Wyzwania w branży budowlanej
Rynek branży budowlanej jest mocno rozwijającą się gałęzią polskiej gospodarki. Obserwując ten trend, widzimy jak zmienia się podejście przedsiębiorstw w zakresie organizacji swojego podstawowego biznesu. Kiedyś najistotniejszym elementem działalności firmy było budowanie i sprzedaż, teraz dla firm budowlanych istotne są również inne czynniki. Takie elementy to budżet inwestycyjny, budżet ogólnoadministracyjny, konsolidacja i kontrola danych finansowych.
Oprogramowanie dla firm budowlanych oraz metodyka wdrażania ma zatem bardzo istotny proces na działalność przedsiębiorstw. Nowoczesne przedsiębiorstwo deweloperskie najczęściej oparte jest na modelu spółki głównej oraz spółek celowych. Taki schemat organizacji przedsiębiorstwa wymaga uspójnienia informacji.
Analiza Potrzeb
Koncepcja rozwiązania, oferta
Wykonanie, wdrożenie oprogramowania oraz szkolenia
Umowa serwisowa, bieżące wsparcie
Istotne dla branży budowlanej
Przykładem wdrożenia narzędzi usprawniających pracę jest konsolidacja planu kont, konsolidacja projektów oraz zasobów inwestycyjnych. Niejednokrotnie wdrażając oprogramowanie dla firm budowlanych, zaczynamy pracę od ujednolicenia i weryfikacji kartotek klientów i kontrahentów. Kolejne wyzwanie, które otrzymujemy to automatyzacja procesów wystawiania faktur zaliczkowych, wraz z ich elektroniczną wysyłką, dedykowane narzędzia do szybkiego i prostego wystawiania faktur sprzedaży administracyjnych, dla wspólnot mieszkaniowych. Zarządzanie organizacją, która posiada centrum rozliczeniowe wielu spółek, wymaga aby faktury wewnętrzogranizacyjne mogły się księgować samodzielnie wraz z uwspólnionymi nośnikami danych.
Podstawą wdrożenia oprogramowania dla firm budowlanych, jest dokładna i szczegółowa analiza procesów w przedsiębiorstwie. Efektem powinno być wdrożenie rozwiązań, które zautomatyzują czynności powtarzalne i redukcja lub modyfikacja niewydajnych procesów . Niewątpliwą korzyścią jest współpraca z doświadczonym zespołem, który zna specyfikę pracy i problemów, które mogą występować w branży. ZoriusPro ma wieloletnie doświadczenie we współpracy z firmami budowlanymi i przedsiębiorstwami deweloperskimi.
Sytuacja gospodarcza od 2020 roku mocno się zmienia, widzimy jak inflacja od 2022 r. mocno zmienia rynek kredytów, a tym samym wpływa na branżę deweloperską. Jako eksperci, którzy specjalizują się w tej dziedzinie gospodarki, widzimy trend częściowego spadku sprzedaży mieszkań, a to powoduje, że firmy mogą mieć problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Odpowiedzią na taką sytuację jest wprowadzenie narzędzi informatycznych, które pozwolą na analizę danych, jak również obniżenie kosztów zespołów finansowo księgowych, sprzedażowych i kontrolingowych. Zmniejszenia zaangażowania zespołu w czynności manualne, powtarzalne, powinno być nadrzędną wartością i potrzebą wdrożenia nowego systemu dla firm budowlanych.
Oprogramowanie dla firm budowlanych wdraża i dostosowywuje się do przedsiębiorstwa i jego organizacji. Oczywiście są czynności, które są realizowane we wszystkich firmach według zasad podatkowch, jednak w warstwie operacyjnej występują różnice, dlatego potrzebny jest czas, aby dostosować oprogramowanie do firmy, a nie firmę do oprogramowania. To odpowiedź na pytanie, dlaczego pilnie powinniśmy rozpocząć analizę procesów w przedsiębiorstwie, żeby w przyszłym roku być przygotowanym na być może trudniejsze czasy.
Wprowadzanie nowego systemu w przedsiębiorstwie zawsze niesie za sobą obawy i pytania. Zintegrowane oprogramowanie dla firm budowlanych zbiera informacje, które do tej pory były w rozdzielnych działach, w różnych plikach, z różnymi nazwami, a nagle trzeba to wszystko uwspólnić. Wdrażając system, poza analizą przedwdrożeniową, która jest niezbędna, należy poświęcić czas na wypracowanie integracji danych z wszystkich działów.
Niezbędne nośniki danych
Przykładem jest na przykład nośnik informacji o budżecie, o inwestycjach, o spółkach wewnątrz grupy kapitałowej. Duże wyzwanie to praca nad kontrahentami i pracownikami, ale z doświadczenia wiemy, że nieoczywistą, bardzo istotną daną jest uwspójnienie rachunków bankowych, których w przedsiebiorstwach budowlanych jest dużo, często tutaj mamy bowiem do czynienia z rachunkami powierniczymi, dla każdej inwestycji.
Przygotowując się zatem do wdrożenia oprogramowania dla firm budowlanych, kładziemy nacisk na współpracę, nie tylko z działem księgowości, ale również z działami IT, oraz działami kadrowo płacowymi. Bardzo istotnym działem jest dział kontrolingu i konsolidacji sprawozdań finansowych. Każdy z tych działów korzysta z danych finansowych, ale przetwarza je w innym celu i dla każdego działu może być to inny nośnik danych.
Oprogramowanie dla firm budowlanych ma zatem możliwość personalizacji takich nośników danych, które nie tylko są oparte na kontach księgowych, ale również na dedykowanych wymiarach, które służą do raportowania. Proponowana ilość wymiarów określona jest do 25 cech, które mogą być dla dokumentu lub poszczególnego zapisu.
Nawiązując do raportowania, które jest dedykowane w oprogramowaniu dla firm budowlanych, możemy wymienić raporty wiekowania, zarówno należności, jak i zobowiązań i to w ustawianych okresach nie tylko przeterminowanych, ale również wybiegających w przyszłość. Takie rozwiązania są pomocne do określenia płynności finansowej. Jeżeli do tego dodamy cechy wymiaru, możemy uzyskać informacje jakie należności z danej inwestycji w poszczególnych datach otrzymamy, które kwalifikujemy jako krótkoterminowe lub długoterminowe.
Istotnym raportem, który wielokrotnie przygotowujemy dla klientów z branży deweloperskiej, to informacja o płynności finansnowej na projekcie (inwestycji). Takie raporty pozwalają na określenie zaangażowania finansowego na danym etapie. Raportów dedykowanych w oprogramowaniu dla firm budowlanych, które są tworzone dla przedsiębiorstw jest sporo, opisane powyżej są tylko przykładowymi najczęściej wykorzystywanymi.
Proste i intuicyjne materiały w których tłumaczymy jak lepiej i szybciej pracować z oprogramowaniem Symfonia.
Regularnie organizujemy webinary dla naszych klientów, na których przedstawiamy nowe rozwiązania, zmiany w programach i szkolimy
z zakresu zmian prawnych.
Wywiady, nagrania z konferencji i warsztatów realizowanych w całej Polsce.
ZoriusPro pomaga w cyfryzacji procesów
ZoriusPro wspiera przedsiębiorstwa i biura rachunkowe od prawie 30 lat w obsłudze biznesu. Główną siłą napędową naszego przedsiębiorstwa są potrzeby naszych klientów, naszą pasją nowoczesne technologie, a misją jest cyfryzacja przedsiębiorstw i wdrażanie rozwiązań. ZoriusPro wyróżnia ciągły rozwój, zarówno firmy, jak i pracowników oraz rzetelne podejście do podejmowanych działań.
Dzielimy się wiedzą
Cyklicznie organizujemy konferencje i szkolenia, podczas których dzielimy się wiedzą o zmianach prawnych i funkcjonalnych w systemach oraz o rozwiązaniach, które wspierają biznes.
ZoriusPro cyfryzuje biznes
Specjalizujemy się w cyfryzacji przedsiębiorstw opierając się na oprogramowaniu dla firm – Symfonia, kompetentnie wskazując korzyści, płynące z wdrażania nowych technologii. Zadaniami zespołu jest dostarczanie i integracja informatycznych systemów zarządzania w celu usprawnienia w zakresie procedur i procesów zachodzących w każdym biznesie.
Głównym aspektem działalności jest projektowanie, dopasowywanie i wdrażanie rozwiązań przyspieszających obieg dokumentów. Wspieramy naszych kontrahentów poprzez uruchomienie odpowiednich programów cyfrowych powodując, że wiele procesów odbywa się automatycznie, co redukuje konieczność absorbowania kadry kierowniczej, czy samego właściciela. Taka metoda między innymi pozwala skupić się na kwestiach, które faktycznie wymagają osobistego zaangażowania.
Integrujemy systemy
Obecnie programy do zarządzania firmą zapewniają obsługę niemal wszystkich standardowych procesów. Nierzadko przedsiębiorstwa oczekują indywidualnego podejścia do procesów, dla nich piszemy rozwiązania, które wpisują się w potrzeby. Przykładem są wytwarzane aplikacje – np. aplikacja kliencka do obsługi listów przewozowych firm kurierskich, aplikacja do wymiany danych pomiędzy platformami sprzedażowymi EDI, integracja z Risk Radar. Stosujemy wymianę danych poprzez pliki, API, czy szyny danych.
Dostosowujemy raporty i analizy danych na potrzeby kadry zarządzającej przy wykorzystaniu narzędzi Business Intelligence. Naszym klientom oferujemy również usługi programistyczne w zakresie wymiany danych z programami branżowymi np. z systemami zarządzania produkcją MES. Niezawodna integracja systemów IT zwiększa wydajność i efektywność w przedsiębiorstwach zapewniając komunikację pomiędzy systemami wdrożonymi w organizacji, bezpieczną wymianę danych z partnerami biznesowymi i różnymi systemami branżowymi. Pozwala na automatyczny import danych sprzedażowych, automatyzację księgowań dokumentów i wiele innych. Handel hurtowy, mobilny, usługi, branża budowlana, produkcyjna i inne Obszar obsługiwanych przez nas przedsiębiorstw jest wszechstronny, wspieramy zarówno duże międzynarodowe korporacje, porty lotnicze oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, czy biura rachunkowe.
Rozumiemy potrzeby i wiemy jak…
Cechą wspólną wszystkich rozwiązań zrealizowanych w grupie spółek branży budowlanej, w której mamy do czynienia ze spółkami celowymi, jest szeroko pojęta automatyzacja i cyfryzacja procesów biznesowych. Uniknięcie zbędnej pracy manualnej, ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem oraz otrzymanie wiarygodnej i spójnej informacji zarządczej. Dla branży produkcyjnej oferujemy skuteczne, niskobudżetowe oprogramowanie, które można w łatwy sposób dostosowywać do specyfiki przedsiębiorstwa, nawet będącego w trakcie rozwoju. Ponadto wykonujemy integracje z parkiem maszynowym co umożliwia kierownictwu dynamiczną weryfikację stanu produkcji i zarządzanie zmianą. Takie podejście pozwala na zwiększenie wydajności i efektywności. Handel Hurtowy wspieramy poprzez dostarczanie mobilnych narzędzi do obsługi klienta, kolektorów danych, obsługi WMS i gospodarki magazynowej oraz obsługi sprzedaży przez kody kreskowe. Ponadto oferujemy rozwiązania automatyzujące wysyłkę. Firmy usługowe wspieramy narzędziami dzięki, którym możliwe jest monitorowanie oraz analiza projektów. Ponadto w naszej ofercie znajdują się rozwiązania wspomagające operacje w procesach kooperacyjnych. Nasza działalność składa się z eksperckiego, solidnego, zaangażowanego zespołu, szczycącego się z rozległej wiedzy merytorycznej i technicznej. ZoriusPro od wielu lat jest w elitarnym gronie partnerów Symfonia o najwyższych kompetencjach sprzedażowych i wdrożeniowych. Oferowane przez nas produkty wspierają przedsiębiorców i ich podmioty w realizowaniu procesów biznesowych (w obszarach: finansowo-księgowym, kadrowo-płacowym, handlowym, magazynowym oraz zarządzania produkcją).
W branży IT działamy już od prawie 30 lat. Mamy za sobą wiele ukończonych projektów, co pozwala nam z doświadczeniem spojrzeć na nowo realizowane projekty. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Dążymy do tego, by nasze rozwiązania były ergonomiczne, proste w użyciu, a zarazem realizowały wszystkie zdefiniowane na etapie analizy potrzeby.
Prace rozpoczynamy od przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej. Na tym etapie definiujemy zestaw potrzeb/wymagań klienta oraz planujemy proces realizacji projektu. Po akceptacji przedstawionej oferty przystępujemy do realizacji zlecenia, podczas realizacji którego pracujemy w wyznaczonym zespołem ze strony klienta. Wdrożenia wykonujemy hybrydowo, część prac realizujemy w naszej siedzibie lub oddziałach a prace wymagające osobistego kontaktu realizujemy we wskazanym przez klienta miejscu. Praktykujemy minimum jeden, dwa dni w tygodniu, pracy z klientem. W końcowym etapie przeprowadzamy szereg testów wewnętrznych, potem testy z udziałem klienta i finalnie w uzgodnionym terminie uruchamiamy system. W dniu GoLive asystujemy w bieżącej pracy na programie, najczęściej u klienta. W pierwszych tygodniach zapewniamy wzmożone wsparcie naszego zespołu wsparcia technicznego – konsultantów i programistów.
Oferujemy szerokie spektrum usług: od kastomizacji wbudowanych w system Symfonia rozwiązań, importy danych z różnych źródeł po wszelkiego rodzaju integracje z systemami zewnętrznymi.
Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Po zapoznaniu się ze specyfiką danej branży oraz indywidualnymi potrzebami klienta, analizujemy możliwość zastosowania standardowych funkcjonalności programów Symfonia. Jeśli wymagania i realizowane procesy wychodzą ponad standard, proponujemy klientom rozwiązania indywidualne, dopasowane do ich potrzeb.
Koszt implementacji rozwiązań składa się z kilku czynników: wykorzystywanych technologii, skali oraz rodzaju projektu i wdrażanych funkcjonalności. Warto wspomnieć również o kwestii analizy przedwdrożeniowej oraz ewentualnych konsultacjach realizowanych podczas trwania i wdrażania projektu. Precyzyjna wycena rozwiązania bez przeprowadzenia dokładnej analizy jest praktycznie niemożliwa. Bazując jednak na naszym obecnym doświadczeniu
Przy krótkich projektach i prostych rozwiązaniach przekazujemy Klientowi koncepcję rozwiązania, a po zatwierdzeniu oddajemy do testów. Instalujemy i uruchamiamy w środowisku produkcyjnym. W przypadku dużych i skomplikowanych rozwiązań, stawiamy u Klienta środowisko akceptacyjne, na którym klient testuje (również z naszą asystą) funkcjonalność. W trakcie wytwarzania projektu praktykujemy spotkania statusowe z określoną częstotliwością – raz na tydzień, raz na dwa tygodnie.
Znajdź nas
Anna Wiewióra
Dyrektor Handlowy