03 grudnia 2025
godz: 12:00 – 14:00
Przedsiębiorstwa
webinar online



Wstęp
Powitanie uczestników
Krótkie wprowadzenie do tematyki Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF)
KSeF w przedsiębiorstwie
Agnieszka Łukasik Vinci & Vinci
Kto będzie objęty obowiązkiem korzystania z KSeF? Dla kogo dobrowolnie?
Transakcje i podmioty poza KSeF
Faktura ustrukturyzowana – kluczowe informacje
Nadawanie uprawnień
Płatności a KSeF
Różnice między fakturami offline a tymi z KSeF – ich forma, sposób i termin wystawienia.
Kody QR i certyfikaty
Od czego zacząć przygotowania do wdrożenia KSeF
Scenariusze obsługi KSeF i praktyczne wskazówki dotyczące wysyłki faktur ustrukturyzowanych
Mateusz Grygierzec ZoriusPro
Import faktur z KSeF
Rafał Biela ZoriusPro
Scenariusze wykorzystania elektronicznego obiegu dokumentów pod kątem odbioru faktur kosztowych oraz procesy akceptacji.
Pieczęć cyfrowa, podpis kwalifikowany
Łukasz Rudy Dyrektor Regionalnego Centrum Sprzedaży w KIR S.A.
Zdobędziesz praktyczną wiedzę o KSeF – dowiesz się, jak krok po kroku przygotować firmę lub biuro rachunkowe do nowych obowiązków.
Otrzymasz gotową listę kontrolną – pomożemy Ci zidentyfikować wszystkie niezbędne działania, które trzeba podjąć przed uruchomieniem KSeF.
Poznasz dwie perspektywy – pokażemy, jak wygląda wdrożenie KSeF zarówno z punktu widzenia biura rachunkowego, jak i jego klienta.
Zobaczysz konkretne scenariusze działania – przedstawimy, jak można obsługiwać faktury elektroniczne z wykorzystaniem elektronicznego obiegu dokumentów.
Dowiesz się, jak działa Symfonia KSeF w praktyce – zaprezentujemy funkcje systemu, które usprawnią pracę z fakturami ustrukturyzowanymi.
Masz szansę zadać pytania ekspertom – odpowiemy na najczęściej pojawiające się wątpliwości związane z KSeF.
Przygotujesz się do zmian z wyprzedzeniem – unikniesz stresu i błędów dzięki wcześniejszemu planowaniu i sprawdzonym rozwiązaniom.
Dowiedz się więcej
Automatyzacja procesów – Zmniejszenie liczby ręcznych operacji i przyspieszenie obiegu faktur oraz innych dokumentów.
Oszczędność czasu – Szybsze zatwierdzanie, przesyłanie i księgowanie dokumentów – bez potrzeby drukowania czy ręcznego podpisywania.
Większe bezpieczeństwo danych – Dokumenty są przechowywane w bezpiecznym środowisku cyfrowym, z kontrolą dostępu i historią zmian.
Lepsza zgodność z przepisami – Łatwiejsze spełnienie wymagań KSeF i innych regulacji dzięki uporządkowanej dokumentacji elektronicznej.
Transparentność i kontrola – Możliwość śledzenia statusu każdego dokumentu w czasie rzeczywistym – od momentu wpłynięcia do archiwizacji.
Integracja z systemami księgowymi i ERP – Płynne połączenie z programami do księgowości (np. Symfonia), co skraca czas pracy i minimalizuje błędy.
Lepsza organizacja i dostępność dokumentów – Szybki dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca i urządzenia – bez konieczności przeszukiwania segregatorów.
MBA, Managing Partner Finance & Accounting Vinci&Vinci
Wieloletnie doświadczenie w obszarach księgowości i finansów w firmach produkcyjnych i usługowych. Pełnione funkcje: główny księgowy, dyrektor finansowy, dyrektor zarządzający. Odpowiedzialna za procesy transformacji, restrukturyzacji a także wdrożenia systemów ERP i optymalizację procesów biznesowych w przedsiębiorstwach, w tym budowę procesów księgowych i finansowych w strukturach klienta (interim).
Konsultant i Architekt Rozwiązań Biznesowych ZoriusPro
Doświadczony ekspert z wieloletnią praktyką w dziedzinie Środków Trwałych, Finansów i Księgowości oraz Obiegu Dokumentów.
Od wielu lat wspiera przedsiębiorstwa w efektywnym zarządzaniu obszarami finansów, księgowości, ewidencji środków trwałych oraz obiegu dokumentów.
W swojej pracy łączy dogłębną znajomość procesów biznesowych z praktycznym podejściem do technologii informatycznych. Dzięki temu skutecznie przekłada potrzeby organizacji na konkretne rozwiązania systemowe, które usprawniają codzienną pracę i zwiększają efektywność operacyjną firm.
Specjalista ds. wdrożeń obszarów Symfonia Handel, Mobilny Magazyn i Mobilny Handel
Doświadczony ekspert z wieloletnią praktyką wdrożeń modułów Symfonia Handel i wszystkich rozwiązań peryferyjnych takich jak Mobilny Magazyn, Mobilny Handel.
W swojej pracy skupia się na efektywnym wdrażaniu i optymalizacji procesów sprzedaży, magazynowania i dystrybucji, dostosowując systemy do indywidualnych potrzeb klientów.
Dzięki szerokiej wiedzy na temat funkcjonalności modułów Symfonia Handel Mateusz potrafi skutecznie wspierać firmy w integracji oprogramowania z codziennymi procesami operacyjnymi, minimalizując ryzyko błędów i maksymalizując efektywność pracy. Jego doświadczenie obejmuje zarówno analizy przedwdrożeniowe, konfigurację systemu, szkolenia użytkowników, jak i bieżące wsparcie posprzedażowe.
Dyrektor Regionalnego Centrum Sprzedaży w KIR S.A.
Od wielu lat wspiera organizacje w przechodzeniu przez proces cyfrowej transformacji, w tym wdrażaniu rozwiązań z zakresu e-podpisu, pieczęci elektronicznych, eIDAS, trwałego nośnika czy integracji systemów.
Posiada szerokie doświadczenie w bankowości oraz zarządzaniu rozproszoną siecią sprzedaży, dzięki czemu potrafi łączyć strategiczne spojrzenie z praktycznym podejściem do wdrożeń.
Wierzy, że skuteczna cyfryzacja zaczyna się od dialogu i dopasowanych rozwiązań, które realnie wspierają cele biznesowe firm.
Od 1994 roku dostarczamy i wdrażamy oprogramowanie dla firm oraz specjalizujemy się w integracji systemów informatycznych. Zajmujemy się usługami w zakresie implementacji rozwiązań indywidualnych, integracji z programami branżowymi, szkoleniami oraz wsparciem technicznym i merytorycznym. Oferowane produkty wspierają przedsiębiorców i ich podmioty w realizowaniu procesów biznesowych (w obszarach: finansowo-księgowym, kadrowo-płacowym, handlowym, magazynowym oraz zarządzania produkcją).
Naszą pasją są nowoczesne technologie, a misją jest cyfryzacja przedsiębiorstw i wdrażanie rozwiązań, które usprawniają ich funkcjonowanie, pozwalają oszczędzić czas i uwalniają pracowników od zadań, których dziś nie trzeba już wykonywać ręcznie. Dzięki temu ich siły można przekierować w miejsca, gdzie jest większe zapotrzebowanie na osobisty nadzór.