Serwer w chmurze – jak to działa?
Wyobraźmy sobie sytuację gdy zepsuje się nam samochód lub musimy w nim wymienić olej. Co wtedy najczęściej robimy? Oddajemy w ręce mechanika – czyli specjalisty, który zna się na swojej pracy i możemy mu zaufać. Na tej samej zasadzie działają serwery w chmurze. Gdy dane firmy przechowujemy na serwerze w siedzibie firmy jesteśmy za te dane odpowiedzialni. To od nas zależy jak bezpieczne będą te dane, jak często dbamy o sprzęt, czy jest on odpowiednio zabezpieczony na przykład przeciwko zagrożeniom pożarowym.
Serwer lokalny możemy łatwo przenieść do tak zwanej „chmury”, czyli centrum bazodanowego z odpowiednim środowiskiem i wyszkolonym personelem. Po migracji danych mamy do nich dostęp z każdego miejsca na świecie z dostępem do Internetu. Takie dane są zabezpieczone przed nieautoryzowanym dostępem osób trzecich.
Analiza Potrzeb
Propozycja rozwiązania
Przeniesienie danych na serwer, dołączanie pracowników
Bieżące wsparcie
Co charakteryzuje serwery w chmurze?
Dostęp do serwera wirtualnego jest abonamentowy
Bezpieczeństwo
Po odpowiednim skonfigurowaniu dostęp do danych oraz programów będzie możliwy z każdego miejsca na świecie z dostępem do Internetu. Jest to bardzo przydatne na przykład jeśli nasza firma ma wiele lokalizacji. Wtedy nie trzeba się martwić dostępem do danych, dla poszczególnych oddziałów, bo wszyscy będą mieli dostęp do tych samych danych oraz programów.
Dostępność
Dane, które na takim serwerze wirtualnym są odpowiednio zabezpieczane przez specjalistów (np. poprzez połączenie VPN). Jeśli przekazujemy nasze dane do „chmury” nie musimy się już o nie martwić. Regularnie wykonywane są kopie zapasowe, a czujniki w serwerowni dbają o bezpieczeństwo pożarowe i przepięciowe. Dzięki opiece specjalistów możemy spać spokojnie. Ponadto serwerownie są odporne na awarie prądu poprzez zaawansowane systemy UPS oraz posiadają redundantne połączenia z Internetem.
Prostota obsługi
Wszystkie dane posiadamy w jednym miejscu. Dzięki wirtualizacji nie mamy potrzeby wymieniać komputerów pracownikom, a prędkość działania nie jest do końca zależna od naszego sprzętu. To kolejna rzecz, którą nie musimy się przejmować. Ważne abyśmy posiadali stabilne łącze internetowe.
Na przykładzie Symfonii porównamy dwa rozwiązania. W standardowym rozwiązaniu posiadamy w swojej firmie wydzielony komputer-serwer jako serwer bazodanowy. Serwer ten musi być sprawny, musimy o niego na bieżąco dbać. Symfonia powinna mieć stały dostęp do takiego komputera, więc na naszej głowie spoczywa również obowiązek utrzymania go w stałym połączeniu z siecią, która musi być oczywiście odpowiednio skonfigurowana. Bezpieczeństwo danych, tworzenie kopii oraz dbanie o odpowiednie zabezpieczenie przed atakami hakerskimi też jest na naszej głowie. Dzięki procesowi wirtualizacji możemy pozbyć się wszystkich wyżej wymienionych problemów i przekazać je w ręce specjalistów, którzy znają się na swojej pracy.
Serwer w chmurze sprawdza się w przedsiębiorstwach wielooddziałowych i ukierunkowanych na racę zdalną
Specjaliści odpowiednio przygotują serwer w chmurze i dostęp do niego będzie możliwy z każdego stanowiska w naszej firmie, a także poza nią. Przy rozwiązaniu standardowym, aby Symfonia działała, musieliśmy mieć odpowiednio skonfigurowaną sieć, a serwer musi być ogólnodostępny. Przy zmianie lokalizacji serwera lub potrzeby dostępu do danych poza firmą, pojawiają się problemy. Dzięki serwerowi w chmurze, wystarczy nam dostęp do internetu. Dzięki niemu pracownik może połączyć się Pulpitem Zdalnym (RDP) bezpośrednio ze swojego stanowiska. Przy pomocy takiego rozwiązania praca zdalna przestaje być jakimkolwiek problemem.
Proces wirtualizacji serwera oraz przenoszenia danych do serwera w chmurze nie jest skomplikowany. Po przekazaniu danych do firmy specjalizującej się w rozwiązaniach chmurowych ta wydziela nam zasoby oraz przygotowuje wirtualny serwer. Po przygotowaniu takiego serwera, instalowane są potrzebne programy oraz kopiowane są wszystkie dane w tym bazy danych.
Każdy użytkownik dostaje swój login i hasło – za ich pomocą może zalogować się do serwera w chmurze przez usługę pulpitu zdalnego. Proces ten można dodatkowo uprościć i dać użytkownikowi dostęp bezpośrednio do programu z pominięciem logowania się na pulpit zdalny. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik nawet nie wie że łączy się z serwerem wirtualnym – uruchamia program tak jak zwykle, ze swojego komputera. Różnica polega na tym, że w tym przypadku baza danych znajduje się na serwerze w chmurze.
Proste i intuicyjne materiały w których tłumaczymy jak lepiej i szybciej pracować z oprogramowaniem Symfonia.
Regularnie organizujemy webinary dla naszych klientów, na których przedstawiamy nowe rozwiązania, zmiany w programach i szkolimy
z zakresu zmian prawnych.
Wywiady, nagrania z konferencji i warsztatów realizowanych w całej Polsce.
ZoriusPro pomaga w cyfryzacji procesów
ZoriusPro wspiera przedsiębiorstwa i biura rachunkowe od prawie 30 lat w obsłudze biznesu. Główną siłą napędową naszego przedsiębiorstwa są potrzeby naszych klientów, naszą pasją nowoczesne technologie, a misją jest cyfryzacja przedsiębiorstw i wdrażanie rozwiązań. ZoriusPro wyróżnia ciągły rozwój, zarówno firmy, jak i pracowników oraz rzetelne podejście do podejmowanych działań.
Dzielimy się wiedzą
Cyklicznie organizujemy konferencje i szkolenia, podczas których dzielimy się wiedzą o zmianach prawnych i funkcjonalnych w systemach oraz o rozwiązaniach, które wspierają biznes.
ZoriusPro cyfryzuje biznes
Specjalizujemy się w cyfryzacji przedsiębiorstw opierając się na oprogramowaniu dla firm – Symfonia, kompetentnie wskazując korzyści, płynące z wdrażania nowych technologii. Zadaniami zespołu jest dostarczanie i integracja informatycznych systemów zarządzania w celu usprawnienia w zakresie procedur i procesów zachodzących w każdym biznesie.
Głównym aspektem działalności jest projektowanie, dopasowywanie i wdrażanie rozwiązań przyspieszających obieg dokumentów. Wspieramy naszych kontrahentów poprzez uruchomienie odpowiednich programów cyfrowych powodując, że wiele procesów odbywa się automatycznie, co redukuje konieczność absorbowania kadry kierowniczej, czy samego właściciela. Taka metoda między innymi pozwala skupić się na kwestiach, które faktycznie wymagają osobistego zaangażowania.
Integrujemy systemy
Obecnie programy do zarządzania firmą zapewniają obsługę niemal wszystkich standardowych procesów. Nierzadko przedsiębiorstwa oczekują indywidualnego podejścia do procesów, dla nich piszemy rozwiązania, które wpisują się w potrzeby. Przykładem są wytwarzane aplikacje – np. aplikacja kliencka do obsługi listów przewozowych firm kurierskich, aplikacja do wymiany danych pomiędzy platformami sprzedażowymi EDI, integracja z Risk Radar. Stosujemy wymianę danych poprzez pliki, API, czy szyny danych.
Dostosowujemy raporty i analizy danych na potrzeby kadry zarządzającej przy wykorzystaniu narzędzi Business Intelligence. Naszym klientom oferujemy również usługi programistyczne w zakresie wymiany danych z programami branżowymi np. z systemami zarządzania produkcją MES. Niezawodna integracja systemów IT zwiększa wydajność i efektywność w przedsiębiorstwach zapewniając komunikację pomiędzy systemami wdrożonymi w organizacji, bezpieczną wymianę danych z partnerami biznesowymi i różnymi systemami branżowymi. Pozwala na automatyczny import danych sprzedażowych, automatyzację księgowań dokumentów i wiele innych. Handel hurtowy, mobilny, usługi, branża budowlana, produkcyjna i inne Obszar obsługiwanych przez nas przedsiębiorstw jest wszechstronny, wspieramy zarówno duże międzynarodowe korporacje, porty lotnicze oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, czy biura rachunkowe.
Rozumiemy potrzeby i wiemy jak…
Cechą wspólną wszystkich rozwiązań zrealizowanych w grupie spółek branży budowlanej, w której mamy do czynienia ze spółkami celowymi, jest szeroko pojęta automatyzacja i cyfryzacja procesów biznesowych. Uniknięcie zbędnej pracy manualnej, ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem oraz otrzymanie wiarygodnej i spójnej informacji zarządczej. Dla branży produkcyjnej oferujemy skuteczne, niskobudżetowe oprogramowanie, które można w łatwy sposób dostosowywać do specyfiki przedsiębiorstwa, nawet będącego w trakcie rozwoju. Ponadto wykonujemy integracje z parkiem maszynowym co umożliwia kierownictwu dynamiczną weryfikację stanu produkcji i zarządzanie zmianą. Takie podejście pozwala na zwiększenie wydajności i efektywności. Handel Hurtowy wspieramy poprzez dostarczanie mobilnych narzędzi do obsługi klienta, kolektorów danych, obsługi WMS i gospodarki magazynowej oraz obsługi sprzedaży przez kody kreskowe. Ponadto oferujemy rozwiązania automatyzujące wysyłkę. Firmy usługowe wspieramy narzędziami dzięki, którym możliwe jest monitorowanie oraz analiza projektów. Ponadto w naszej ofercie znajdują się rozwiązania wspomagające operacje w procesach kooperacyjnych. Nasza działalność składa się z eksperckiego, solidnego, zaangażowanego zespołu, szczycącego się z rozległej wiedzy merytorycznej i technicznej. ZoriusPro od wielu lat jest w elitarnym gronie partnerów Symfonia o najwyższych kompetencjach sprzedażowych i wdrożeniowych. Oferowane przez nas produkty wspierają przedsiębiorców i ich podmioty w realizowaniu procesów biznesowych (w obszarach: finansowo-księgowym, kadrowo-płacowym, handlowym, magazynowym oraz zarządzania produkcją).
W branży IT działamy już od prawie 30 lat. Mamy za sobą wiele ukończonych projektów, co pozwala nam z doświadczeniem spojrzeć na nowo realizowane projekty. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Dążymy do tego, by nasze rozwiązania były ergonomiczne, proste w użyciu, a zarazem realizowały wszystkie zdefiniowane na etapie analizy potrzeby.
Oferujemy szerokie spektrum usług: od kastomizacji wbudowanych w system Symfonia rozwiązań, importy danych z różnych źródeł po wszelkiego rodzaju integracje z systemami zewnętrznymi.
Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Po zapoznaniu się ze specyfiką danej branży oraz indywidualnymi potrzebami klienta, analizujemy możliwość zastosowania standardowych funkcjonalności programów Symfonia. Jeśli wymagania i realizowane procesy wychodzą ponad standard, proponujemy klientom rozwiązania indywidualne, dopasowane do ich potrzeb.
Wycenę serwera chmurowego wyceniamy po dokładnej analizie potrzeb. bierzemy pod uwagę między innymi ilość użytkowników, wymagane oprogramowanie, ilość archiwizowanych dokumentów itp.
Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Po zapoznaniu się ze specyfiką danej branży oraz indywidualnymi potrzebami klienta, analizujemy możliwość zastosowania standardowych funkcjonalności programów Symfonia. Jeśli wymagania i realizowane procesy wychodzą ponad standard, proponujemy klientom rozwiązania indywidualne, dopasowane do ich potrzeb.
Znajdź nas
Dominika Krawczyk
Doradca Biznesowy