Analiza Potrzeb
Koncepcja rozwiązania, oferta
Wykonanie, wdrożenie oprogramowania oraz szkolenia
Umowa serwisowa, bieżące wsparcie
Istotne dla branży produkcyjnej
W przedsiębiorstwach procesy produkcyjne nadal wprowadzane są do kilku różnych programów, bo brakuje integracji systemów lub dobrego programu produkcyjnego. Raporty produkcyjne i zlecenia produkcyjne, jak również technologie są ewidencjonowane w zewnętrznych programach lub plikach, a aktualne stany magazynowe wprowadzane w programie dedykowanym do gospodarki magazynowej. Nie możemy wówczas otrzymać informacji jakie stany surowca mamy aktualnie w procesie produkcji, co jest zarezerwowane, a co powinniśmy i na kiedy zamówić.
Taki proces obsługiwany jest drogą mailową, a managerowie nie mogą szybko podejmować decyzji. Optymalizacja łańcucha dostaw, śledzenie jakości surowców oraz ich ceny przy zmianach walutowych, są kolejnym wyzwaniem dla działów zaopatrzenia. Przy występujących niedoborach w dostarczeniu surowca i opóźnieniu w realizacji zamówień, potrzebne są narzędzia które pozwolą na harmonogramowanie produkcji w zależności od dostępnych zasobów. Nawiązaniem do przygotowania procesu produkcyjnego i jego rozpoczęcia, jest wprowadzenie kalkulacji kosztu rzeczywistego produkcji, który powinien być urealniony według bieżącej sytuacji.
Precyzyjna analiza potrzeb w przedsiębiorstwie pozwala na identyfikację nieefektywnych procesów i powinna poprzedzić proces wdrożenia oprogramowania dla produkcji. Pozwala na zapoznanie się z czynnościami realizowanymi przez poszczególnych użytkowników i zaproponowanie optymalizacji pracy. Celem takiego audytu jest propozycja zmiany procesów na bardziej automatyczne, eliminujące ingerencję pracowników, lub duplikowanie informacji w różnych systemach.
Oprogramowanie do produkcji może być uzupełnione o narzędzia mobilne oraz tzw. Panele meldunkowe dla pracowników. Takie rozwiązania pozwalają skrócić czas raportowania oraz wykonywać dokładniejsze rozliczenia czasu pracy. Istotnym elementem produkcji jest kontrola jakości, oraz informacje o partiach surowców, które zostały zużyte do wytworzenia wyrobów gotowych.
Narzędziem, które uzupełnia i wspomaga firmy, które wykorzystują oprogramowanie dla produkcji jest Business Intelligence, dzięki któremu otrzymujemy raporty w czasie rzeczywistym dotyczące Technicznego Kosztu Wytworzenia lub Całkowitego Kosztu Wytworzenia. Wsparcie podejmowania decyzji takimi danymi uzupełnionymi o własne cechy informacji pozwala realnie oceniać rentowność produkcji uwzględniając koszty bezpośrednia jak i pośrednie stałe i zmienne.
Wdrożenie oprogramowania do produkcji pozwala na rozwiązywanie i zarządzanie problemami z ewidencją i wyceną odpadów produkcyjnych. Często odpady były poza ewidencją, a nawet kontrolą, aktualnie można je dzielić na odpady, które mogą być ponownie wykorzystane do procesu produkcyjnego, lub te które faktycznie już są bezużyteczne. Temat odpadów to również ewidencja ich utylizacji i przygotowanie raportów do odpowiednich instytucji państwowych.
Rozpoczęcie procesu wdrożenia oprogramowania dla produkcji rozpoczynamy od wspomnianego etapu analizy wdrożeniowej, na której z użytkownikami omawiamy i opisujemy proces. Gdzie jest zatem początek procesu? Każde przedsiębiorstwo ma lekko zmodyfikowany zakres etapów rozpoczynających produkcję. To zależy od branży produkcyjnej, od wielkości zakładu produkcyjnego, od asortymentu produkcyjnego. Możemy omówić proces, który rozpoczyna się od zapytania klienta na dany wyrób gotowy, wówczas powinniśmy rozpocząć od przygotowania oferty wraz ze specyfikacją wyrobu gotowego, wartością oraz terminem realizacji. Niejednokrotnie takie oferty są wielowariantowe i wycena jest przygotowywana kilkukrotnie.
Po etapie ofertowania otrzymujemy dopiero zamówienie klienta w odpowiedzi na wskazaną ofertę. Taki dokument jest wówczas podstawą do zlecenia produkcyjnego, jeśli aktualnie dysponujemy surowcem potrzebnym do produkcji, jeśli jednak należy wpierw pozyskać odpowiedni materiał do produkcji, powinniśmy wystosować odpowiednie zamówienia własne. Ten etap procesu obsługujemy w dedykowanym programie Handel i tam realizujemy potrzeby związane z zaopatrzeniem surowca na magazyn.
Kolejnym krokiem jest zaplanowanie produkcji wyrobu gotowego w dedykowanym oprogramowaniu do produkcji. Przygotowujemy wówczas kartę technologiczną produkowanego wyrobu gotowego, którą uzupełniamy o informację dotyczące surowców BOM, marszruty, zasobów ludzkich oraz gniazd produkcyjnych. Moduł harmonogramowania pozwala nam zaplanować cykl produkcji uwzględniający powyższe parametry i zarządzać nimi dynamicznie, wskazywane są ewentualne konflikty.
Przygotowując zlecenie produkcyjne określamy czynności pracy i weryfikujemy czy stan surowców jest już umożliwiający rozpoczęcie produkcji. Po rozpoczęciu produkcji i pobraniu materiałów mamy możliwość rejestracji partii surowca, z którego wytwarzamy nasz wyrób gotowy. Zwróćmy uwagę jak istotny jest tutaj nośnik danych, jeśli chodzi o branżę medyczną, branżę spożywczą i wszystkie zakłady w których wdrożone są normy produkcji ISO.
Jeżeli cykl produkcji pozwala produkować wyroby gotowe uzupełniając surowce w trakcie, to oprogramowanie do produkcji powinno realizować taki proces. Wówczas po zrealizowaniu zamówienia na surowce wprowadzamy je na magazyn, i możemy odnieść się do zlecenia z informacją o kontynuacji produkcji. Pobranie surowca z magazynu odbywa się w oprogramowaniu do produkcji i jest automatycznie rejestrowane jako dokument magazynowy, określający rzeczywisty koszt wydanego surowca.
Zakończenie produkcji jest procesem automatycznym i powoduje przyjęcie wyrobu gotowego na magazyn, rozliczenie produkcji oraz rejestracje ewentualnych odpadów poprodukcyjnych. Taka czynność pozwala również zaraportować ten proces do osób odpowiedzialnych za zamówienie klienta.
Prawie ostatnim etapem obsługi jest wystawienie dokumentu sprzedaży oraz wydanie wskazanego wyrobu gotowego z magazynu. Dyskusja nad tym czy to kończy nam obsługę klienta jest szeroka, z doświadczenia wiemy, że są jeszcze czynności, które następują po wystawieniu faktury. Są to procedury takie jak rozliczenie faktury po jej opłaceniu, ocena rentowności sprzedaży, analiza kosztów wytworzenia danego wyrobu gotowego. Zdarza się, że te czynności obejmują również proces reklamacji, który powinien pozwolić na szybkie dostarczenie informacji o tym, z której partii produkcji wyrób pochodzi, a dalej jakie surowce były zużyte od kogo i kiedy kupione, kto wykonywał produkcję, oraz kto sprawdził jakość wyrobu gotowego.
Opisany schemat procesu jest jednym z kilku jakie wdrażaliśmy, ale nie jedyny, bo często oprogramowanie do produkcji musi być zintegrowane również z dedykowanymi dla branży mini softami lub parkiem maszyn jakim dysponujemy. Takie zadania integracji wykonane zostały przez zespół ZoriusPro wielokrotnie, co pozwala nam na stwierdzenie że jesteśmy Ekspertami Symfonii. Wdrożenia i integracje, które najczęściej wykonujemy są dla produkcji seryjnej i indywidualnej (personalizowanej) pod klienta. Wiemy zatem, jak ważne są wszystkie procesy dbałości o wyroby gotowe wyprodukowane dla klienta. Integracje z zewnętrznymi softami.
Proste i intuicyjne materiały w których tłumaczymy jak lepiej i szybciej pracować z oprogramowaniem Symfonia.
Regularnie organizujemy webinary dla naszych klientów, na których przedstawiamy nowe rozwiązania, zmiany w programach i szkolimy
z zakresu zmian prawnych.
Wywiady, nagrania z konferencji i warsztatów realizowanych w całej Polsce.
ZoriusPro pomaga w cyfryzacji procesów
ZoriusPro wspiera przedsiębiorstwa i biura rachunkowe od prawie 30 lat w obsłudze biznesu. Główną siłą napędową naszego przedsiębiorstwa są potrzeby naszych klientów, naszą pasją nowoczesne technologie, a misją jest cyfryzacja przedsiębiorstw i wdrażanie rozwiązań. ZoriusPro wyróżnia ciągły rozwój, zarówno firmy, jak i pracowników oraz rzetelne podejście do podejmowanych działań.
Dzielimy się wiedzą
Cyklicznie organizujemy konferencje i szkolenia, podczas których dzielimy się wiedzą o zmianach prawnych i funkcjonalnych w systemach oraz o rozwiązaniach, które wspierają biznes.
ZoriusPro cyfryzuje biznes
Specjalizujemy się w cyfryzacji przedsiębiorstw opierając się na oprogramowaniu dla firm – Symfonia, kompetentnie wskazując korzyści, płynące z wdrażania nowych technologii. Zadaniami zespołu jest dostarczanie i integracja informatycznych systemów zarządzania w celu usprawnienia w zakresie procedur i procesów zachodzących w każdym biznesie.
Głównym aspektem działalności jest projektowanie, dopasowywanie i wdrażanie rozwiązań przyspieszających obieg dokumentów. Wspieramy naszych kontrahentów poprzez uruchomienie odpowiednich programów cyfrowych powodując, że wiele procesów odbywa się automatycznie, co redukuje konieczność absorbowania kadry kierowniczej, czy samego właściciela. Taka metoda między innymi pozwala skupić się na kwestiach, które faktycznie wymagają osobistego zaangażowania.
Integrujemy systemy
Obecnie programy do zarządzania firmą zapewniają obsługę niemal wszystkich standardowych procesów. Nierzadko przedsiębiorstwa oczekują indywidualnego podejścia do procesów, dla nich piszemy rozwiązania, które wpisują się w potrzeby. Przykładem są wytwarzane aplikacje – np. aplikacja kliencka do obsługi listów przewozowych firm kurierskich, aplikacja do wymiany danych pomiędzy platformami sprzedażowymi EDI, integracja z Risk Radar. Stosujemy wymianę danych poprzez pliki, API, czy szyny danych.
Dostosowujemy raporty i analizy danych na potrzeby kadry zarządzającej przy wykorzystaniu narzędzi Business Intelligence. Naszym klientom oferujemy również usługi programistyczne w zakresie wymiany danych z programami branżowymi np. z systemami zarządzania produkcją MES. Niezawodna integracja systemów IT zwiększa wydajność i efektywność w przedsiębiorstwach zapewniając komunikację pomiędzy systemami wdrożonymi w organizacji, bezpieczną wymianę danych z partnerami biznesowymi i różnymi systemami branżowymi. Pozwala na automatyczny import danych sprzedażowych, automatyzację księgowań dokumentów i wiele innych. Handel hurtowy, mobilny, usługi, branża budowlana, produkcyjna i inne Obszar obsługiwanych przez nas przedsiębiorstw jest wszechstronny, wspieramy zarówno duże międzynarodowe korporacje, porty lotnicze oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, czy biura rachunkowe.
Rozumiemy potrzeby i wiemy jak…
Cechą wspólną wszystkich rozwiązań zrealizowanych w grupie spółek branży budowlanej, w której mamy do czynienia ze spółkami celowymi, jest szeroko pojęta automatyzacja i cyfryzacja procesów biznesowych. Uniknięcie zbędnej pracy manualnej, ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem oraz otrzymanie wiarygodnej i spójnej informacji zarządczej. Dla branży produkcyjnej oferujemy skuteczne, niskobudżetowe oprogramowanie, które można w łatwy sposób dostosowywać do specyfiki przedsiębiorstwa, nawet będącego w trakcie rozwoju. Ponadto wykonujemy integracje z parkiem maszynowym co umożliwia kierownictwu dynamiczną weryfikację stanu produkcji i zarządzanie zmianą. Takie podejście pozwala na zwiększenie wydajności i efektywności. Handel Hurtowy wspieramy poprzez dostarczanie mobilnych narzędzi do obsługi klienta, kolektorów danych, obsługi WMS i gospodarki magazynowej oraz obsługi sprzedaży przez kody kreskowe. Ponadto oferujemy rozwiązania automatyzujące wysyłkę. Firmy usługowe wspieramy narzędziami dzięki, którym możliwe jest monitorowanie oraz analiza projektów. Ponadto w naszej ofercie znajdują się rozwiązania wspomagające operacje w procesach kooperacyjnych. Nasza działalność składa się z eksperckiego, solidnego, zaangażowanego zespołu, szczycącego się z rozległej wiedzy merytorycznej i technicznej. ZoriusPro od wielu lat jest w elitarnym gronie partnerów Symfonia o najwyższych kompetencjach sprzedażowych i wdrożeniowych. Oferowane przez nas produkty wspierają przedsiębiorców i ich podmioty w realizowaniu procesów biznesowych (w obszarach: finansowo-księgowym, kadrowo-płacowym, handlowym, magazynowym oraz zarządzania produkcją).
W branży IT działamy już od prawie 30 lat. Mamy za sobą wiele ukończonych projektów, co pozwala nam z doświadczeniem spojrzeć na nowo realizowane projekty. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Dążymy do tego, by nasze rozwiązania były ergonomiczne, proste w użyciu, a zarazem realizowały wszystkie zdefiniowane na etapie analizy potrzeby.
Prace rozpoczynamy od przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej. Na tym etapie definiujemy zestaw potrzeb/wymagań klienta oraz planujemy proces realizacji projektu. Po akceptacji przedstawionej oferty przystępujemy do realizacji zlecenia, podczas realizacji którego pracujemy w wyznaczonym zespołem ze strony klienta. Wdrożenia wykonujemy hybrydowo, część prac realizujemy w naszej siedzibie lub oddziałach a prace wymagające osobistego kontaktu realizujemy we wskazanym przez klienta miejscu. Praktykujemy minimum jeden, dwa dni w tygodniu, pracy z klientem. W końcowym etapie przeprowadzamy szereg testów wewnętrznych, potem testy z udziałem klienta i finalnie w uzgodnionym terminie uruchamiamy system. W dniu GoLive asystujemy w bieżącej pracy na programie, najczęściej u klienta. W pierwszych tygodniach zapewniamy wzmożone wsparcie naszego zespołu wsparcia technicznego – konsultantów i programistów.
Oferujemy szerokie spektrum usług: od kastomizacji wbudowanych w system Symfonia rozwiązań, importy danych z różnych źródeł po wszelkiego rodzaju integracje z systemami zewnętrznymi.
Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Po zapoznaniu się ze specyfiką danej branży oraz indywidualnymi potrzebami klienta, analizujemy możliwość zastosowania standardowych funkcjonalności programów Symfonia. Jeśli wymagania i realizowane procesy wychodzą ponad standard, proponujemy klientom rozwiązania indywidualne, dopasowane do ich potrzeb.
Koszt implementacji rozwiązań składa się z kilku czynników: wykorzystywanych technologii, skali oraz rodzaju projektu i wdrażanych funkcjonalności. Warto wspomnieć również o kwestii analizy przedwdrożeniowej oraz ewentualnych konsultacjach realizowanych podczas trwania i wdrażania projektu. Precyzyjna wycena rozwiązania bez przeprowadzenia dokładnej analizy jest praktycznie niemożliwa. Bazując jednak na naszym obecnym doświadczeniu w przygotowywaniu rozwiązań, zdążają się jednak sytuacje w których, po wstępnym przedstawieniu zakresu projektu, ustalamy koszty w przedziale cenowym bądź umawiamy się na bieżące rozliczenie naszej pracy. Jednak jeżeli to tylko możliwe, zachęcamy naszych klientów do dogłębnego przeanalizowania zakresu projektu.
Przy krótkich projektach i prostych rozwiązaniach przekazujemy Klientowi koncepcję rozwiązania, a po zatwierdzeniu oddajemy do testów. Instalujemy i uruchamiamy w środowisku produkcyjnym. W przypadku dużych i skomplikowanych rozwiązań, stawiamy u Klienta środowisko akceptacyjne, na którym klient testuje (również z naszą asystą) funkcjonalność. W trakcie wytwarzania projektu praktykujemy spotkania statusowe z określoną częstotliwością – raz na tydzień, raz na dwa tygodnie.
Znajdź nas
Agnieszka Kozak
Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Finansowy