Symfonia Handel - wsparcie sprzedaży i zarządzanie magazynem

Powszechnie znane komplikacje związane z programami handlowymi to m.in.: złożenie zamówienia na towar, którego aktualnie nie ma na stanie, sprzedaż w złej cenie, ponieważ w trakcie realizacji zamówienia cena zdążyła ulec zmianie.

Powyższych błędów można uniknąć wdrażając program Symfonia Handel, który jest dostosowany do zarządzania procesami sprzedażowymi oraz zarządzania magazynem. Dostęp do wszystkich ważnych informacji znajduje się w jednym miejscu. Dane są czytelne i przejrzyste. System umożliwia przeprowadzenie wielu procesów mobilnie, przy pomocy smartfona. Ponadto tradycyjny system sprzedażowy integruje się z rozwiązaniami e-commerce, które w dzisiejszych czasach wzbudzają spore zainteresowanie.

Odpowiednia obsługa procesów handlowych przekłada się na wyniki sprzedażowe przedsiębiorstwa, a dodatkowo wpływa na opinie klienta o naszej firmie

Symfonia Handel

Wsparcie sprzedaży i zarządzanie magazynem

ZAUTOMATYZOWANY PROCES SPRZEDAŻY I ZAKUPU

Za pomocą zautomatyzowanego procesu sprzedażowego i zakupowego mamy możliwość:

  • Maksymalnego usprawnienia obsługi sprzedażowej

    Automatyzacja standardowych czynności, czyli tworzenie ofert, rejestracja zamówień, rezerwacje oraz wydawanie towaru.

  • Śledzenie, opisywanie, koordynacja procesu biznesowego

    Usprawnienie procesu przepływu danych poprzez powiązania pomiędzy zamówieniami, fakturami, dokumentami magazynowymi, płatnościami oraz zleceniami.

  • Edycja wystawionych dokumentów

    Do momentu ostatecznego zatwierdzenia dokumentu w dziale księgowym program umożliwia wprowadzenie zmian danych bez konieczności tworzenia korekt.

  • Powielanie transakcji oraz tworzenie kopii istniejących dokumentów

    Gotowe szablony faktur pozwalają na tworzenie kopii oraz powielanie transakcji dzięki nowoczesnemu, graficznemu kreatorowi wydruku.

  • Zarządzanie fakturami elektronicznymi

    Wysyłka faktur za pomocą poczty e-mail lub portalu miedzyfirmami.pl. Pozwala na bieżące śledzenie stanów dokumentów oraz uzyskaniu informacji zwrotnej o pobraniu faktury.

  • Prowadzenie prostej lub złożonej polityki cenowej

    Tworzenia rabatów, promocji dla konkretnych grup towarowych lub określonej grupy klientów.

  • Prezentacja danych

    Wgląd w czytelne zestawienia operacyjne oraz zaawansowane analizy przekrojowe.

  • Ewidencja danych kontrahenta

    Dowolna ilość podstawowych i dodatkowych informacji udostępnionych przez użytkownika. Możliwość dodania dowolnej ilości danych w zależności od potrzeb kontrahenta.

  • Generowanie raportów

    Dostęp do szczegółowych analiz procesów realizowanych w firmie. Pozwoli na usprawnienie i zautomatyzowanie czynności sprzedażowych.

ELASTYCZNA GOSPODARKA MAGAZYNOWA

Symfonia Symfonia Handel zapewnia kontrolę nad procesami magazynowi i ewidencję każdego typu operacji. Prowadzenie kluczowych czynności magazynowych powinno posiadać elastyczną strukturę, nie ograniczającą sztywnymi zasadami. Jednocześnie program powinien stanowić źródło danych o stanie magazynu, czy wartości towarów.

  • Wystawianie i ewidencja różnych typów dokumentów

    Tworzenie dokumentów, które mają kluczowy wpływ na stan magazynu oraz jego wartość – WZ, PZ, RW, PW, MM.

  • Odwzorowanie struktury z przedsiębiorstwa

    Tworzenie dodatkowych magazynów konkretnych oddziałów w firmie.

  • Precyzyjna identyfikacja partii towarowych

    Udostępnianie dodatkowych specyfik towaru takich jak: data ważności, numer seryjny, czy parametry fizyczne.

  • Szereg raportów i analiz

    Tworzenie raportów, zestawień, statystyk związanych z magazynem oraz możliwości pogrupowania analiz ze względu na rodzaje towarów, czy typy operacji.

  • Możliwość dodawania dowolnych pól własnych

    W zależności od indywidualnych potrzeb kontrahentów program umożliwia dodawanie własnych pól do formularzy dokumentów, definiowanie widoków dokumentów w zależności od roli użytkownika.

  • Śledzenie rotacji towarów

    Skonkretyzowane wyszukiwanie przyjęć na magazynie z możliwością określenia daty. Pozwala na minimalizację strat oraz możliwość podjęcia szybkie reakcji.

  • Tworzenie dokumentów magazynowych na bazie poprzednich

    Tworzenie wydania do zamówień, przyjęcia do faktury zakupu. Program zapewnia pełną elastyczność procesy i dopuszcza wydanie częściowe.

  • Generowanie dokumentów magazynowych z poziomu innych modułów

    Z poziomu zarządzania produkcją, gdzie za pomocą realizacji magazynowej zlecania utworzone zostanie przyjęcie lub wydanie towaru.

  • Możliwość wykorzystania skryptów C#

    Programowanie indywidualnych funkcjonalności, tworzenie nowych okien prezentujących dane z systemu lub innego źródła oraz zapewnienie obsługi specyficznych procesów biznesowych.

INTEGRACJA Z ROZWIĄZNAAMI STWORZONYMI DLA BRANŻY

Oprogramowanie Symfonia Symfonia Handel idealnie sprawdza się dla różnych branż oraz pozwala na realizację szczególnych procesów biznesowych. Jego szerokie możliwości umożliwiają dopasowanie rozwiązań do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa.

  • Modyfikacje programu

    Programowanie indywidualnych rozwiązań, procedur sprzedażowych, dodawanie nowych okien, czy pól jakie mogą być wykorzystane przy tworzeniu dokumentu.

  • Integracja z zewnętrznymi systemami

    Współpraca z zewnętrznymi systemami zamówień, sklepami internetowymi oraz obieg dokumentów.

  • Możliwość definiowania i przypisywania wymiarów analitycznych

    Przypisywanie dodatkowych informacji do towarów, dokumentów, kontrahentów, pracowników oraz tworzenie indywidualnych raportów przy pomocy Business Intelligence.

  • Przynoszenie wartości wymiarowania dokumentów między modułami system Symfonia Symfonia

    Integracja pomiędzy wszystkimi modułami oprogramowania, która pozwala na m.in. oznaczanie projektem rozchodu wewnętrznego, oznaczenia zamówienia handlowcem. Następuje automatyczne przekierowanie danych do modułu księgowego i tworzy fakturę.

  • Możliwość dodawanie dowolnych pól własnych

    W zależności od indywidualnych potrzeb kontrahentów program umożliwia dodawanie własnych pól do formularzy dokumentów, definiowanie widoków dokumentów w zależności od roli użytkownika.

  • Możliwość definiowania konfiguracji własnych układów

    Definiowanie indywidualnych układów kartotek, pól dokumentów oraz zapisywanie dla określonych ról w firmie.

  • Możliwość tworzenia własnych modułów PRISM

    Tworzenie dodatkowych rozszerzeń funkcjonowania aplikacji oraz dodawanie własnych rozwiązań indywidualnych – specyficznych dla konkretnej branży.

  • PluginSQL

    Możliwość tworzenia własnych procedur bazodanowych takich jak: przeliczenie rabatu, wyliczanie daty realizacji, metod pakowania, podsumowanie, czy wyliczanie średniej wartości zamówień.

  • Możliwość wykorzystanie skryptów C#

    Programowanie indywidualnych funkcjonalności, tworzenie nowych okien prezentujących dane z systemu lub innego źródła oraz zapewnianie obsługi specyficznych procesów biznesowych.

ROZBUDOWANE MECHANIZMY ROZLICZEŃ Z KONTRAHENTAMI

Dane związane z należnościami i zobowiązaniami finansowymi są kluczowym elementem do analizy sytuacji przedsiębiorstwa. Automatyzacja takich procesów jak wczytywanie wyciągów bankowych, generowanie przelewów znacznie usprawnia pracę oraz minimalizuje ryzyko popełnienia błędu.

  • Przypisywanie warunków płatności

    Definiowanie warunków dla kontrahentów lub rodzajów transakcji.

  • Przyjmowanie wpłat

    Uwzględnianie kompensat oraz korekt dokumentów źródłowych przyjmowanych wpłat transakcji.

  • Ewidencja kilku numerów kont bankowych

    Weryfikacja kont bankowych na białej liścia podatników VAT.

  • Generowanie szeregu raportów związanych z rozrachunkami z kontrahentami

    Systematyzacja informacji związanych z zobowiązaniami i należnościami oraz możliwość sortowania według terminu przyjęcia, typu transakcji, czy rodzaju kontrahenta.

  • Współpraca z bankowością elektroniczną

    Wczytywanie wyciągów bankowych oraz generowanie płatności wychodzących.

ZGODNOŚĆ Z PRZEPISAMI I BEZPIECZEŃSTWO PRACY

Oprogramowanie do zarządzania gospodarką magazynową i sprzedażową powinno być elastyczne oraz dopasowywać się do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Podstawą bezpieczeństwa działalności jest wdrażanie wszystkich zmian prawnych zgodnych z obowiązującymi przepisami.

  • Stałe aktualizacje programu

    Dostosowywanie systemu pod najnowsze wymagania przepisów sprawozdawczości oraz stałe ulepszanie funkcjonalności.

  • Ewidencjonowanie danych wykorzystywanych do generowania danych JPK_V7

    Wgląd w grupy towarowo-usługowe (GTU) oraz typy transakcji (atrybuty JPK_V7).

  • Weryfikacja kontrahentów

    Weryfikacja czynnych podatników w Krajowej Administracji Skarbowej oraz numerów kont na białej liście podatników VAT.

  • Kontrola poprawności wystawianych dokumentów

    Możliwość sprawdzenia poprawności dokumentów wystawianych w całym procesie sprzedażowym.

  • Wystawianie i przesyłanie dokumentów elektronicznie

    Bezpieczne udostępnianie dokumentów za pomocą poczty e-mail do kontrahentów oraz weryfikacji stanu (przyjęty, odrzucony).

  • Integracja z urządzeniami fiskalnymi

    Powiązania z większością polskich producentów.

INTEGRACJA Z KANAŁEM E-COMMERCE

System Symfonia Handel integruje się z wieloma platformami biznesowymi e-commerce, sklepami internetowymi oraz managerem zamówień internetowych z wykorzystaniem interfejsu WebAPI lub prostej wymiany plikowej. Integracji można dokonać w zakresie obsługi kontrahentów, towarów, cenników, przesyłania zamówień wraz z możliwością wglądu w ich aktualny status realizacji.

Handel

rozwiązania dodatkowe

Mobilny Handel

Aplikacja umożliwia pracę w terenie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.

W jego funkcjonalności nie zabrakło synchronizacji kartotek towarowych, kontrahentów, rozrachunków, wystawiania zamówień z możliwością wysyłki do centrali, przeglądanie nierozliczonych faktur, przyjmowanie płatności, drukowanie faktur oraz dokumentów KP.

Mobilny Magazyn

Aplikacja mobilna umożliwiająca wykonywanie takich operacji jak: wydanie, przyjęcie, realizacja zamówień, przesunięcie MM, inwentaryzacja, lokację i relokację towaru w magazynach. Towary można z łatwością odczytywać za pomocą kodów QR oraz kodów paskowych/ EAN.

Kody ułatwiają drukowanie etykiet oraz znajdowanie miejsc paletowych. Możliwość weryfikacji gdzie znajduje się wybrana partia towaru z możliwością przydzielenia jej do wydania przy konkretnym zamówieniu.

Mobilny Magazyn pozwala na obsługę wielu magazynów i lokalizacji towarów w magazynie wraz z dedykowaniem zadań dla pracowników magazynowych.

Smart BI

Smart BI to rozszerzenie do programu księgowego oraz handlowego, które umożliwia tworzenie raportów, analiz danych. Program umożliwia zaczytywanie danych z zewnętrznych arkuszy kalkulacyjnych wbudowanych w systemie Symfonia. Narzędzie jest elastyczne i łatwe w użyciu. Stanowi rzetelne źródło informacji na temat sytuacji finansowych przedsiębiorstwa. Pozwala na tworzenie własnych analiz „ad—hoc”. W programie zawarte są gotowe raporty, które można modyfikować według własnych potrzeb oraz tworzyć swoje własne schematy.

Opis funkcjonalności dla konkretnych działów:

Dział Sprzedaży:

  • Pozyskiwanie bieżących informacji z systemu sprzedaży
  • Dostosowywanie informacji w raportach do swoich potrzeb
  • Analizy ad – hoc
  • Kontrolowanie stanów magazynowych, zapasów, statusów zamówień
  • Monitorowanie wyników sprzedaży z podziałem na działy,

Analityk Sprzedaży

Narzędzie analityczne do tworzenia raportów i analiz z wykorzystaniem technologii OLAP. Umożliwia dostęp z poziomu Symfonia ERP, przeglądarki WWW, Excel oraz narzędzi zewnętrznych.

Użytkownik może tworzyć indywidualny układ raportów, zakres dat, sortować, filtrować i wydzielać wybrany zakres danych. Narzędzie ułatwia przetwarzanie danych handlowych, magazynowych, zamówień i planów sprzedaży oraz dodatkowych wymiarów dokumentów.

Narzędzie sprzedawane jest per licencja bez ograniczeń korzystających użytkowników, wraz z możliwością przydzielania uprawnień do raportów.

Handel

usługi dodatkowe

Usługi wdrożeniowe

Obsługa wdrożeniowa obejmuje podstawową konfigurację programu wraz z dostosowaniem do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. System umożliwia integrację z rozwiązaniami posiadanymi przez klienta.

Usługi wdrożeniowe realizowane są przez zespół naszych ekspertów, którzy od wielu lat specjalizują się w obsłudze systemów Symfonia i przeprowadzili wiele procesów w różnych rodzajach branż.

Pakiet szkoleń produktowych Symfonia University

Platforma Symfonia University udostępnia szereg szkoleń z obsługi programów, ale również instrukcje i porady jak wykorzystać bardziej zaawansowane funkcje programu. Narzędzie jest stale uaktualniane o nowe materiały.

Szkolenia są nieprzerwanie dostępne na platformie, a na początek udostępniane są pakiety z podstawowej obsługi programów Symfonia.

W ofercie znajdują się również certyfikowane szkolenia dotyczące zmian prawnych oraz warsztaty prowadzone przez ekspertów z Symfonia Academy.

Panel operacyjny do zarządzania grupą firm (Symfonia Asystent)

Program Symfonia umożliwia prowadzenie wielu firm na jednym programie. Symfonia Asystent wspiera zarządzanie wieloma aplikacjami równocześnie.

Funkcjonalność programu pozwala na przełączanie się między firmami, zarządzanie uprawnieniami, aktualizowanie do najnowszych wersji oraz wykonywanie kopii bezpieczeństwa. Niektóre operacje są możliwe do wykonania bez logowania się do programu.

Jak dobrać pakiet Symfonia
do Twoich potrzeb?

Wystarczy, że wybierzesz, które z opisanych wcześniej procesów są niezbędne do wsparcia obsługi sprzedażowo-magazynowej w Twojej firmie. Ich listę w syntetycznej formie znajdziesz też na kolejnych stronach.

Aby ułatwić Ci wybór, przygotowaliśmy krótką charakterystykę przedsiębiorstw, które z reguły decydują się na wybór danego poziomu zaawansowania oprogramowania.

EKONOMICZNY

Przeznaczony dla jednooddziałowej firmy handlowej lub usługowej z kartoteką do 1000 towarów oraz prostymi / standardowymi procesami.

UNIWERSALNY

Przeznaczony dla firm jedno- lub wielooddziałowych z rozbudowaną gospodarką magazynową (do 255 magazynów) oraz procesami handlowymi.

Ze zróżnicowanym asortymentem wymagającym dostosowania katalogów oraz rodzajów produktów, klientów do indywidualnych potrzeb oraz elastycznej analityki.

PROFESJONALNY

Przeznaczony dla średnich i dużych przedsiębiorstw z wymagającymi procesami biznesowymi.

Odpowiada na zaawanasowane potrzeby organizacji w zakresie wykorzystywania danych na potrzeby różnego rodzaju analiz.

Większa efektywności automatyzacji procesów

Symfonia Handel
Ekonomiczny
Uniwersalny
Profesjonalny
Zautomatyzowany proces sprzedaży i zakupu
TAK
TAK
TAK
Elastyczna gospodarka magazyowa
TAK
TAK
TAK
Rozbudowane mechanizmy rozliczeń z kontrahentami
TAK
TAK
TAK
Zaawansowana kontrola bezpieczeństwa (podatkowego)
TAK
TAK
TAK
Pełna integracja z urządzeniami fiskalnymi
TAK
TAK
TAK
Własne pola kontrahentów i specyfikacja towarów
TAK
TAK
Elastyczne dopasowanie procesów i raportów
TAK
TAK
Zaawansowane możliwości analityczne
TAK
Zautomatyzowana współpraca z oprogramowaniem zewnętrzy (np. własna platforma B2B)
TAK
Szerokie możliwości dopasowania systemu do klieta
TAK
Rozwiązania dodatkowe:
Symfonia Handel
Ekonomiczny
Uniwersalny
Profesjonalny
Obsługa wielu firm w programie
TAK
TAK
TAK
Symfonia Asystent - panel operacyjny do zarządzania grupą firm
TAK
TAK
TAK
Integrator e-Comerce
TAK
TAK
Mobilny Handel
TAK
TAK
Mobilny magazyn
TAK
TAK
Analityk sprzedaży
TAK
TAK
Business Intelligence
TAK
WebAPI
TAK

Zapytaj o aktualne promocje

+48 33 506 52 10