Potrzeba matką wynalazku
Jeśli dokładnie wiesz, jaki chcesz uzyskać efekt i masz ściśle określone wymagania wystarczy, że je podasz. Nasz zespół przygotuje analizę wykonalności, poda zasady wymiany danych i określi możliwości realizacji projektu. Jeśli masz rozproszone zasoby, różne programy, wiesz, że informacja z jednego źródła jest niekompletna, brakuje Ci danych lub są one uzupełniane ręcznie, to warto pomyśleć o zautomatyzowaniu procesów w Twoim przedsiębiorstwie poprzez integrację.
Nawet jeśli nie wiesz, w jaki sposób osiągnąć cel wystarczy, że określisz:
Analiza potrzeb
Propozycja rozwiązania
Wykonanie projektu, nadzór i konsultacje
Przekazanie rozwiązania, szkolenie, analiza pokrycia potrzeb
Przykładowe obszary naszej działalności
Dlaczego klienci potrzebują Integracji Systemów IT?
Najczęściej trafiają do nas Klienci, którzy stanęli przed koniecznością optymalizacji procesów w ich przedsiębiorstwie. Celem wyeliminowanie zbędnych czynności – między innymi wprowadzanie tych samych danych do dwóch i więcej systemów. Takie wyzwania pojawiają się często, kiedy w organizacji istnieją różne programy. Główną niedogodnością jest brak wspólnego źródła danych. Brak miejsca, z którego można uzyskać jednolitą informację zarządczą oraz czasochłonność tych operacji. Klienci, którzy chcą efektywnie wykorzystać wszystkie zasoby przedsiębiorstwa (często rozproszone) również potrzebują zintegrować swoje systemy. Poprzez Integrację systemów IT są w stanie zapewnić spójność procesów w swojej organizacji i wyeliminować czynności powtarzalne. Kolejnym przykładem wyzwań, jakie stoją przed przedsiębiorcami jest konieczność wprowadzenia nowego rozwiązania, które realizuje dodatkowe, często zaawansowane potrzeby, a jednocześnie nie jest to powód do wymiany całego ekosystemu. Takim Klientom również rekomendujemy Integrację Systemów IT. Klient otrzymuje oczekiwany efekt nie ponosząc wysokiego kosztu wymiany całego oprogramowania na jednolity system, a jednocześnie obniża koszty operacyjne i zwiększa zyski z działalności.
Uświadamiamy Klientów, że istniejące narzędzia programistyczne pozwalają na Integrację Systemów IT, umożliwiając skuteczną i bezpieczną wymianę danych pomiędzy systemami. Właściwie można powiedzieć, że ograniczenia nie istnieją. Za pomocą Integracji Systemów IT można usprawnić efektywność procesów, dając szybsze skalowanie biznesu. Przez lata stworzyliśmy dziesiątki rozwiązań, które pomogły przenieść biznes na inny poziom. Najczęstsze Integracje Systemów IT dotyczyły wymiany danych między Systemem Symfonia i programami branżowymi, autorskimi lub specjalistycznymi urządzeniami peryferyjnymi, z których korzystają Klienci. Zapewniliśmy wymianę danych między innymi z programami WMS, systemami do obsługi sprzedaży detalicznej, oprogramowaniem maszyn i linii produkcyjnych. W procesie tworzenia Integracji z Systemami IT niezbędne jest przekazanie wszystkich szczegółowych informacji dotyczących oczekiwanego efektu w zakresie wymiany danych.
Najczęściej tworzymy dla Klientów integracje bezpośrednie, czyli tworzone na indywidualne potrzeby połączenie pomiędzy dwoma systemami. Coraz częściej poszukiwane stają się integracje z wykorzystaniem narzędzi wspierających wymianę danych. Przykładem może być system EDI (Electronic Data Interchange – Elektroniczna Wymiana Danych).
W jaki sposób integrujemy?
Jedną z najbardziej popularnych metod Integracji Systemów IT jest wykorzystanie dostarczanych interfejsów API (Application Programming Interface) do wymiany danych. Szyna danych – to produkt pozwalający na integrację między bazami danych. W niektórych przypadkach można zastosować wymianę informacji przez połączenie zdalne kilku serwerów np. dzięki zastosowaniu protokołów komunikacyjnych FTP. W realizowanych przez nas integracjach stosujemy komunikację bezpośrednią. Upraszczając-łączymy elementy ze słownika jednego oprogramowania do elementów znajdujących się w słowniku drugiego programu. Taki proces nazywamy mapowaniem.
W skrócie Integracja Systemów IT zapewnia:
Od czego zacząć?
Kluczowe jest precyzyjne określenie efektu jaki chce się uzyskać, opisanie jednego bądź wielu procesów występujących w systemach oraz udostępnienie danych o architekturze systemu, z którym ma nastąpić integracja. Nasi eksperci dzięki wieloletniemu doświadczeniu zaproponują optymalne rozwiązanie.
Klient wymagał utworzenia mechanizmów w Symfonii, które zasilą początkowo bazę, oraz będą na bieżąco obsługiwały dodawanie nowych/edycję/usuwanie danych towarów i kontrahentów.
Moduł integracji po stronie Symfonii miał we wszystkich 3 bazach danych działać analogicznie (klient ma 3 firmy), ale przy rozróżnieniu identyfikatorów baz Symfonii. Pozwoliło to na przesyłanie danych z Symfonii z jednoczesnym identyfikowaniem firmy (bazy danych) z której te dane pochodzą.
W Symfonii został zaimplementowany moduł pobierania dokumentów magazynowych z Expert WMS do Symfonii. W praktyce okno importu z listą dokumentów do pobrania jest wywoływane na życzenie w kartotece magazynu. Okno umożliwia zaznaczenie wielu dokumentów i wykonanie operacji wczytania ich do bufora magazynowego w Symfonii.
Moduł Symfonia Handel jest modułem nadrzędnym a zmiany towarów/kontrahentów w Handlu są wprowadzane w Expert WMS.
Klient dostarczył niezbędne informacje szczegółowe w zakresie integracji, np. mapowanie typów dokumentów pomiędzy Expert WMS a Handlem.
Co zostało wdrożone w ramach integracji z Systemem Expert WMS?
Klient zwrócił się do nas z potrzebą wymiany danych z kontrahentami w zakresie zamówień, dokumentów sprzedaży oraz dokumentów zakupowych.
Dokumenty, które miały być, objęte integracją u tego klienta wyglądały następująco:
Sprzedaż: FV (sprzedaż PLN); FVW (sprzedaż w walucie); FE (eksport w PLN); EX (eksport w walucie)
Magazyn: WZ (Wydanie zewnętrzne) MM± (przesuniecie między magazynowe)
W ramach integracji z systemem EDI Infinite Klient oczekiwał również zautomatyzowania dokumentów zakupowych:
ZUE (zamówienie WDT); ZOE (zamówienie eksportowe); ZIT (zakup z PL); ZAT (zakup w walucie); FPP (zakup materiałów promocyjnych); WNT (zakup z EU); DIM (import)
Dodatkowo integracja obsługuje korekty do każdego z powyższych typów dokumentów.
Podczas integracji następuje między innymi automatyczna walidacja oraz wysyłka plików faktur z serwera Symfonii ERP do bramki EDI, oraz import zamówień z EDI do systemu Symfonii ERP.
Potrzeby Klienta zostały spełnione poprzez Integrację Systemów IT. W efekcie Klient otrzymał zautomatyzowany proces wymiany dokumentów ze swoimi kontrahentami, co przełożyło się na oszczędność czasu oraz pieniędzy. Od wdrożenia, integracja zaowocowała zwiększeniem wydajności i efektywności działu handlowego.
Eksportu wybranych dokumentów do formatu XML można było dokonać zaznaczając wybraną liczbę rekordów, klikając prawy przycisk myszy i wybierając opcję „ZORIUS EDI – Eksport zaznaczonych dokumentów”.
Jeżeli proces eksportu odbędzie się poprawnie, na wyeksportowane dokumenty nanoszona jest wartość wymiaru „Data eksportu do EDI”. Dzięki temu możliwe było utworzenie filtru w kartotece sprzedaż, wyświetlającego dokumenty poprawnie wysłane do EDI:
Z potrzebą Integracji Systemów IT zwróciło się do nas Przedsiębiorstwo (NDA) które świadczy usługi informatyczne dla międzynarodowej grupy kapitałowej. Usługi, które świadczą, dotyczą procesów w zakresie bankowości internetowej w obrębie podmiotu krajowego oraz placówek w całej Europie. W celu podtrzymania szybkiego tempa rozwoju firmy wymagana była optymalizacja procesu obsługi księgowania faktur zakupowych wraz z procesem wymiany danych z systemem wewnętrznym, wdrożenie procedur dotyczących realizacji przelewów za zobowiązania kontrahentów oraz pracowników. Celem wdrożenia jest również zmiana sposobu księgowania polegająca na zmianie planu kont poprzez jego uproszczenie oraz wdrożenie modułu Business Intelligence.
W przedsiębiorstwie procesy są wspierane przez oprogramowanie wewnętrzne do których zalicza się:
Zaproponowaliśmy i zrealizowaliśmy Integrację systemów IT w poniższym zakresie:
W efekcie integracji Klient może korzystać z zaawansowanych analiz zgromadzonych danych za pomocą modułu Symfonia Business Intelligence.
ZoriusPro sp. z o.o. Sp.K to przedsiębiorstwo, które powstało na podwalinie jednoosobowej działalności gospodarczej założonej w maju 1994 przez Zbigniewa Wiewiórę. Od początku istnienia naszym strategicznym partnerem biznesowym jest firma Symfonia – producent i dostawca rozwiązań informatycznych dla biznesu – znanych programów Symfonia Finanse i Księgowość, Symfonia Kadry i Płace czy Symfonia Handel.
Po kilku latach jednoosobowej działalności firma zaczęła się szybko rozrastać. Od 2005 roku zespół powiększał się o kolejnych pracowników, a portfolio klientów firmy powiększało się z roku na rok. Dzięki dużemu zaangażowaniu w rozwój firmy, profesjonalnej obsłudze klienta oraz realizacji wymagających projektów od kilkunastu lat utrzymujemy najwyższy status partnerski w firmie Symfonia.
Nasz zespół cyklicznie bierze udział w certyfikacji Partnerów Symfonia, podczas której sprawdzana jest nasza wiedza merytoryczna oraz praktyczna z zakresu wdrożeń, obsługi oraz oferty oprogramowania Symfonia. Obecnie jesteśmy w prestiżowej grupie trzech firm posiadających najwyższy status partnerski – Symfonia Platynowego Partnera+. Na przestrzeni 27 lat pozyskaliśmy zaufanie prawie 1300 firm oraz ponad 280 biur rachunkowych korzystających na co dzień z naszych usług i rozwiązań. Z przysłowiowej firmy garażowej staliśmy się przedsiębiorstwem posiadającym ponad 1000. metrową własną siedzibę mieszczącą się w ładnej przedwojennej kamienicy. W naszej siedzibie często organizujemy szkolenia za zakresu obsługi oprogramowania, a także wykłady, prelekcje i konferencje przeznaczone dla przedsiębiorców oraz kadry pracowniczej.
W branży IT działamy już od prawie 30 lat. Mamy za sobą wiele ukończonych projektów, co pozwala nam z doświadczeniem spojrzeć na nowo realizowane projekty. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Dążymy do tego, by nasze rozwiązania były ergonomiczne, proste w użyciu, a zarazem realizowały wszystkie zdefiniowane na etapie analizy potrzeby.
Prace rozpoczynamy od przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej. Na tym etapie definiujemy zestaw potrzeb/wymagań klienta, wybieramy odpowiednie technologie oraz planujemy proces realizacji projektu. Na podstawie przygotowanej analizy, wyceniamy zakres prac oraz ich czasochłonność. Po akceptacji przedstawionej oferty przystępujemy do realizacji zlecenia, podczas którego realizacji przeprowadzamy szereg testów wewnętrznych i dopiero tak przygotowane rozwiązanie jest dostarczane do klienta.
Oferujemy szerokie spektrum usług: od kastomizacji wbudowanych w system Symfonia rozwiązań, importy danych z różnych źródeł po wszelkiego rodzaju integracje z systemami zewnętrznymi.
Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Po zapoznaniu się ze specyfiką danej branży oraz indywidualnymi potrzebami klienta, analizujemy możliwość zastosowania standardowych funkcjonalności programów Symfonia. Jeśli wymagania i realizowane procesy wychodzą ponad standard, proponujemy klientom rozwiązania indywidualne, dopasowane do ich potrzeb.
Koszt implementacji rozwiązań składa się z kilku czynników: wykorzystywanych technologii, skali oraz rodzaju projektu i wdrażanych funkcjonalności. Warto wspomnieć również o kwestii analizy przedwdrożeniowej oraz ewentualnych konsultacjach realizowanych podczas trwania i wdrażania projektu. Precyzyjna wycena rozwiązania bez przeprowadzenia dokładnej analizy jest praktycznie niemożliwa. Bazując jednak na naszym obecnym doświadczeniu w przygotowywaniu rozwiązań, zdążają się jednak sytuacje w których, po wstępnym przedstawieniu zakresu projektu, ustalamy koszty w przedziale cenowym bądź umawiamy się na bieżące rozliczenie naszej pracy. Jednak jeżeli to tylko możliwe, zachęcamy naszych klientów do dogłębnego przeanalizowania zakresu projektu.
Przy krótkich projektach i prostych rozwiązaniach przekazujemy Klientowi koncepcję rozwiązania, a po zatwierdzeniu oddajemy do testów. Instalujemy i uruchamiamy w środowisku produkcyjnym. W przypadku dużych i skomplikowanych rozwiązań stawiamy u Klienta środowisko akceptacyjne, na którym klient testuje (również z naszą asystą) funkcjonalność. W trakcie wytwarzania projektu praktykujemy spotkania statusowe z określoną częstotliwością – raz na tydzień, raz na dwa tygodnie.
Znajdź nas
Anna Wiewióra
Dyrektor Handlowy
Utrzymujemy nasze kompetencje na najwyższym poziomie. Od ponad 27 lat jesteśmy partnerem producenta oprogramowania Symfonia. Jako nieliczni możemy pochwalić certyfikatem ISO27001 oraz certyfikatem księgowym.