Algorytm w określonym cyklicznie czasie zaczytuje dokumenty księgowe dotyczące wpłat i należności studentów (czesne, warunek, legitymacja, odsetki, wpisowe, dyplom). Oprócz tego pobierane są również dane odnośnie samego studenta: imię, nazwisko, płeć, status studenta, semestr, rok, kierunek, tryb studiów, język kierunku i oddział na którym studiuje.
Do czesnych rocznych automatycznie powstają rozrachunki, z których następnie w Symfonii można przy pomocy naszego rozwiązania tworzyć zsumowany dokument RMP na dany miesiąc. Rozrachunki są tworzone w zależności od trybu studiowania (czy student zaczyna od semestru letniego czy też zimowego).
Dokumenty należności są dzielone na cztery typy dokumentów:
Import obsługuje również dokumenty walutowe, które znajdują się w USOSie. Użytkownik posiada pełną kontrolę nad tym z jakim kursem dokumenty mają się importować.
Dokumenty są importowane według terminu płatności wpisanego w USOSie oraz w określonych cyklach. Proponujemy, aby co tydzień wykonywał się import dokumentów za zeszłe dwa tygodnie, a raz w miesiącu odbywał się import dokumentów, które np. zostały stworzone w czerwcu z terminem płatności na styczeń. Tym sposobem narastająco można sprawdzić dane znajdujące się w Symfonii z danymi w USOSie.
OneButton jest system służącym do zarządzania najmem i sprzedażą dokumentów. Proponujemy naszą integrację z tą platformą przez plik w formacie Excel. W OneButton użytkownik generowałby plik, zawierający dane odnośnie sprzedaży:
Integracja tworzyłaby zamówienie obce w Symfonii, do którego można by wystawiać faktury zaliczkowe.
Zamówienie zawierałoby pozycje znajdujące się w kartotece towarów z odpowiednią stawką VAT dla danego typu. Każdy lokal/mieszkanie byłoby osobną pozycją w kartotece towarów.
Dane odnośnie umowy sprzedaży są zapisywane w opisie zamówienia, co pozwala na szybkie wyszukiwanie dokumentu w kartotece zamówień obcych. Istnieje weryfikacja dokumentów po numerze podpisanej umowy, aby nie zaimportować dwóch tych samych dokumentów.
Jeżeli kontrahent nie istnieje – integracja sama doda go do Symfonii, natomiast jeżeli istnieje kilku kontrahentów o podobnych nazwach, poprosi o wskazanie ręczne poprawnego klienta.
Rozwiązanie umożliwia pełną integrację systemu Symfonia Handel ERP z Bazą Danych Odpadowych (BDO), co pozwala na kompleksowe zarządzanie kartami przekazania odpadów (KPO) bez konieczności ręcznego wprowadzania danych do systemu BDO.
Dzięki tej integracji proces obsługi KPO jest w pełni zautomatyzowany – użytkownik może tworzyć, edytować, zatwierdzać i pobierać karty przekazania odpadów bezpośrednio z poziomu dokumentów magazynowych w Symfonii.
Jak działa rozwiązanie?
Efekty wdrożenia rozwiązania
Rozwiązanie zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić pełną integrację procesów odpadowych z systemem Symfonia, zwiększając efektywność operacyjną i redukując czasochłonne zadania administracyjne.