Analiza Potrzeb
Koncepcja rozwiązania, oferta
Wykonanie, wdrożenie oprogramowania oraz szkolenia
Umowa serwisowa, bieżące wsparcie
W ramach projektu wdrożeniowego zapewniamy:
Przystępując do wdrożenia, nasi specjaliści dokonują analizy potrzeb jednostki. W zależności od branży, specyfiki, indywidualnych potrzeb klienta, przygotowywany jest raport w oparciu o dane finansowo-księgowe, kadrowe, magazynowe, obiegu dokumentów oraz programu fakturującego – prezentujące możliwości systemu. Analizując poszczególne dane przedstawiamy propozycję rozbudowy systemu, tak aby usprawnić procesy w przedsiębiorstwie. Każdy z tych modułów jest przygotowywany indywidualnie pod klienta w oparciu o dokonaną analizę. W modułach tych budowane są schematy księgowe, które w każdym momencie mogą zostać przesłane do systemu finansowo-księgowego. Podczas przeprowadzenia analizy, rozeznaniu podlegają również zewnętrzne systemy, z których zaczytywane są dane.
Należy pamiętać, że dobrze przeprowadzona analiza przedwdrożeniowa – prowadzi do sukcesu. Prawidłowo wykorzystany system, prowadzi do satysfakcji klienta. Odpowiednio zorganizowany proces obiegu dokumentów w firmie zapewnia poprawność ewidencji operacji gospodarczych. Zmiana systemu to doskonały czas na usprawnienie procesów w firmie, a także zaimplementowanie nowych rozwiązań, które mogą okazać się kluczem do sukcesu. Wierzymy i dokonujemy wszelkich starań, aby program był dla klienta narzędziem ułatwiającym, optymalizującym – poszczególne procesy w wykonywaniu codziennych obowiązków.
Podczas wdrożenia, system dopasowujemy do firmy, a nie firmę do systemu.
Po przeprowadzonej analizie przedwdrożeniowej, w momencie kiedy posiadamy informację, na temat biznesu klienta przystępujemy do refleksji nad przebiegiem procesów biznesowych, a także nad konfiguracją systemu, tak aby odpowiadał klientowi. Ustalany jest plan kont, wraz z potrzebnymi informacjami. Ustalamy czy ma przynosić tylko informację dotyczące raportowania, informację dla zarządu czy też dokładniejsze analizy poszczególnych procesów dzięki tzw. wymiarom. Dzięki temu rozwiązaniu klient ma możliwość weryfikacji informacji dwuwarstwowo.
Dotychczasowe procesy występujące w firmie przekładamy na nasz system ERP Symfonia i usprawniamy te procesy w oparciu o nasze narzędzia, tak aby można było wyciągnąć jak najwięcej informacji. Jednym z przykładów takiej zmiany jest modyfikacja planu kont. Rozszerzenie planu kont o dodatkowy zespół „5” rozliczania kosztów, przez co możemy sporządzić RZiS zarówno dla celów raportowania – wariant porównawczy, jak i dla celów zarządczych – wariant kalkulacyjny.
W następnym etapie przedstawiamy klientowi harmonogram prac wdrożeniowych, ustalamy szczegóły dotyczące przeprowadzenia prac. Doprecyzowujemy informację dotyczące rozwiązań indywidualnych, czyli dodatkowych raportów generowanych bezpośrednio z systemu.
Aby zapewnić zgodność danych od początku danego roku obrotowego proponujemy odpowiedni moment przejścia na nowy system, tak aby wszelkie deklaracje CIT czy PIT wyszły z naszego systemu bez dodatkowej edycji.
Na tym etapie dostarczamy klientowi harmonogram prac.
System ERP instalowany jest na serwerze użytkownika przez co każdy użytkownik może logować się terminalowo na dane stanowisko. W sytuacji kiedy klient pracuje lokalnie, instalacja odbywa się również na poszczególnych stacjach roboczych. Istnieje możliwość z korzystania usług chmurowych (czytaj więcej).
Migracja danych. Po zainstalowaniu oprogramowania, dokonujemy przeniesienia danych z poprzedniego systemu uwzględniając proponowane zmiany.
Dane jakie podlegają pod migrację to:
Oferujemy szkolenia stanowiskowe pracowników na poszczególnych stanowiskach. Jest to czas w którym pokażemy w jaki sposób:
Dodatkowo udostępniamy bazę danych demo, dzięki czemu użytkownik może samodzielnie doskonalić obsługę programu.
Wdrożenie to nie tylko produkt ale również pracownicy, zmiana ich mentalności, wprowadzenie nowych rozwiązań. Pracownicy muszą nauczyć się prawidłowo korzystać z systemu, dlatego zakres prac będzie polegał na wspólnej pracy z klientem nad wstępnym przygotowaniem systemu do pracy (w tym przygotowanie baz danych). Po stronie klienta leży udostępnienie pracowników oraz wydanie im dyspozycji co do prac wynikających z harmonogramu szczegółowego wdrożenia.
Po konfiguracji systemu ERP razem z klientem przechodzimy do przenoszenia, weryfikacji oraz uzgadniania danych.
W module finansowo-księgowym:
W module środków trwałych:
W module handlowym:
W module kadrowo-płacowym:
Dodatkowo tworzymy loginy dla użytkowników i nadajemy im uprawnienia w zależności od wykonywanej pracy.
Podczas wdrożenia pracujemy razem z wyznaczonymi pracownikami przez co zyskują praktyczną znajomość programu, poznając zagwozdki systemu. Proces wdrożenia realizowany jest z naszej strony hybrydowo – u klienta, w postaci regularnych wizyt oraz zdalnie. W każdej sytuacji, w której użytkownik ma jakiś problem, wątpliwości bądź też tematy wymagają naszej asysty, łączymy się zdalnie z użytkownikiem i pokazujemy w jaki sposób rozwiązać daną sprawę.
Dodatkowo w momencie wystąpienia zdarzenia po raz pierwszy zapewniamy natychmiastowy support.
Kluczowym etapem jest uruchomienie produkcyjne systemu – Go-live. Jest to ważny dzień dla zespołów wdrożeniowych – zarówno klienta jak również ZoriusPro. Pracujemy wtedy osobiście z użytkownikami, wspieramy ich na bieżąco w pracy na nowym systemie. Weryfikujemy pokrycie funkcjonalności oraz realizowane procesy. Ponadto zapewniamy kilku tygodniową asystę powdrożeniową mającą na celu zapewnienie komfortu pracy klienta. Jest to czas kiedy klient swobodnie posługuje się programem, jednak w wątpliwych momentach kontaktuje się z nami w celu rozwiązania danej sytuacji.
Po zakończonym wdrożeniu klient ma możliwość podpisania z nami umowy serwisowej, co oznacza, że w dowolnym momencie może się z nami skontaktować w celu rozwikłania problemu.
Proste i intuicyjne materiały w których tłumaczymy jak lepiej i szybciej pracować z oprogramowaniem Symfonia.
Regularnie organizujemy webinary dla naszych klientów, na których przedstawiamy nowe rozwiązania, zmiany w programach i szkolimy
z zakresu zmian prawnych.
Wywiady, nagrania z konferencji i warsztatów realizowanych w całej Polsce.
ZoriusPro pomaga w cyfryzacji procesów
ZoriusPro wspiera przedsiębiorstwa i biura rachunkowe od prawie 30 lat w obsłudze biznesu. Główną siłą napędową naszego przedsiębiorstwa są potrzeby naszych klientów, naszą pasją nowoczesne technologie, a misją jest cyfryzacja przedsiębiorstw i wdrażanie rozwiązań. ZoriusPro wyróżnia ciągły rozwój, zarówno firmy, jak i pracowników oraz rzetelne podejście do podejmowanych działań.
Dzielimy się wiedzą
Cyklicznie organizujemy konferencje i szkolenia, podczas których dzielimy się wiedzą o zmianach prawnych i funkcjonalnych w systemach oraz o rozwiązaniach, które wspierają biznes.
ZoriusPro cyfryzuje biznes
Specjalizujemy się w cyfryzacji przedsiębiorstw opierając się na oprogramowaniu dla firm – Symfonia, kompetentnie wskazując korzyści, płynące z wdrażania nowych technologii. Zadaniami zespołu jest dostarczanie i integracja informatycznych systemów zarządzania w celu usprawnienia w zakresie procedur i procesów zachodzących w każdym biznesie.
Głównym aspektem działalności jest projektowanie, dopasowywanie i wdrażanie rozwiązań przyspieszających obieg dokumentów. Wspieramy naszych kontrahentów poprzez uruchomienie odpowiednich programów cyfrowych powodując, że wiele procesów odbywa się automatycznie, co redukuje konieczność absorbowania kadry kierowniczej, czy samego właściciela. Taka metoda między innymi pozwala skupić się na kwestiach, które faktycznie wymagają osobistego zaangażowania.
Integrujemy systemy
Obecnie programy do zarządzania firmą zapewniają obsługę niemal wszystkich standardowych procesów. Nierzadko przedsiębiorstwa oczekują indywidualnego podejścia do procesów, dla nich piszemy rozwiązania, które wpisują się w potrzeby. Przykładem są wytwarzane aplikacje – np. aplikacja kliencka do obsługi listów przewozowych firm kurierskich, aplikacja do wymiany danych pomiędzy platformami sprzedażowymi EDI, integracja z Risk Radar. Stosujemy wymianę danych poprzez pliki, API, czy szyny danych.
Dostosowujemy raporty i analizy danych na potrzeby kadry zarządzającej przy wykorzystaniu narzędzi Business Intelligence. Naszym klientom oferujemy również usługi programistyczne w zakresie wymiany danych z programami branżowymi np. z systemami zarządzania produkcją MES. Niezawodna integracja systemów IT zwiększa wydajność i efektywność w przedsiębiorstwach zapewniając komunikację pomiędzy systemami wdrożonymi w organizacji, bezpieczną wymianę danych z partnerami biznesowymi i różnymi systemami branżowymi. Pozwala na automatyczny import danych sprzedażowych, automatyzację księgowań dokumentów i wiele innych. Handel hurtowy, mobilny, usługi, branża budowlana, produkcyjna i inne Obszar obsługiwanych przez nas przedsiębiorstw jest wszechstronny, wspieramy zarówno duże międzynarodowe korporacje, porty lotnicze oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, czy biura rachunkowe.
Rozumiemy potrzeby i wiemy jak…
Cechą wspólną wszystkich rozwiązań zrealizowanych w grupie spółek branży budowlanej, w której mamy do czynienia ze spółkami celowymi, jest szeroko pojęta automatyzacja i cyfryzacja procesów biznesowych. Uniknięcie zbędnej pracy manualnej, ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem oraz otrzymanie wiarygodnej i spójnej informacji zarządczej. Dla branży produkcyjnej oferujemy skuteczne, niskobudżetowe oprogramowanie, które można w łatwy sposób dostosowywać do specyfiki przedsiębiorstwa, nawet będącego w trakcie rozwoju. Ponadto wykonujemy integracje z parkiem maszynowym co umożliwia kierownictwu dynamiczną weryfikację stanu produkcji i zarządzanie zmianą. Takie podejście pozwala na zwiększenie wydajności i efektywności. Handel Hurtowy wspieramy poprzez dostarczanie mobilnych narzędzi do obsługi klienta, kolektorów danych, obsługi WMS i gospodarki magazynowej oraz obsługi sprzedaży przez kody kreskowe. Ponadto oferujemy rozwiązania automatyzujące wysyłkę. Firmy usługowe wspieramy narzędziami dzięki, którym możliwe jest monitorowanie oraz analiza projektów. Ponadto w naszej ofercie znajdują się rozwiązania wspomagające operacje w procesach kooperacyjnych. Nasza działalność składa się z eksperckiego, solidnego, zaangażowanego zespołu, szczycącego się z rozległej wiedzy merytorycznej i technicznej. ZoriusPro od wielu lat jest w elitarnym gronie partnerów Symfonia o najwyższych kompetencjach sprzedażowych i wdrożeniowych. Oferowane przez nas produkty wspierają przedsiębiorców i ich podmioty w realizowaniu procesów biznesowych (w obszarach: finansowo-księgowym, kadrowo-płacowym, handlowym, magazynowym oraz zarządzania produkcją).
W branży IT działamy już od prawie 30 lat. Mamy za sobą wiele ukończonych projektów, co pozwala nam z doświadczeniem spojrzeć na nowo realizowane projekty. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Dążymy do tego, by nasze rozwiązania były ergonomiczne, proste w użyciu, a zarazem realizowały wszystkie zdefiniowane na etapie analizy potrzeby.
Prace rozpoczynamy od przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej. Na tym etapie definiujemy zestaw potrzeb/wymagań klienta oraz planujemy proces realizacji projektu. Po akceptacji przedstawionej oferty przystępujemy do realizacji zlecenia, podczas realizacji którego pracujemy w wyznaczonym zespołem ze strony klienta. Wdrożenia wykonujemy hybrydowo, część prac realizujemy w naszej siedzibie lub oddziałach a prace wymagające osobistego kontaktu realizujemy we wskazanym przez klienta miejscu. Praktykujemy minimum jeden, dwa dni w tygodniu, pracy z klientem. W końcowym etapie przeprowadzamy szereg testów wewnętrznych, potem testy z udziałem klienta i finalnie w uzgodnionym terminie uruchamiamy system. W dniu GoLive asystujemy w bieżącej pracy na programie, najczęściej u klienta. W pierwszych tygodniach zapewniamy wzmożone wsparcie naszego zespołu wsparcia technicznego – konsultantów i programistów.
Oferujemy szerokie spektrum usług: od kastomizacji wbudowanych w system Symfonia rozwiązań, importy danych z różnych źródeł po wszelkiego rodzaju integracje z systemami zewnętrznymi.
Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Po zapoznaniu się ze specyfiką danej branży oraz indywidualnymi potrzebami klienta, analizujemy możliwość zastosowania standardowych funkcjonalności programów Symfonia. Jeśli wymagania i realizowane procesy wychodzą ponad standard, proponujemy klientom rozwiązania indywidualne, dopasowane do ich potrzeb.
Koszt implementacji rozwiązań składa się z kilku czynników: wykorzystywanych technologii, skali oraz rodzaju projektu i wdrażanych funkcjonalności. Warto wspomnieć również o kwestii analizy przedwdrożeniowej oraz ewentualnych konsultacjach realizowanych podczas trwania i wdrażania projektu. Precyzyjna wycena rozwiązania bez przeprowadzenia dokładnej analizy jest praktycznie niemożliwa. Bazując jednak na naszym obecnym doświadczeniu w przygotowywaniu rozwiązań, zdążają się jednak sytuacje w których, po wstępnym przedstawieniu zakresu projektu, ustalamy koszty w przedziale cenowym bądź umawiamy się na bieżące rozliczenie naszej pracy. Jednak jeżeli to tylko możliwe, zachęcamy naszych klientów do dogłębnego przeanalizowania zakresu projektu.
Przy krótkich projektach i prostych rozwiązaniach przekazujemy Klientowi koncepcję rozwiązania, a po zatwierdzeniu oddajemy do testów. Instalujemy i uruchamiamy w środowisku produkcyjnym. W przypadku dużych i skomplikowanych rozwiązań, stawiamy u Klienta środowisko akceptacyjne, na którym klient testuje (również z naszą asystą) funkcjonalność. W trakcie wytwarzania projektu praktykujemy spotkania statusowe z określoną częstotliwością – raz na tydzień, raz na dwa tygodnie.
Znajdź nas
Patrycja Szachłowicz
Doradca Biznesowy