwość zastosowania standardowych funkcjonalności programów Symfonia. Jeśli wymagania i realizowane procesy wychodzą ponad standard, proponujemy klientom rozwiązania indywidualne, dopasowane do ich potrzeb.
Koszt implementacji rozwiązań składa się z kilku czynników: wykorzystywanych technologii, skali oraz rodzaju projektu i wdrażanych funkcjonalności. Warto wspomnieć również o kwestii analizy przedwdrożeniowej oraz ewentualnych konsultacjach realizowanych podczas trwania i wdrażania projektu. Precyzyjna wycena rozwiązania bez przeprowadzenia dokładnej analizy jest praktycznie niemożliwa. Bazując jednak na naszym obecnym doświadczeniu w przygotowywaniu rozwiązań, zdążają się jednak sytuacje w których, po wstępnym przedstawieniu zakresu projektu, ustalamy koszty w przedziale cenowym bądź umawiamy się na bieżące rozliczenie naszej pracy. Jednak jeżeli to tylko możliwe, zachęcamy naszych klientów do dogłębnego przeanalizowania zakresu projektu.
Przy krótkich projektach i prostych rozwiązaniach przekazujemy Klientowi koncepcję rozwiązania, a po zatwierdzeniu oddajemy do testów. Instalujemy i uruchamiamy w środowisku produkcyjnym. W przypadku dużych i skomplikowanych rozwiązań, stawiamy u Klienta środowisko akceptacyjne, na którym klient testuje (równiez z naszą asystą) funkcjonalność. W trakcie wytwarzenia projektu praktukujemy spotkania statusowe z określoną cząstotliwością – raz na tydzień, raz na dwa tygodnie.
Znajdź nas
Dominika Krawczyk
Doradca Biznesowy