Strona wykorzystuje ciasteczka by świadczyć usługi na najwyższym poziomie Polityka prywatności

Rozumiem
Arrow right icon Icon used in buttons

Skrojone na miarę czy dopasowane?

Czy gotowe rozwiązania spełniają wszystkie potrzeby każdego przedsiębiorstwa? Czy ERP tworzony na indywidualne zamówienie jest bezpieczny dla Twojej organizacji?

Pomagamy przedsiębiorstwom w doborze rozwiazań

Idealny system nie tylko spełnia potrzeby, ale gwarantuje zgodność z aktualną literą prawa

Wierzymy w biznes bez papieru!

Wiemy jak redukować zbędne procesy i jak zwiększyć wydajność przez wdrożenie odpowiednich narzędzi

Nadrzędnym celem jest realizacja potrzeb Klienta i terminowe oddanie projektu

Najistotniejsze-zmiany prawne

Systemy zarządzania poza standardową realizacją procesów biznesowych, bezsprzecznie powinny być na bieżąco uaktualniane z uwagi na gigantyczną ilość zmian prawnych w różnych obszarach: księgowym, kadrowym, handlowym. Zarówno przy produkcji systemów, jak również przy sprzedaży rozwiązań gotowych, zwracamy szczególną uwagę na zmiany prawne. Nie bez znaczenia jest też rozwój oprogramowania, dlatego dostarczamy systemy otwarte na modyfikacje oraz integracje np. z programami branżowymi.

Interfejs – nie zapominamy o użytkownikach

Przy tworzeniu systemów nie zapominamy o przyjaznym dla użytkownika interfejsie. To właśnie odpowiedni, wygodny ergonomia pozwala na większą wydajność i produktywność. Prosty w obsłudze system z pewnością daje wymierne efekty, dlatego oprogramowanie dla firm tworzymy z dbałością o komfort i ergonomię pracy. Tworzone przez nas oprogramowanie dla firm może być personalizowane przez samych użytkowników i nie wymaga zatrudniania programisty.

 

Na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze programu do zarządzania firmą?

Dopasowanie oprogramowania do specyfiki branży
Każda branża ma swoje "must have". Warto dowiedzieć się czy możesz obsłużyć kluczowe procesy Twojego przedsiębiorstwa
Dowiedz się więcej
Finanse i Księgowość
Niezbędne jest zapewnienie aktualizacji oprogramowania pod względem prawnym ,ale, również funkcjonalnym
Dowiedz się więcej
Kadry i Płace
RCP wraz z aplikacjami do obsługi miękkiego HR, do komunikacji z pracownikami w bardzo szerokim zakresie
Dowiedz się więcej
Wsparcie automatyzacji procesów i integracji przez ERP
Niezbędna w każdej branży automatyzacja, która polega na wyeliminowaniu manualnej rejestracji danych, a także w kontrolowaniu efektywności i wydajności procesów
Dowiedz się więcej
Integracja systemów
Poprzez nowoczesne narzędzia integrujemy systemy z różnymi programami, zapewniając bezpieczną wymianę danych
Dowiedz się więcej
Serwis oprogramowania
Szybki dostęp do skutecznego wsparcia technicznego daje bezpieczeństwo Twojemu przedsiębiorstwu
Dowiedz się więcej
webp image

Masz wizję oprogramowania ERP idealnego dla Twojego przedsiębiorstwa? Dowiedz się jak możemy Ci pomóc. Zostaw numer telefonu skontaktujemy się niezwłocznie!

Ekspercka wiedza i sprawdzona metodyka wdrożeń zapewnia sukces projektom, które prowadzimy

Analiza Potrzeb

Projekt funkcjonalny, oferta

Wykonanie i wdrożenie oprogramowania

Umowa serwisowa, bieżące wsparcie

Cechują nas doświadczenie, wszechstronność, wiarygodność i determinacja

ZoriusPro do usług

Serwery w chmurze
Oprogramowanie dla firm
Oprogramowanie dla firm produkcyjnych
Oprogramowanie dla firm budowlanych

Oprogramowanie ERP jest rdzeniem każdego przedsiębiorstwa,
a wprowadzane dane są kluczem do informacji zarządczej

Software house Warszawa. Tworzenie indywidualnego oprogramowania

W świecie biznesu coraz bardziej powszechne staje się pojęcie „software house”. Jest to skutkiem gigantycznego rozwoju Internetu oraz sprzętu komputerowego. Ich głównym zadaniem jest tworzenie indywidualnego oprogramowania, dostosowywanie programów i aplikacji mobilnych do wymagań rynkowych oraz świadczeniem zaawansowanych usług programistycznych, a to wszystko za pomocą coraz to bardziej nowoczesnych rozwiązań.

Krótko mówiąc – software house zajmuje się tworzeniem indywidualnego oprogramowania dostosowanego pod szczególne wymagania przedsiębiorstwa. Rozwiązania indywidualne można zaimplementować do każdego systemu ERP, w tym programów Symfonia, które charakteryzują się dużą elastycznością i możliwością adaptacji do potrzeb swoich klientów.

Dlaczego warto zainwestować w indywidualne oprogramowanie?

Rozwiązania wykonane przez software house w dużej mierze sprzyjają rozwojowi przedsiębiorstwa. Dlatego firmy, których ambicją jest bycie liderem na rynku, a ich głównym celem jest stałe polepszanie swoich wyników, często decydują się na wdrożenie rozwiązań indywidualnych. Takie rozwiązania są w stanie w pełni zaspokoić przebieg ich procesów biznesowych. Firmy, które są na początku swojej drogi w świecie biznesu, z reguły zaczynają od gotowych rozwiązań, które początkowo zaspokajają przeważnie proste i powtarzalne procesy. Natomiast z biegiem rozwoju firmy, gotowe rozwiązania nie zawsze są w stanie zaspokoić rosnące potrzeby przedsiębiorców. Każde przedsiębiorstwo, poza typowymi procesami, z czasem wypracowuje indywidualne czynności oraz przepływ pracy, których gotowe rozwiązania mogą w pełni nie zaspokoić. Przykładem może być zarządzanie firmą produkcyjną. Wykorzystywanie podstawowych rozwiązań, które są dostępne na rynku, niekoniecznie pozwoli odzwierciedlić innowacyjne metody i pomysły zarządzania pewnymi procesami w przedsiębiorstwie.

Z naszego doświadczenia z programami Symfonia, które posiadają w swojej ofercie także moduł Zarządzania Produkcją, wiemy, że często podczas przeprowadzania analizy przed wdrożeniowej pojawia się potrzeba rozbudowania ich o dedykowane rozwiązania, których celem jest usprawnienie pracy i zautomatyzowanie powtarzalnych czynności. Dodatkowo dopełniają one istniejące już procesy produkcyjne. Bywa też tak, że podczas pracy na programie w przedsiębiorstwie pojawia się pomysł na rozszerzenie podstawowych funkcjonalności programu. Taką potrzebę warto zgłosić do software house, który pomoże zamienić wizję na praktykę i wdrożyć rozwiązanie. Jako software house charakteryzujemy się dopracowaniem szczegółów oraz kreatywnością, co pozwala nam na dokładne poznanie oraz spełnienie indywidualnych potrzeb klienta. Proces tworzenia rozwiązań indywidualnych opiera się w dużej mierze o znajomość branży, w której działa firma, dla której tworzony jest program. Oznacza to perfekcyjną znajomość przebiegu procesów w przedsiębiorstwie. Dlatego wraz z ZoriusPro Software house tworzy dokładną analizę potrzeb, dokumentację, ustala się kluczowe funkcje oraz możliwości późniejszej rozbudowy tworzonych przez nas programów i rozwiązań indywidualnych.

Lubimy wyzwania i dowozimy wszystkie projekty! Dowiedz się jak możemy Cię wesprzeć. Zostaw numer telefonu, niezwłocznie oddzwonimy.

ZoriusPro rozwiąże ten problem

Jak optymalne oprogramowanie wpływa na prowadzenie biznesu.

Elastyczność oprogramowania to bardzo ważny element dla wielu developerów i programistów, oraz duża korzyść dla końcowych użytkowników oprogramowania. Dzięki temu łatwiej jest im przystosować program do potrzeb klienta i sprawić, że jego funkcjonalność będzie usprawniała przebieg procesów biznesowych w przedsiębiorstwie. Jako software house dostarczamy rozwiązania, które w pełni dostosowują się do oczekiwań klienta. Każda z funkcjonalności może być dowolnie rozbudowana i zaprogramowana tak, aby w 100% odzwierciedlić potrzeby klienta.

Do podstawowych cech oprogramowania tworzonego na indywidualne potrzeby zalicza się:

  • Poprawa kontroli nad przebiegiem procesów w firmie
  • Zwiększenie wydajności i efektywności pracy
  • Oszczędność czasu i redukcja wysiłku pracowników
  • Eliminacja powtarzalnych czynności, które wykonywane były dotychczas ręcznie
  • Zarządzanie działaniami biznesowymi – prognozowanie popytu, generacja zamówień, śledzenie produktów od produkcji po dostawę do klienta końcowego
  • Wsparcie w realizacji niestandardowych procesów
  • Możliwość budowy przewagi konkurencyjnej w oparciu o dobrze rozwinięty system ERP

Czym kierować się przy tworzeniu indywidualnego oprogramowania?

Kluczową kwestią jest budżet jaki przedsiębiorstwo chce przeznaczyć na inwestycję w rozwiązania indywidualne. Takie ustalenia powinno się poruszyć na początku współpracy z software house, żeby pod koniec realizacji projektu nie okazało się, że będzie ono zbyt kosztowne, i zamiast pomóc zautomatyzować pracę, spowoduje zachwianie stabilności finansowej przedsiębiorstwa.

„Na kiedy?”

Kolejne ważne sprawy to termin realizacji i możliwość odzwierciedlenia potrzeb w praktyce. Tworzenie rozwiązań indywidualnych zajmuje wielokrotnie wiele czasu i jest bardzo pracochłonnym procesem, po drodze którego mogą się pojawić dodatkowe zmiany. Dlatego należy liczyć się z tym, że wyprodukowanie i zaimplementowanie rozwiązania indywidualnego systemu może zająć kilka miesięcy, a nawet lat.

Zastanawiasz się nad wyborem oprogramowania? Zostaw numer telefonu - oddzwonimy!

ZoriusPro rozwiąże ten problem

Czym jest firma ZoriusPro – krótka historia

Eksperci Symfonia – Integrator rozwiązań informatycznych

ZoriusPro sp. z o.o. Sp.K to przedsiębiorstwo, które powstało na podwalinie jednoosobowej działalności gospodarczej założonej w maju 1994 przez Zbigniewa Wiewiórę. Od początku istnienia naszym strategicznym partnerem biznesowym jest firma Symfonia – producent i dostawca rozwiązań informatycznych dla biznesu – znanych programów Symfonia Finanse i Księgowość, Symfonia Kadry i Płace czy Symfonia Handel.

Po kilku latach jednoosobowej działalności firma zaczęła się szybko rozrastać. Od 2005 roku zespół powiększał się o kolejnych pracowników, a portfolio klientów firmy powiększało się z roku na rok. Dzięki dużemu zaangażowaniu w rozwój firmy, profesjonalnej obsłudze klienta oraz realizacji wymagających projektów od kilkunastu lat utrzymujemy najwyższy status partnerski w firmie Symfonia.

Nasz zespół cyklicznie bierze udział w certyfikacji Partnerów Symfonia, podczas której sprawdzana jest nasza wiedza merytoryczna oraz praktyczna z zakresu wdrożeń, obsługi oraz oferty oprogramowania Symfonia. Obecnie jesteśmy w prestiżowej grupie trzech firm posiadających najwyższy status partnerski – Symfonia Platynowego Partnera+. Na przestrzeni 27 lat pozyskaliśmy zaufanie prawie 1300 firm oraz ponad 280 biur rachunkowych korzystających na co dzień z naszych usług i rozwiązań. Z przysłowiowej firmy garażowej staliśmy się przedsiębiorstwem posiadającym ponad 1000. metrową własną siedzibę mieszczącą się w ładnej przedwojennej kamienicy. W naszej siedzibie często organizujemy szkolenia za zakresu obsługi oprogramowania, a także wykłady, prelekcje i konferencje przeznaczone dla przedsiębiorców oraz kadry pracowniczej.

od 1994
Lata na rynku
1300
Obsługiwanych klientów
300
Wspieranych biur rachunkowych
100
Zrealizowanych indywidualnych wdrożeń

Case study w branży budowlanej

Przedsiębiorstwo budowlane (NDA) jest jednym z wiodących i wielokrotnie nagradzanych w Polsce. Realizuje projekty w szeroko pojętym budownictwie, które są tworzone z dbałością o najwyższą jakość, z wykorzystaniem sprawdzonych, nowoczesnych rozwiązań również w aspekcie technologii ekologicznych.

Oprogramowanie Symfonia
Czytaj więcej
Cyfryzacja i automatyzacja procesów biznesowych w branży budowlanej

Opis sytuacji

Kontrahent (NDA) korzystał z oprogramowania Symfonia ERP, które przez lata zostało rozbudowywane o różne funkcjonalności automatyzujące procesy i różne specjalistyczne rozwiązania dla branży budowlanej oraz integracje z oprogramowaniem workflow.

Dynamiczny rozwój Przedsiębiorstwa, zmiany prawne oraz przekształcenia wymagały nowego podejścia biznesowego. Pojawiła się potrzeba usystematyzowania i zautomatyzowania procesów biznesowych.

Wyzwanie

Specyfika branży budowlanej zakłada tworzenie spółek celowych dla poszczególnych inwestycji. W związku z powyższym analogiczna sytuacja występuje u naszego klienta, co przez lata działalności skutkowało rozbieżnością w planach kont spółek w Grupie.

Po latach szybkiego rozwoju Kontrahent wymagał usprawnień. Pojawiały się kolejno nowe potrzeby, których celem było zwiększenie wydajności i efektywności w obszarze finansowo- księgowym. Po analizie przedwdrożeniowej zaproponowaliśmy rozwiązania. Między innymi konsolidację planu kont oraz założenie spółki wspólnej, a w kolejnych etapach ujednolicenie kartotek kontrahentów, automatyczne fakturowanie przez platformę www.miedzyfirmami.pl, czy pogłębione raportowanie wymagające nowego podejścia do wymiarowania.

Punkt wyjścia – konsolidacja planu kont

Wiedza ekspercka w zakresie procesów w branży budowlanej pozwoliły podejść do pierwszego etapu stworzenia wspólnego wzorcowego planu kont dla całej grupy przedsiębiorstwie. Ze względu na specyfikę różnych działalności spółek celowych wymagane było ustawienie planu kont, który obejmuje i przewiduje wszystkie procesy w jednym miejscu. W tym celu został powołany zespół wdrożeniowy, w skład, którego wchodzili nie tylko informatycy, ale również specjaliści z obszaru finansów i rachunkowości. Pierwszym etapem było utworzenie planu kont, drugim stworzenie mapy przeksięgowań sald z poprzednich kont, na nowe konta, która dynamicznie na przełomie roku była uaktualniana. Kolejnym etapem było wygenerowanie nowego bilansu otwarcia według mappingu kont oraz przeniesienie rozrachunków na kontach aktywno-pasywnych z niezamkniętymi transakcjami.

Pojawiły się również wyjątki które obejmowały ujawnienie transakcji rozrachunkowych które wcześniej nie były prowadzone. 
W pracach pojawiła się spółka wzorcowa, z poziomu której zarządzamy planami kont w pozostałych bazach. Dodatkowo zostały utworzone słowniki kartotekowe, które również uzupełniane są z jednego miejsca i automatycznie kopiowane na pozostałe bazy klienta.

Obustronne zrozumienie powagi projektu i zagrożenia jakim był czas oraz ogromnego zaangażowania pracowników Zorius.pl spowodowało, że cały projekt konsolidacji planu kont został zrealizowany bez opóźnień i przyniósł zakładany efekt.

Jednolita kartoteka kontrahentów kluczem w grupie spółek

Zadanie, które polegało na uporządkowaniu kartoteki kontrahentów było wyzwaniem ze względu na ilość baz, ilość transakcji oraz lata działalności. Konspekt, który został opracowany i zrealizowany zakładał utworzenie bazy wzorcowej, która będzie zarządzała kontrahentami we wszystkich bazach, zarządzanie polegało na modyfikacji danych i propagowaniu ich w bazach pozostałych, wprowadzaniu nowych kontrahentów w jednym miejscu, ujednoliceniu pozycji analitycznych we wszystkich bazach. [proces musiał gwarantować bezpieczeństwo i spójność danych we wszystkich latach i bazach danych. W trakcie prac zaproponowaliśmy uporządkowanie kontrahentów, połączenie kontrahentów którzy byli w bazach założeni kilkukrotnie i występowali jako duble, oraz oznaczenie kontrahentów jako archiwalnych, z którymi nie następuje aktywna współpraca co najmniej od 5 lat.

Zarządzanie kontrahentami z jednego miejsca pozwoliło klientowi usprawnić pracę i unikać powielania informacji w wielu miejscach.

Korzyści

Cechą wspólną wszystkich rozwiązań zrealizowanych w grupie spółek jest szeroko pojęta automatyzacja i cyfryzacja procesów biznesowych. Uniknięcie zbędnej pracy manualnej, ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem oraz otrzymanie wiarygodnej i spójnej informacji zarządczej.

Case study w branży produkcyjnej

Przedsiębiorstwo (NDA) jest prężnie rozwijającym się producentem kształtowników oraz konstrukcji stalowych i architektonicznych do budowli zlokalizowanych na całym świecie.

Oprogramowanie Symfonia
Czytaj więcej
Cyfryzacja i automatyzacja procesów biznesowych w branży budowlanej

Opis sytuacji

Spółka zdecydowała się na zmianę systemu do zarządzania przedsiębiorstwem z kilku powodów.

Zasadniczym był fakt, że przedsiębiorstwo było w trakcie zmian restrukturyzacyjnych, co powodowało nowe potrzeby, oraz konieczność cyfryzacji w realizowanych procesach we wszystkich obszarach biznesowych. Ponadto kluczowa była zmiana systemu na taki, który gwarantowałby zgodność z prawodawstwem. Klient zwrócił uwagę na dostępność aktualizacji oprogramowania Symfonia zawsze zanim zmiana prawna wejdzie w życie. Dla Klienta było to ważne, ponieważ do czasu wdrożenia rozwiązania odpowiadające zmianom prawnym były tworzone wewnątrz organizacji, co powodowało bardzo kosztowne i czasochłonne obciążenie dla Spółki. Istotnym czynnikiem było również duże obniżenie kosztów eksploatacji systemu i przeniesienie wsparcia technicznego oprogramowania poza strukturę przedsiębiorstwa.

Rozwiązanie


Oczekiwania

Klient oczekiwał stabilnego i bezpiecznego systemu zarządzania, z możliwością precyzyjnej konfiguracji całego systemu, jak i uprawnień dla użytkowników. Oczekiwano wdrożenia rozwiązań zapewniających cyfryzacje procesów w przedsiębiorstwie takich jak Obieg Dokumentów dla obszaru księgowości czy platforma e-Pracownik dla obszaru Kadrowo – Płacowego. Ponadto Klient wymagał integracji z używanymi systemami dzięki czemu ograniczono czynności powtarzalne i zautomatyzowano na przykład proces fakturowania, czy obieg zamówień.

Co wpłynęło na wybór dostawcy rozwiązań

System Symfonia ERP już w standardowej wersji bez jakichkolwiek modyfikacji spełniał oczekiwania Klienta, jednak w ramach wdrożenia powstały rozwiązania, które sprawiły, że jeszcze bardziej automatyzował procesy w przedsiębiorstwie między innymi dzięki integracji systemów IT. Czynnikiem, który zaważył na decyzji było szybkie i elastyczne wdrożenie systemu oraz możliwość realizacji wdrożenia w etapach.

Model Wdrożenia

Zorius.pl postawił na elastyczny model wdrożenia oraz rozliczenia – Time and Materials. Po przeprowadzonej analizie przedwdrożeniowej określone zostały koszty wdrożenia poszczególnych modułów oraz całości systemu. Podsumowanie prac klient otrzymywał każdego dnia, sumarycznie na koniec tygodnia i na każdego miesiąca był podpisywany protokół odbioru prac, na podstawie którego była wystawiana faktura.

Sprawiło to, że klient na bieżąco otrzymywał informację o postępach prac i w razie potrzeby mógł reagować na zmiany. Ze strony Zorius.pl tak precyzyjne raportowanie spowodowało, że projekt wdrożeniowy był wręcz idealny. Czynnikiem, który również zapewnił sukces było obustronne zaangażowanie w projekt oraz z góry ustalone daty cyklicznych spotkań u Klienta, które praktycznie nie ulegały zmianie. Zapewniało to obu stronom stabilny schemat działań, możliwość zaplanowania bieżącej pracy oraz gwarancję rozwiązania bieżących wyzwań. W projekcie wdrożeniowym uwzględniliśmy również serię szkoleń z poszczególnych modułów, co przełożyło się na efektywną pracę już na samym początku wdrożenia.

Zorius.pl zapewniło Klientowi zarówno wsparcie powdrożeniowe jak i wsparcie techniczne w ramach umowy serwisowej, w ramach której dostarczamy aktualizacje oprogramowania, konsultacje techniczne oraz merytoryczne oraz możliwość rozwoju oprogramowania w razie nowych potrzeb.

Wdrożenie

Zadania, które zostały postawione przed zespołem ekspertów Zorius.pl były trudne ze względu na to, że przenoszone dane były z systemu autorskiego, który nie jest znany ponieważ był pisany tylko dla tego przedsiębiorstwa. Baza danych ze względu na lata działalności była duża i należało uporządkować część rekordów, między innymi środki trwałe, które zostały wprowadzone do systemu i przyjęte do użytkowana np. od 1908 roku.

Ilość transakcji wewnątrz spółek z grupy powiązanej była bardzo duża. Należało również zmienić sposób prezentowania np. kont walutowych, które we wcześniejszym systemie były prezentowane tylko na kontach pozabilansowych. Dlatego we wdrożeniu należało wykazywać się doświadczeniem oraz znajomością przepisów finansowo księgowych. W trakcie wdrożenia udało się usprawnić i skrócić procesy, które kiedyś były bardzo rozbudowane, a teraz nie ma takiej potrzeby. Wdrażając system kadrowo płacowy należało z bazy, która zawierała kilka tysięcy pracowników przygotować i zaczytać tylko i wyłącznie aktualne dane, a następnie wprowadzić bardzo nietypowe składniki wynagradzania, które występują tylko w nielicznych specjalistycznych przedsiębiorstwach w Polsce. Firma zajmuje się również nietypową działalnością przychodową, która ma różne momenty podatkowe, mówimy tutaj o sprzedaży energii (zielonej, niebieskiej, czerwonej). Sprzedawane są również pozostałe media, które mają specyficzny moment powstania obowiązku podatkowego. Takie wymagania zostały zrealizowane dzięki doświadczeniu w wielu wdrożeniach i znajomości merytorycznej procesów biznesowych podobnych przedsiębiorstw.

Korzyści

Klient i jego pracownicy otrzymali nowoczesne narzędzie, które może być skalowalne do ich biznesu, oraz pozwala się w łatwy sposób dostosowywać do specyfiki przedsiębiorstwa, które jest w trakcie zmian. Pracownicy uczestniczący we wdrożeniu byli przeszkoleni z pracy na rozpoznawalnym w całej Polsce systemie. Wsparcie ekspertów ze strony Zorius.pl oraz sieci partnerskiej Symfonia wzmacnia poczucie bezpieczeństwo. W trakcie wdrożenia zmieniono system analizy danych wprowadzając narzędzie Symfonia Business Intelligence, które pozwala kierownikom i dyrektorom samodzielnie analizować dane, do których mają dostęp. Księgowania następują w czasie rzeczywistym, wprowadzono elektroniczny obieg dokumentów odchodzimy od podpisywania i przekazywania dokumentów drogą papierową. W czasie pandemii wprowadzono system elektronicznej wymiany informacji między pracownikami oraz wdrożono między innymi możliwość składania wniosków urlopowych drogą elektroniczną.

Case study w korporacji budowlanej

Klient (NDA) jest spółką budowlaną o uniwersalnym ukierunkowaniu, której działania można obserwować na całym terytorium Republiki Czeskiej, Republiki Słowackiej oraz za granicą. W ramach spółki realizowane są projekty związane z budownictwem społecznym, mieszkalnym, przemysłowym czy komunikacyjnym oraz budownictwo podziemne, projekty deweloperskie i pozostałe inżynieryjne prace budowlane. Spośród realizacji można wymienić budowę metra w Pradze, czy budowę obwodnicy w Warszawie. Spółka posiada 11 oddziałów, między innymi na Słowacji, w Niemczech, Finlandii, Islandii, Belgii, Polsce. W ramach grupy zatrudnionych jest ponad – 3 tysiące pracowników.

Oprogramowanie Symfonia
Czytaj więcej
Cyfryzacja i automatyzacja procesów biznesowych w branży produkcyjnej

Opis sytuacji

Klient oczekiwał stabilnego i bezpiecznego systemu zarządzania, z możliwością precyzyjnej konfiguracji całego systemu, jak i uprawnień dla użytkowników. Oczekiwano dużej szybkości działania, integracji poszczególnych modułów oraz możliwości rozszerzenia funkcjonalności systemu poprzez tworzenie rozwiązań dodatkowych. Istotne dla klienta było raportowanie dla grupy oraz integracja z Systemem IT w Grupie.

Wdrożone programy


W przedsiębiorstwie w pierwszym etapie został wdrożony system Symfonia ERP, pokrywający obszary: Finansowo – Księgowy i zarządzanie majątkiem oraz system handlowo-magazynowy.

W kolejnych etapach został wdrożony program Kadrowo-Płacowy oraz Busines Intelligence, który zapewnia zaawansowane raportowanie operacji w obszarach finansów oraz handlu.

Dlaczego klient wybrał system Symfonia ERP?

System Symfonia ERP spełniał wszystkie wymagania klienta, a jedne z podstawowych warunków, dla których firma zdecydowała się na nowy system było bezpieczeństwo i uniwersalność baz danych. Kolejnym atutem była gwarancja szybkiego wdrożenia, oraz stworzenie rozwiązań dodatkowych, gwarantujących między innymi integrację z czeskim systemem IT

Wdrożenie

Kluczowe etapy

System Symfonia ERP w całości został wdrożony i zintegrowany przez firmę Zorius.pl Wdrożenie zostało zrealizowane w przeciągu kilku tygodni, dzięki zaangażowaniu obu zespołów wdrożeniowych – Klienta oraz Zorius.pl. Podczas wdrożenia kluczowe było przygotowanie rozwiązania pozwalającego na eksport dokumentów do czeskiego Systemu, a także ujednolicenie planu kont, wzorców księgowań oraz procesów finansowo-księgowych. Po oddaniu pierwszego etapu wdrożenia zostały realizowane rozwiązania dodatkowe, które powstawały systematyczne w czterech następnych miesiącach. W kolejnym etapie nastąpiło wdrożenie modułu – Kadrowo-Płacowego oraz modułu Symfonia Business Intelligence.

Most Polsko-Czeski

Wdrożenie było wyzwaniem, ponieważ odbyło się na szczeblu międzynarodowym i jest przykładem na to, że po Czesku też można wdrożyć Symfonia ERP dla dużej międzynarodowej korporacji. Nasz System był oceniany i porównywany z Systemem czeskim, który jest używany w siedzibie Grupy, a podczas wdrożenia często obecne były równocześnie księgowe z Polski i Czech.

Zapewne niezapomniane będzie pierwsze zetknięcie się ze sprzętem – serwerami i komputerami na których są zainstalowane programy (min.MS Windows, MS Excel) w języku czeskim, co zmusiło wdrożeniowców do zapoznania się z czeskim nazewnictwem, innymi oznaczeniami, ikonami.

Dla Klienta niezwykle wartościowe okazało się wdrożenie Symfonia Business Intelligence, ponieważ za pomocą wbudowanych raportów otrzymywał zaawansowaną informację zarządczą

Korzyści

Z uwagi na zindywidualizowane procesy w Przedsiębiorstwie, dane wprowadzane do programu finansowo-księgowego muszą zostać wprowadzone według precyzyjnego schematu, z szczególnym uwzględnieniem wprowadzania zapisów na odpowiednie konta. Rozwiązania dodatkowe dostarczone przez firmę Zorius.pl zapewniają użytkownikom systemu automatyczną kontrolę wprowadzonych danych księgowych. Dzięki dodatkowemu raportowi, wychwytującemu automatycznie błędne zapisy na kontach, użytkownik programu finansowo księgowego minimalizuje do zera szanse na wprowadzenie niespójnych danych. W przypadku gdy użytkownik umieścił na kontach zapis niezgodny z konwencją, algorytm firmy zorius.pl automatycznie wyświetla szczegóły takiego zapisu w zestawieniu w programie MS Excel. Pozwala to uniknąć użytkownikowi żmudnej analizy zapisów, tym samym zapewniając automatyzację pracy i oszczędność czasu i wysiłku.

W związku z licznymi transakcjami przeprowadzanymi przez spółkę wystąpiło zapotrzebowanie na zewnętrzne zestawienie szczegółowych informacji o rozrachunkach. Na prośbę głównej księgowej został utworzony dedykowany raport, prezentujący w programie MS Excel wymagane dane, w sposób odpowiadający zapotrzebowaniu zleceniodawcy, a następnie są importowane do systemu Finansowo – Księgowego w centrali Spółki. Rozwiązanie zapewnia kontrolę nad płatnościami, pozwalając na precyzyjne dostosowywanie działań i strategii użytkownika do aktualnych możliwości finansowych firmy oraz kontrolę nad bieżącymi operacjami finansowymi.

Zasadniczym atutem wdrożenia jest możliwość eksportowania wszystkich dokumentów z programu finansowo-księgowego według określonych schematów i właściwego zaczytania tychże dokumentów do czeskiego systemu finansowo księgowego.

System został w taki sposób skonfigurowany, że w sposób automatyczny są importowane wszystkie zapisy z programu Finanse i Księgowość ERP do czeskiego systemu – proces został nazwany „mostem Polsko – Czeskim”

Wdrożenie w kolejnych spółkach

Z uwagi na znajomość branży, oraz potrzeb Klienta i możliwość szybkiej realizacji kolejnych projektów wykonujemy wdrożenia dla nowych spółek w grupie.

Dlaczego warto wybrac ZoriusPro?

W branży IT działamy już od prawie 30 lat. Mamy za sobą wiele ukończonych projektów, co pozwala nam z doświadczeniem spojrzeć na nowo realizowane projekty. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Dążymy do tego, by nasze rozwiązania były ergonomiczne, proste w użyciu, a zarazem realizowały wszystkie zdefiniowane na etapie analizy potrzeby.

Jaki wygląda proces tworzenia rozwiązań IT?

Prace rozpoczynamy od przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej. Na tym etapie definiujemy zestaw potrzeb/wymagań klienta, wybieramy odpowiednie technologie oraz planujemy proces realizacji projektu. Na podstawie przygotowanej analizy, wyceniamy zakres prac oraz ich czasochłonność. Po akceptacji przedstawionej oferty przystępujemy do realizacji zlecenia, podczas którego przeprowadzamy szereg testów wewnętrznych i dopiero tak przygotowane rozwiązanie jest dostarczane do klienta.

Jakie usługi programistyczne oferujecie ?

Oferujemy szerokie spektrum usług: od kastomizacji wbudowanych w system Symfonia rozwiązań, importy danych z różnych źródeł po wszelkiego rodzaju integracje z systemami zewnętrznymi.

Realizujemy rozwiązania dla nietypowych potrzeb

Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Po zapoznaniu się ze specyfiką danej branży oraz indywidualnymi potrzebami klienta, analizujemy możliwość zastosowania standardowych funkcjonalności programów Symfonia. Jeśli wymagania i realizowane procesy wychodzą ponad standard, proponujemy klientom rozwiązania indywidualne, dopasowane do ich potrzeb.

Jaki będzie przybliżony koszt projektu?

Koszt implementacji rozwiązań składa się z kilku czynników: wykorzystywanych technologii, skali oraz rodzaju projektu i wdrażanych funkcjonalności. Warto wspomnieć również o kwestii analizy przedwdrożeniowej oraz ewentualnych konsultacjach realizowanych podczas trwania i wdrażania projektu. Precyzyjna wycena rozwiązania bez przeprowadzenia dokładnej analizy jest praktycznie niemożliwa. Bazując jednak na naszym obecnym doświadczeniu w przygotowywaniu rozwiązań, zdążają się jednak sytuacje w których, po wstępnym przedstawieniu zakresu projektu, ustalamy koszty w przedziale cenowym bądź umawiamy się na bieżące rozliczenie naszej pracy. Jednak jeżeli to tylko możliwe, zachęcamy naszych klientów do dogłębnego przeanalizowania zakresu projektu.

W jaki sposób mogę monitorować realizację projektu.

Przy krótkich projektach i prostych rozwiązaniach przekazujemy Klientowi koncepcję rozwiązania, a po zatwierdzeniu oddajemy do testów. Instalujemy i uruchamiamy w środowisku produkcyjnym. W przypadku dużych i skomplikowanych rozwiązań stawiamy u Klienta środowisko akceptacyjne, na którym klient testuje (również z naszą asystą) funkcjonalność. W trakcie wytworzenia projektu praktukujemy spotkania statusowe z określoną częstotliwością-raz na tydzień, raz na dwa tygodnie.

Oddziały ZoriusPro w Polsce

Znajdź nas

Doświadczony software house

Działamy w zakresie

Długotrwałe relacje biznesowe pozwoliły nam zrozumieć potrzeby i wypracować rozwiązania.

Anna Wiewióra

Dyrektor Handlowy

Porozmawiajmy