Strona wykorzystuje ciasteczka by świadczyć usługi na najwyższym poziomie Polityka prywatności
RozumiemPrzygotujemy Was do wysyłki faktur ustrukturyzowanych
Z najnowszych wytycznych Ministerstwa Finansów wynika, że obowiązek Krajowego Rejestru e-Faktur ma stać się obowiązkowy od 1 stycznia 2024 r. KSeF będzie dotyczył wszystkich transakcji udokumentowanych fakturą, które dokona podatnik. W związku z tym, każda wystawiona faktura, będzie musiała wpłynąć do Ministerstwa Finansów w formie faktury ustrukturyzowanej za pomocą platformy, która umożliwia wygenerowanie pliku spełniającego wymagania KSeF. Platforma KSeF została stworzona przez Ministerstwo Finansów i służy nie tylko do wysyłania faktur, ale także do ich odbierania drogą elektroniczną. KSeF zapewnia także przechowywanie faktur w formie ustrukturyzowanej, a także nadaje identyfikację UPO i numer referencyjny dla każdej faktury osobno.
Kontrola danych podatników, a Krajowy System e-Faktur
Krajowy System e-Faktur służy do przeprowadzania analiz i kontroli danych z faktur ustrukturyzowanych oraz umożliwia wysyłkę komunikatów dotyczących wystawienia, odrzucenia albo braku możliwości wystawienia faktury. Dzięki korzystaniu z systemu Krajowego Rejestru e-Faktur przedsiębiorcy zwolnieni będą z obowiązku przechowywania dowodów księgowych w formie papierowej. System KSeF nie umożliwia wystawiania, ani przesyłania not korygujących w postaci ustrukturyzowanej, ze względu na specyfikę noty, która wymaga akceptacji odbiorcy. Zgodnie z ustawą o VAT otrzymanie faktury korygującej nie wymaga dowodu z uzgodnień po między stronami, ponieważ system KSeF umożliwia otrzymywanie automatycznej informacji o odebraniu faktury korygującej.
Analiza Potrzeb
Projekt funkcjonalny, oferta
Wykonanie i wdrożenie rozwiązania
Umowa serwisowa, bieżące wsparcie
Symfonia KSef zapewnia wysyłkę faktur ustrukturyzowanych, nie tylko z programów Symfonia
W odpowiedzi na zmiany narzucone przez Ministerstwo Finansów Symfonia stanęła na wysokości zadania i stworzyła aplikację, która integruje się z program Symfonia Finanse i Księgowość oraz Symfonia Handel. Dzięki temu klienci mogą bezpiecznie przesyłać dane do KSeF za pomocą jednego systemu. Korzystanie z platformy umożliwia wysyłanie faktur do KSeF w odpowiednim formacie .xml, a użytkownicy korzystający z KSeF podlegają dodatkowej autoryzacji.
Dodatkowo Symfonia KSeF sprawdza schemę faktury za nim zostanie finalnie wysłana do Ministerstwa Finansów. Weryfikacji polegają także potencjalne błędy, które mogły pojawić się na fakturze ustrukturyzowanej KSeF. Aplikacja daje użytkownikowi wybór, czy faktura ma zostać przesłana do KSeF Ministerstwa Finansów, czy najpierw do Symfonii KSeF. Oczywiście dzięki wdrożeniu rozwiązania Symfonia KSeF zapewniony jest porządek i bezpieczeństwo przechowywania danych w razie kontroli.
Przedsiębiorcy, którzy wystawiają wyłącznie faktury ustrukturyzowane, za pośrednictwem KSeF, mogą skorzystać ze skróconego terminu zwrotu podatku VAT do 40 dni, jeśli spełniają określone ku temu warunki:
Celem wprowadzenia systemu KSeF jest uszczelnienie systemu podatkowego oraz ograniczenie nieprawidłowości w rozliczaniu podatku VAT. Dzięki korzystaniu z platformy Krajowego Rejestru e-Faktur podatnicy będą mieć łatwy i szybki dostęp do potrzebnej dokumentacji, co przyczyni się do poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej. Wzrośnie bezpieczeństwo transakcji handlowych, a zautomatyzowanie procesów księgowych znacznie zminimalizuje prawdopodobieństwo popełnienia błędu. Jednak obowiązek KSeF wiąże się także z szeregiem zmian jakie muszą wziąć pod uwagę przedsiębiorstwa.
Proste i intuicyjne materiały w których tłumaczymy jak lepiej i szybciej pracować z oprogramowaniem Symfonia.
Regularnie organizujemy webinary dla naszych klientów, na których przedstawiamy nowe rozwiązania, zmiany w programach i szkolimy
z zakresu zmian prawnych.
Wywiady, nagrania z konferencji i warsztatów realizowanych w całej Polsce.
ZoriusPro pomaga w cyfryzacji procesów
ZoriusPro wspiera przedsiębiorstwa i biura rachunkowe od prawie 30 lat w obsłudze biznesu. Główną siłą napędową naszego przedsiębiorstwa są potrzeby naszych klientów, naszą pasją nowoczesne technologie, a misją jest cyfryzacja przedsiębiorstw i wdrażanie rozwiązań. ZoriusPro wyróżnia ciągły rozwój, zarówno firmy, jak i pracowników oraz rzetelne podejście do podejmowanych działań.
Dzielimy się wiedzą
Cyklicznie organizujemy konferencje i szkolenia, podczas których dzielimy się wiedzą o zmianach prawnych i funkcjonalnych w systemach oraz o rozwiązaniach, które wspierają biznes.
ZoriusPro cyfryzuje biznes
Specjalizujemy się w cyfryzacji przedsiębiorstw opierając się na oprogramowaniu dla firm – Symfonia, kompetentnie wskazując korzyści, płynące z wdrażania nowych technologii. Zadaniami zespołu jest dostarczanie i integracja informatycznych systemów zarządzania w celu usprawnienia w zakresie procedur i procesów zachodzących w każdym biznesie.
Głównym aspektem działalności jest projektowanie, dopasowywanie i wdrażanie rozwiązań przyspieszających obieg dokumentów. Wspieramy naszych kontrahentów poprzez uruchomienie odpowiednich programów cyfrowych powodując, że wiele procesów odbywa się automatycznie, co redukuje konieczność absorbowania kadry kierowniczej, czy samego właściciela. Taka metoda między innymi pozwala skupić się na kwestiach, które faktycznie wymagają osobistego zaangażowania.
Integrujemy systemy
Obecnie programy do zarządzania firmą zapewniają obsługę niemal wszystkich standardowych procesów. Nierzadko przedsiębiorstwa oczekują indywidualnego podejścia do procesów, dla nich piszemy rozwiązania, które wpisują się w potrzeby. Przykładem są wytwarzane aplikacje – np. aplikacja kliencka do obsługi listów przewozowych firm kurierskich, aplikacja do wymiany danych pomiędzy platformami sprzedażowymi EDI, integracja z Risk Radar. Stosujemy wymianę danych poprzez pliki, API, czy szyny danych.
Dostosowujemy raporty i analizy danych na potrzeby kadry zarządzającej przy wykorzystaniu narzędzi Business Intelligence. Naszym klientom oferujemy również usługi programistyczne w zakresie wymiany danych z programami branżowymi np. z systemami zarządzania produkcją MES. Niezawodna integracja systemów IT zwiększa wydajność i efektywność w przedsiębiorstwach zapewniając komunikację pomiędzy systemami wdrożonymi w organizacji, bezpieczną wymianę danych z partnerami biznesowymi i różnymi systemami branżowymi. Pozwala na automatyczny import danych sprzedażowych, automatyzację księgowań dokumentów i wiele innych. Handel hurtowy, mobilny, usługi, branża budowlana, produkcyjna i inne. Obszar obsługiwanych przez nas przedsiębiorstw jest wszechstronny, wspieramy zarówno duże międzynarodowe korporacje, porty lotnicze oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, czy biura rachunkowe.
Rozumiemy potrzeby Klienta
Cechą wspólną wszystkich rozwiązań zrealizowanych w grupie spółek branży budowlanej, w której mamy do czynienia ze spółkami celowymi, jest szeroko pojęta automatyzacja i cyfryzacja procesów biznesowych. Uniknięcie zbędnej pracy manualnej, ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem oraz otrzymanie wiarygodnej i spójnej informacji zarządczej. Dla branży produkcyjnej oferujemy skuteczne, niskobudżetowe oprogramowanie, które można w łatwy sposób dostosowywać do specyfiki przedsiębiorstwa, nawet będącego w trakcie rozwoju. Ponadto wykonujemy integracje z parkiem maszynowym co umożliwia kierownictwu dynamiczną weryfikację stanu produkcji i zarządzanie zmianą. Takie podejście pozwala na zwiększenie wydajności i efektywności. Handel Hurtowy wspieramy poprzez dostarczanie mobilnych narzędzi do obsługi klienta, kolektorów danych, obsługi WMS i gospodarki magazynowej oraz obsługi sprzedaży przez kody kreskowe. Ponadto oferujemy rozwiązania automatyzujące wysyłkę. Firmy usługowe wspieramy narzędziami dzięki, którym możliwe jest monitorowanie oraz analiza projektów. Ponadto w naszej ofercie znajdują się rozwiązania wspomagające operacje w procesach kooperacyjnych. Nasza działalność składa się z eksperckiego, solidnego, zaangażowanego zespołu, szczycącego się z rozległej wiedzy merytorycznej i technicznej. ZoriusPro od wielu lat jest w elitarnym gronie partnerów Symfonia o najwyższych kompetencjach sprzedażowych i wdrożeniowych. Oferowane przez nas produkty wspierają przedsiębiorców i ich podmioty w realizowaniu procesów biznesowych (w obszarach: finansowo-księgowym, kadrowo-płacowym, handlowym, magazynowym oraz zarządzania produkcją).
W branży IT działamy już od prawie 30 lat. Mamy za sobą wiele ukończonych projektów, co pozwala nam z doświadczeniem spojrzeć na nowo realizowane projekty. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Dążymy do tego, by nasze rozwiązania były ergonomiczne, proste w użyciu, a zarazem realizowały wszystkie zdefiniowane na etapie analizy potrzeby.
Prace rozpoczynamy od przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej. Na tym etapie definiujemy zestaw potrzeb/wymagań klienta, wybieramy odpowiednie technologie oraz planujemy proces realizacji projektu. Na podstawie przygotowanej analizy, wyceniamy zakres prac oraz ich czasochłonność. Po akceptacji przedstawionej oferty przystępujemy do realizacji zlecenia, podczas realizacji którego przeprowadzamy szereg testów wewnętrznych i dopiero tak przygotowane rozwiązanie jest dostarczane do klienta.
Oferujemy szerokie spektrum usług: od kastomizacji wbudowanych w system Symfonia rozwiązań, importy danych z różnych źródeł po wszelkiego rodzaju integracje z systemami zewnętrznymi.
Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Po zapoznaniu się ze specyfiką danej branży oraz indywidualnymi potrzebami klienta, analizujemy możliwość zastosowania standardowych funkcjonalności programów Symfonia. Jeśli wymagania i realizowane procesy wychodzą ponad standard, proponujemy klientom rozwiązania indywidualne, dopasowane do ich potrzeb.
Koszt implementacji rozwiązań składa się z kilku czynników: wykorzystywanych technologii, skali oraz rodzaju projektu i wdrażanych funkcjonalności. Warto wspomnieć również o kwestii analizy przedwdrożeniowej oraz ewentualnych konsultacjach realizowanych podczas trwania i wdrażania projektu. Precyzyjna wycena rozwiązania bez przeprowadzenia dokładnej analizy jest praktycznie niemożliwa. Bazując jednak na naszym obecnym doświadczeniu w przygotowywaniu rozwiązań, zdążają się jednak sytuacje w których, po wstępnym przedstawieniu zakresu projektu, ustalamy koszty w przedziale cenowym bądź umawiamy się na bieżące rozliczenie naszej pracy. Jednak jeżeli to tylko możliwe, zachęcamy naszych klientów do dogłębnego przeanalizowania zakresu projektu.
Przy krótkich projektach i prostych rozwiązaniach przekazujemy Klientowi koncepcję rozwiązania, a po zatwierdzeniu oddajemy do testów. Instalujemy i uruchamiamy w środowisku produkcyjnym. W przypadku dużych i skomplikowanych rozwiązań, stawiamy u Klienta środowisko akceptacyjne, na którym klient testuje (również z naszą asystą) funkcjonalność. W trakcie wytwarzania projektu praktykujemy spotkania statusowe z określoną częstotliwością – raz na tydzień, raz na dwa tygodnie.
Znajdź nas
Anna Wiewióra
Dyrektor Handlowy