webp image

Zostaw Swój numer telefonu, zadzwonimy niezwłocznie!

Cześć!

Czy chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie za darmo w 60 sekund?

TAK
Zadzwoń teraz Zostaw numer Arrow right icon Icon used in buttons

Oprogramowanie dla firm produkcyjnych

Wspiera wydajność.

Oprogramowanie dla firm produkcyjnych

Pomaga w monitorowaniu produkcji i zarządzaniem zachodzącymi w niej zmianami.

Nowoczesne systemy informatyczne

Poprawiają wydajność w branży produkcyjnej.

Oprogramowanie dla firm produkcyjnych – zarządzanie, optymalizacja i rozwój

Czytaj więcej

Wdrażanie oprogramowania warto powierzyć ekspertom

Nowoczesne firmy produkcyjne potrzebują narzędzi, które pozwalają nie tylko prowadzić bieżącą działalność, ale także skutecznie rozwijać się w zmieniającym się otoczeniu rynkowym. Dlatego wdrożenie systemu ERP i oprogramowania produkcyjnego najlepiej powierzyć ekspertom. Naszym zadaniem jest stworzenie kompletnego środowiska biznesowego, w którym zintegrowany system ERP, dedykowane oprogramowanie do zarządzania produkcją i System Realizacji Produkcji (MES) wspólnie usprawniają wszystkie procesy. Dzięki temu możliwe jest efektywne zarządzanie procesami produkcyjnymi, harmonogramowanie produkcji i automatyzacja procesów produkcyjnych, co przekłada się bezpośrednio na wyższą rentowność.

Firmy produkcyjne muszą być #GotoweNaZmiany

Rozwój w branży produkcyjnej oznacza konieczność dostosowania metod zarządzania produkcją do aktualnych warunków rynkowych. Przedsiębiorstwa, które bazują na starych narzędziach i arkuszach Excel, ograniczają swój potencjał. Procesy produkcyjne, które były skuteczne kilkanaście lat temu, dziś utrudniają realizację produkcji, planowanie zleceń produkcyjnych czy zarządzanie zapasami. Wdrożenie systemu ERP oraz systemu MES eliminuje problem ręcznego uzupełniania danych i pozwala na obsługę produkcji w jednym środowisku. Dzięki temu średnie firmy produkcyjne, małe firmy produkcyjne oraz duże przedsiębiorstwa mogą efektywnie zarządzać produkcją i szybciej reagować na zmiany.

 

Program zarządzania produkcją jako narzędzie do zwiększania zysków

Każdy przedsiębiorca prowadzi biznes po to, aby zarabiać. Oprogramowanie ERP oraz dedykowane oprogramowanie do zarządzania produkcją to inwestycja, która przekłada się na efektywne zarządzanie produkcją i realne zwiększenie rentowności. Program zarządzania produkcją oraz system produkcyjny taki jak Produkcja.NET czy Comarch ERP pozwala na planowanie procesu produkcji, kontrolę produkcji i pełne rozliczanie produkcji w czasie rzeczywistym. Automatyczne planowanie produkcji, integracja z systemem ERP i zarządzanie produkcją online dają menedżerom możliwość precyzyjnego podejmowania decyzji i redukcji kosztów.

webp image

Zostaw adres mailowy, a prześlemy Ci materiały dotyczące programów Symfonia!

    Rozumiemy potrzeby branży produkcyjnej

    Zarządzanie produkcją
    Wraz z panelami meldunkowymi i integracjami do programów branżowych.
    Dowiedz się więcej
    Finanse i Księgowość
    Wraz z zaawansowanymi narzędziami do tworzenia raportów Smart BI i Business Intelligence oraz Środki Trwałe.
    Dowiedz się więcej
    Handel
    Nowoczesny program do sprzedaży i gospodarki magazynowej rozszerzony o rozwiązania mobilne (mobilny magazyn, mobilny handel).
    Dowiedz się więcej
    Rozwiązania indywidualne
    Kluczem do większej wydajności jest niezawodny dostęp do danych, dlatego dajemy narzędzia do raportowania, których jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia.
    Dowiedz się więcej
    Kadry i Płace
    RCP wraz z aplikacjami do obsługi miękkiego HR zapewniającymi wymianę informacji z pracownikami.
    Dowiedz się więcej
    Serwis oprogramowania
    Szybki dostęp do skutecznego wsparcia technicznego daje bezpieczeństwo Twojemu przedsiębiorstwu.
    Dowiedz się więcej
    webp image

    Stoisz przed wyzwaniem? Dowiedz się jak możemy Cię wesprzeć! Zostaw numer telefonu skontaktujemy się niezwłocznie!

    Ekspercka wiedza i sprawdzona metodyka wdrożeń zapewnia sukces projektom, które prowadzimy

    Analiza Potrzeb

    Koncepcja rozwiązania, oferta

    Wykonanie, wdrożenie oprogramowania oraz szkolenia

    Umowa serwisowa, bieżące wsparcie

    Przykładowe obszary naszej działalności

    Integracja z KSef
    Oprogramowanie dla firm
    Oprogramowanie księgowe dla firm
    Integracja systemów IT
    webp image

    Zostaw numer telefonu, a oddzwonimy i przedstawimy nasze rozwiązania!

    Komplementarne funkcjonalności systemów ERP

    Systemy klasy ERP łączą w sobie funkcjonalności zarządzania firmą, sprzedażą, magazynem i produkcją. Ich zastosowanie w różnych branżach produkcyjnych pozwala na:

    • uspójnienie danych, obsługę zleceń produkcyjnych i kontrolę procesów produkcyjnych w jednym miejscu,
    • planowanie produkcji i elastyczne harmonogramowanie przy użyciu narzędzi planowania produkcji,
    • analizę kosztów produkcji i personalizowane raporty kosztów i rentowności,
    • realizację produkcji i raportowanie i optymalizację procesów w czasie rzeczywistym,
    • automatyczne tworzenie ofert handlowych, zarządzanie zamówieniami i rozliczanie produkcji,
    • integrację z systemem WMS i magazynowym systemem ERP,
    • zastosowanie w branży motoryzacyjnej, budowlanej, meblowej, metalowej, żywnościowej i wielu innych.

    Dzięki temu oprogramowanie produkcyjne daje realne wsparcie w codziennym zarządzaniu firmą produkcyjną, niezależnie od jej wielkości.

    System MES i system ERP jako wsparcie realizacji produkcji

    System Realizacji Produkcji (MES) w połączeniu z systemem ERP tworzy środowisko umożliwiające zarządzanie technologią produkcji, śledzenie etapów produkcji i obsługę produkcji na hali produkcyjnej. System MES zapewnia rejestrację czasu pracy, monitorowanie zleceń produkcyjnych i raportowanie w czasie rzeczywistym. Wdrożenie systemu ERP zintegrowanego z MES pozwala na efektywne zarządzanie produkcją, pełne planowanie zleceń produkcyjnych i harmonogramowanie produkcji w zależności od dostępnych zasobów. To rozwiązanie dedykowane firmom produkcyjnym, które chcą efektywnie zarządzać procesami produkcyjnymi i pełną kontrolę jakości.

    Planowanie produkcji i etapy procesu produkcyjnego

    Planowanie procesu produkcji to fundament każdej firmy. Narzędzia planowania produkcji dostępne w systemach ERP, takich jak Comarch ERP czy Symfonia, umożliwiają harmonogramowanie produkcji z uwzględnieniem wszystkich etapów produkcji – od zapytania ofertowego klienta, przez zlecenia komasacyjne, aż po finalną kontrolę jakości i wystawienie faktury. Dzięki takim funkcjonalnościom możliwe jest nie tylko automatyczne planowanie produkcji, ale także efektywne zarządzanie produkcją seryjną i jednostkową. To rozwiązanie sprawdza się zarówno w dużych przedsiębiorstwach, jak i przy zastosowaniu w mikroprzedsiębiorstwach.

    webp image

    Automatyzacja i optymalizacja procesów kluczem do zwiększenia wydajności i rentowności przedsiębiorstwa. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zostaw numer telefonu, niezwłocznie oddzwonimy!

    Automatyzacja procesów produkcyjnych i kontrola jakości

    Automatyzacja procesów produkcyjnych pozwala firmom nie tylko zwiększyć wydajność, ale także ograniczyć ryzyko błędów. Panel produkcyjny i rejestracja czasu pracy umożliwiają szybkie raportowanie czynności pracowników, a menedżerowie zyskują dostęp do aktualnych danych. System ERP i system MES wspierają kontrolę procesów produkcyjnych, zarządzanie odpadami i raportowanie zgodnie z wymaganiami instytucji państwowych. Dodatkowo, integracja z systemem WMS i zarządzanie zapasami dają pełną przejrzystość nad surowcami i półproduktami.

    Efektywne zarządzanie firmą produkcyjną

    Efektywne zarządzanie oznacza dziś korzystanie z nowoczesnych systemów, które umożliwiają zarządzanie firmą produkcyjną w sposób kompleksowy. Funkcjonalności systemów ERP pozwalają nie tylko na obsługę produkcji, ale także na produkcja zarządzanie zadaniami, metody zarządzania produkcją i dostęp do danych online. Symfonia, Produkcja.NET i system Comarch dają możliwość analizy kosztów produkcji, raportowania rentowności i pełnego rozliczania produkcji. Efektywne zarządzanie produkcją to także możliwość planowania produkcji w czasie rzeczywistym i szybkie podejmowanie decyzji dzięki automatycznemu raportowaniu.

    Zastosowanie systemów ERP w różnych branżach produkcyjnych

    Rozwiązania ERP mają szerokie zastosowanie w różnych branżach produkcyjnych. W branży motoryzacyjnej istotne jest harmonogramowanie produkcji i kontrola jakości. W branży spożywczej kluczowe znaczenie mają etapy produkcji i pełne raportowanie partii surowców. W branży meblowej i budowlanej systemy ERP wspierają automatyczne planowanie produkcji i automatyczne tworzenie ofert handlowych. W branży metalowej natomiast ważna jest obsługa produkcji na hali produkcyjnej i zarządzanie technologią produkcji. Systemy klasy ERP mają również zastosowanie w mikroprzedsiębiorstwach, średnich firmach produkcyjnych oraz dużych zakładach produkcyjnych.

    Wdrożenie systemu ERP – doświadczenie i integracje

    Każdy etap procesu produkcyjnego – od przygotowania oferty, przez planowanie zleceń produkcyjnych, po obsługę reklamacji – może być w pełni zintegrowany w ramach jednego rozwiązania ERP. Nasz zespół ma wieloletnie doświadczenie w integracjach z systemami informatycznymi, maszynami i oprogramowaniem branżowym. Dzięki temu wdrożenie systemu ERP, takiego jak Comarch ERP, Produkcja.NET czy Symfonia, jest dopasowane do indywidualnych potrzeb i specyfiki branży produkcyjnej.

    webp image

    Lubimy wyzwania! Dowiedz sie jak możemy Ci pomóc? Zostaw numer telefonu - oddzwonimy

    Dlaczego warto inwestować w oprogramowanie ERP i MES?

    Nowoczesne systemy ERP, system MES i dedykowane oprogramowanie do zarządzania produkcją to narzędzia, które pozwalają firmom produkcyjnym osiągnąć efektywne zarządzanie i pełną kontrolę nad procesami. Dzięki nim możliwe jest harmonogramowanie produkcji, automatyzacja procesów produkcyjnych, planowanie zleceń produkcyjnych i zarządzanie zamówieniami w czasie rzeczywistym.

    Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak wdrożenie systemu ERP i integracja z systemem MES mogą usprawnić Twoją halę produkcyjną i zapewnić efektywne zarządzanie firmą – skontaktuj się z nami. Pokażemy Ci, jak dzięki rozwiązaniom ERP osiągniesz realne oszczędności i zwiększysz rentowność produkcji.

    ZoriusPro – krótka historia

    ZoriusPro pomaga w cyfryzacji procesów

    ZoriusPro wspiera przedsiębiorstwa i biura rachunkowe od prawie 30 lat w obsłudze biznesu. Główną siłą napędową naszego przedsiębiorstwa są potrzeby naszych klientów, naszą pasją nowoczesne technologie, a misją jest cyfryzacja przedsiębiorstw i wdrażanie rozwiązań. ZoriusPro wyróżnia ciągły rozwój, zarówno firmy, jak i pracowników oraz rzetelne podejście do podejmowanych działań.

    Dzielimy się wiedzą

    Cyklicznie organizujemy konferencje i szkolenia, podczas których dzielimy się wiedzą o zmianach prawnych i funkcjonalnych w systemach oraz o rozwiązaniach, które wspierają biznes.

    ZoriusPro cyfryzuje biznes

    Specjalizujemy się w cyfryzacji przedsiębiorstw opierając się na oprogramowaniu dla firm – Symfonia, kompetentnie wskazując korzyści, płynące z wdrażania nowych technologii. Zadaniami zespołu jest dostarczanie i integracja informatycznych systemów zarządzania w celu usprawnienia w zakresie procedur i procesów zachodzących w każdym biznesie.

    Głównym aspektem działalności jest projektowanie, dopasowywanie i wdrażanie rozwiązań przyspieszających obieg dokumentów. Wspieramy naszych kontrahentów poprzez uruchomienie odpowiednich programów cyfrowych powodując, że wiele procesów odbywa się automatycznie, co redukuje konieczność absorbowania kadry kierowniczej, czy samego właściciela. Taka metoda między innymi pozwala skupić się na kwestiach, które faktycznie wymagają osobistego zaangażowania.

    Integrujemy systemy

    Obecnie programy do zarządzania firmą zapewniają obsługę niemal wszystkich standardowych procesów. Nierzadko przedsiębiorstwa oczekują indywidualnego podejścia do procesów, dla nich piszemy rozwiązania, które wpisują się w potrzeby. Przykładem są wytwarzane aplikacje – np. aplikacja kliencka do obsługi listów przewozowych firm kurierskich, aplikacja do wymiany danych pomiędzy platformami sprzedażowymi EDI, integracja z Risk Radar. Stosujemy wymianę danych poprzez pliki, API, czy szyny danych.

    Dostosowujemy raporty i analizy danych na potrzeby kadry zarządzającej przy wykorzystaniu narzędzi Business Intelligence. Naszym klientom oferujemy również usługi programistyczne w zakresie wymiany danych z programami branżowymi np. z systemami zarządzania produkcją MES. Niezawodna integracja systemów IT zwiększa wydajność i efektywność w przedsiębiorstwach zapewniając komunikację pomiędzy systemami wdrożonymi w organizacji, bezpieczną wymianę danych z partnerami biznesowymi i różnymi systemami branżowymi. Pozwala na automatyczny import danych sprzedażowych, automatyzację księgowań dokumentów i wiele innych. Handel hurtowy, mobilny, usługi, branża budowlana, produkcyjna i inne Obszar obsługiwanych przez nas przedsiębiorstw jest wszechstronny, wspieramy zarówno duże międzynarodowe korporacje, porty lotnicze oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, czy biura rachunkowe.

    Rozumiemy potrzeby i wiemy jak…

    Cechą wspólną wszystkich rozwiązań zrealizowanych w grupie spółek branży budowlanej, w której mamy do czynienia ze spółkami celowymi, jest szeroko pojęta automatyzacja i cyfryzacja procesów biznesowych. Uniknięcie zbędnej pracy manualnej, ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem oraz otrzymanie wiarygodnej i spójnej informacji zarządczej. Dla branży produkcyjnej oferujemy skuteczne, niskobudżetowe oprogramowanie, które można w łatwy sposób dostosowywać do specyfiki przedsiębiorstwa, nawet będącego w trakcie rozwoju. Ponadto wykonujemy integracje z parkiem maszynowym co umożliwia kierownictwu dynamiczną weryfikację stanu produkcji i zarządzanie zmianą. Takie podejście pozwala na zwiększenie wydajności i efektywności. Handel Hurtowy wspieramy poprzez dostarczanie mobilnych narzędzi do obsługi klienta, kolektorów danych, obsługi WMS i gospodarki magazynowej oraz obsługi sprzedaży przez kody kreskowe. Ponadto oferujemy rozwiązania automatyzujące wysyłkę. Firmy usługowe wspieramy narzędziami dzięki, którym możliwe jest monitorowanie oraz analiza projektów. Ponadto w naszej ofercie znajdują się rozwiązania wspomagające operacje w procesach kooperacyjnych. Nasza działalność składa się z eksperckiego, solidnego, zaangażowanego zespołu, szczycącego się z rozległej wiedzy merytorycznej i technicznej. ZoriusPro od wielu lat jest w elitarnym gronie partnerów Symfonia o najwyższych kompetencjach sprzedażowych i wdrożeniowych. Oferowane przez nas produkty wspierają przedsiębiorców i ich podmioty w realizowaniu procesów biznesowych (w obszarach: finansowo-księgowym, kadrowo-płacowym, handlowym, magazynowym oraz zarządzania produkcją).

    od 1994
    Lata na rynku
    1300
    Obsługiwanych klientów
    300
    Wspieranych biur rachunkowych
    100
    Zrealizowanych indywidualnych wdrożeń

    Case study w branży budowlanej

    Przedsiębiorstwo budowlane (NDA) jest jednym z wiodących i wielokrotnie nagradzanych w Polsce. Realizuje projekty w szeroko pojętym budownictwie, które są tworzone z dbałością o najwyższą jakość, z wykorzystaniem sprawdzonych, nowoczesnych rozwiązań również w aspekcie technologii ekologicznych.

    Oprogramowanie Symfonia
    Czytaj więcej
    Cyfryzacja i automatyzacja procesów biznesowych w branży budowlanej

    Opis sytuacji

    Kontrahent (NDA) korzystał z oprogramowania Symfonia ERP, które przez lata zostało rozbudowywane o różne funkcjonalności automatyzujące procesy i różne specjalistyczne rozwiązania dla branży budowlanej oraz integracje z oprogramowaniem workflow.

    Dynamiczny rozwój Przedsiębiorstwa, zmiany prawne oraz przekształcenia wymagały nowego podejścia biznesowego. Pojawiła się potrzeba usystematyzowania i zautomatyzowania procesów biznesowych.

    Wyzwanie

    Specyfika branży budowlanej zakłada tworzenie spółek celowych dla poszczególnych inwestycji. W związku z powyższym analogiczna sytuacja występuje u naszego klienta, co przez lata działalności skutkowało rozbieżnością w planach kont spółek w Grupie.

    Po latach szybkiego rozwoju Kontrahent wymagał usprawnień. Pojawiały się kolejno nowe potrzeby, których celem było zwiększenie wydajności i efektywności w obszarze finansowo- księgowym. Po analizie przedwdrożeniowej zaproponowaliśmy rozwiązania. Między innymi konsolidację planu kont oraz założenie spółki wspólnej, a w kolejnych etapach ujednolicenie kartotek kontrahentów, automatyczne fakturowanie przez platformę www.miedzyfirmami.pl, czy pogłębione raportowanie wymagające nowego podejścia do wymiarowania.

    Punkt wyjścia – konsolidacja planu kont

    Wiedza ekspercka w zakresie procesów w branży budowlanej pozwoliły podejść do pierwszego etapu stworzenia wspólnego wzorcowego planu kont dla całej grupy przedsiębiorstwie. Ze względu na specyfikę różnych działalności spółek celowych wymagane było ustawienie planu kont, który obejmuje i przewiduje wszystkie procesy w jednym miejscu. W tym celu został powołany zespół wdrożeniowy, w skład, którego wchodzili nie tylko informatycy, ale również specjaliści z obszaru finansów i rachunkowości. Pierwszym etapem było utworzenie planu kont, drugim stworzenie mapy przeksięgowań sald z poprzednich kont, na nowe konta, która dynamicznie na przełomie roku była uaktualniana. Kolejnym etapem było wygenerowanie nowego bilansu otwarcia według mappingu kont oraz przeniesienie rozrachunków na kontach aktywno-pasywnych z niezamkniętymi transakcjami.

    Pojawiły się również wyjątki które obejmowały ujawnienie transakcji rozrachunkowych które wcześniej nie były prowadzone. 
W pracach pojawiła się spółka wzorcowa, z poziomu której zarządzamy planami kont w pozostałych bazach. Dodatkowo zostały utworzone słowniki kartotekowe, które również uzupełniane są z jednego miejsca i automatycznie kopiowane na pozostałe bazy klienta.

    Obustronne zrozumienie powagi projektu i zagrożenia jakim był czas oraz ogromnego zaangażowania pracowników Zorius.pl spowodowało, że cały projekt konsolidacji planu kont został zrealizowany bez opóźnień i przyniósł zakładany efekt.

    Jednolita kartoteka kontrahentów kluczem w grupie spółek

    Zadanie, które polegało na uporządkowaniu kartoteki kontrahentów było wyzwaniem ze względu na ilość baz, ilość transakcji oraz lata działalności. Konspekt, który został opracowany i zrealizowany zakładał utworzenie bazy wzorcowej, która będzie zarządzała kontrahentami we wszystkich bazach, zarządzanie polegało na modyfikacji danych i propagowaniu ich w bazach pozostałych, wprowadzaniu nowych kontrahentów w jednym miejscu, ujednoliceniu pozycji analitycznych we wszystkich bazach. [proces musiał gwarantować bezpieczeństwo i spójność danych we wszystkich latach i bazach danych. W trakcie prac zaproponowaliśmy uporządkowanie kontrahentów, połączenie kontrahentów którzy byli w bazach założeni kilkukrotnie i występowali jako duble, oraz oznaczenie kontrahentów jako archiwalnych, z którymi nie następuje aktywna współpraca co najmniej od 5 lat.

    Zarządzanie kontrahentami z jednego miejsca pozwoliło klientowi usprawnić pracę i unikać powielania informacji w wielu miejscach.

    Korzyści

    Cechą wspólną wszystkich rozwiązań zrealizowanych w grupie spółek jest szeroko pojęta automatyzacja i cyfryzacja procesów biznesowych. Uniknięcie zbędnej pracy manualnej, ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem oraz otrzymanie wiarygodnej i spójnej informacji zarządczej.

    Case study w branży produkcyjnej

    Przedsiębiorstwo (NDA) jest prężnie rozwijającym się producentem kształtowników oraz konstrukcji stalowych i architektonicznych do budowli zlokalizowanych na całym świecie.

    Oprogramowanie Symfonia
    Czytaj więcej
    Cyfryzacja i automatyzacja procesów biznesowych w branży budowlanej

    Opis sytuacji

    Spółka zdecydowała się na zmianę systemu do zarządzania przedsiębiorstwem z kilku powodów.

    Zasadniczym był fakt, że przedsiębiorstwo było w trakcie zmian restrukturyzacyjnych, co powodowało nowe potrzeby, oraz konieczność cyfryzacji w realizowanych procesach we wszystkich obszarach biznesowych. Ponadto kluczowa była zmiana systemu na taki, który gwarantowałby zgodność z prawodawstwem. Klient zwrócił uwagę na dostępność aktualizacji oprogramowania Symfonia zawsze zanim zmiana prawna wejdzie w życie. Dla Klienta było to ważne, ponieważ do czasu wdrożenia rozwiązania odpowiadające zmianom prawnym były tworzone wewnątrz organizacji, co powodowało bardzo kosztowne i czasochłonne obciążenie dla Spółki. Istotnym czynnikiem było również duże obniżenie kosztów eksploatacji systemu i przeniesienie wsparcia technicznego oprogramowania poza strukturę przedsiębiorstwa.

    Rozwiązanie


    Oczekiwania

    Klient oczekiwał stabilnego i bezpiecznego systemu zarządzania, z możliwością precyzyjnej konfiguracji całego systemu, jak i uprawnień dla użytkowników. Oczekiwano wdrożenia rozwiązań zapewniających cyfryzacje procesów w przedsiębiorstwie takich jak Obieg Dokumentów dla obszaru księgowości czy platforma e-Pracownik dla obszaru Kadrowo – Płacowego. Ponadto Klient wymagał integracji z używanymi systemami dzięki czemu ograniczono czynności powtarzalne i zautomatyzowano na przykład proces fakturowania, czy obieg zamówień.

    Co wpłynęło na wybór dostawcy rozwiązań

    System Symfonia ERP już w standardowej wersji bez jakichkolwiek modyfikacji spełniał oczekiwania Klienta, jednak w ramach wdrożenia powstały rozwiązania, które sprawiły, że jeszcze bardziej automatyzował procesy w przedsiębiorstwie między innymi dzięki integracji systemów IT. Czynnikiem, który zaważył na decyzji było szybkie i elastyczne wdrożenie systemu oraz możliwość realizacji wdrożenia w etapach.

    Model Wdrożenia

    Zorius.pl postawił na elastyczny model wdrożenia oraz rozliczenia – Time and Materials. Po przeprowadzonej analizie przedwdrożeniowej określone zostały koszty wdrożenia poszczególnych modułów oraz całości systemu. Podsumowanie prac klient otrzymywał każdego dnia, sumarycznie na koniec tygodnia i na każdego miesiąca był podpisywany protokół odbioru prac, na podstawie którego była wystawiana faktura.

    Sprawiło to, że klient na bieżąco otrzymywał informację o postępach prac i w razie potrzeby mógł reagować na zmiany. Ze strony Zorius.pl tak precyzyjne raportowanie spowodowało, że projekt wdrożeniowy był wręcz idealny. Czynnikiem, który również zapewnił sukces było obustronne zaangażowanie w projekt oraz z góry ustalone daty cyklicznych spotkań u Klienta, które praktycznie nie ulegały zmianie. Zapewniało to obu stronom stabilny schemat działań, możliwość zaplanowania bieżącej pracy oraz gwarancję rozwiązania bieżących wyzwań. W projekcie wdrożeniowym uwzględniliśmy również serię szkoleń z poszczególnych modułów, co przełożyło się na efektywną pracę już na samym początku wdrożenia.

    Zorius.pl zapewniło Klientowi zarówno wsparcie powdrożeniowe jak i wsparcie techniczne w ramach umowy serwisowej, w ramach której dostarczamy aktualizacje oprogramowania, konsultacje techniczne oraz merytoryczne oraz możliwość rozwoju oprogramowania w razie nowych potrzeb.

    Wdrożenie

    Zadania, które zostały postawione przed zespołem ekspertów Zorius.pl były trudne ze względu na to, że przenoszone dane były z systemu autorskiego, który nie jest znany ponieważ był pisany tylko dla tego przedsiębiorstwa. Baza danych ze względu na lata działalności była duża i należało uporządkować część rekordów, między innymi środki trwałe, które zostały wprowadzone do systemu i przyjęte do użytkowana np. od 1908 roku.

    Ilość transakcji wewnątrz spółek z grupy powiązanej była bardzo duża. Należało również zmienić sposób prezentowania np. kont walutowych, które we wcześniejszym systemie były prezentowane tylko na kontach pozabilansowych. Dlatego we wdrożeniu należało wykazywać się doświadczeniem oraz znajomością przepisów finansowo księgowych. W trakcie wdrożenia udało się usprawnić i skrócić procesy, które kiedyś były bardzo rozbudowane, a teraz nie ma takiej potrzeby. Wdrażając system kadrowo płacowy należało z bazy, która zawierała kilka tysięcy pracowników przygotować i zaczytać tylko i wyłącznie aktualne dane, a następnie wprowadzić bardzo nietypowe składniki wynagradzania, które występują tylko w nielicznych specjalistycznych przedsiębiorstwach w Polsce. Firma zajmuje się również nietypową działalnością przychodową, która ma różne momenty podatkowe, mówimy tutaj o sprzedaży energii (zielonej, niebieskiej, czerwonej). Sprzedawane są również pozostałe media, które mają specyficzny moment powstania obowiązku podatkowego. Takie wymagania zostały zrealizowane dzięki doświadczeniu w wielu wdrożeniach i znajomości merytorycznej procesów biznesowych podobnych przedsiębiorstw.

    Korzyści

    Klient i jego pracownicy otrzymali nowoczesne narzędzie, które może być skalowalne do ich biznesu, oraz pozwala się w łatwy sposób dostosowywać do specyfiki przedsiębiorstwa, które jest w trakcie zmian. Pracownicy uczestniczący we wdrożeniu byli przeszkoleni z pracy na rozpoznawalnym w całej Polsce systemie. Wsparcie ekspertów ze strony Zorius.pl oraz sieci partnerskiej Symfonia wzmacnia poczucie bezpieczeństwo. W trakcie wdrożenia zmieniono system analizy danych wprowadzając narzędzie Symfonia Business Intelligence, które pozwala kierownikom i dyrektorom samodzielnie analizować dane, do których mają dostęp. Księgowania następują w czasie rzeczywistym, wprowadzono elektroniczny obieg dokumentów odchodzimy od podpisywania i przekazywania dokumentów drogą papierową. W czasie pandemii wprowadzono system elektronicznej wymiany informacji między pracownikami oraz wdrożono między innymi możliwość składania wniosków urlopowych drogą elektroniczną.

    Case study w korporacji budowlanej

    Klient (NDA) jest spółką budowlaną o uniwersalnym ukierunkowaniu, której działania można obserwować na całym terytorium Republiki Czeskiej, Republiki Słowackiej oraz za granicą. W ramach spółki realizowane są projekty związane z budownictwem społecznym, mieszkalnym, przemysłowym czy komunikacyjnym oraz budownictwo podziemne, projekty deweloperskie i pozostałe inżynieryjne prace budowlane. Spośród realizacji można wymienić budowę metra w Pradze, czy budowę obwodnicy w Warszawie. Spółka posiada 11 oddziałów, między innymi na Słowacji, w Niemczech, Finlandii, Islandii, Belgii, Polsce. W ramach grupy zatrudnionych jest ponad – 3 tysiące pracowników.

    Oprogramowanie Symfonia
    Czytaj więcej
    Cyfryzacja i automatyzacja procesów biznesowych w branży produkcyjnej

    Opis sytuacji

    Klient oczekiwał stabilnego i bezpiecznego systemu zarządzania, z możliwością precyzyjnej konfiguracji całego systemu, jak i uprawnień dla użytkowników. Oczekiwano dużej szybkości działania, integracji poszczególnych modułów oraz możliwości rozszerzenia funkcjonalności systemu poprzez tworzenie rozwiązań dodatkowych. Istotne dla klienta było raportowanie dla grupy oraz integracja z Systemem IT w Grupie.

    Wdrożone programy


    W przedsiębiorstwie w pierwszym etapie został wdrożony system Symfonia ERP, pokrywający obszary: Finansowo – Księgowy i zarządzanie majątkiem oraz system handlowo-magazynowy.

    W kolejnych etapach został wdrożony program Kadrowo-Płacowy oraz Busines Intelligence, który zapewnia zaawansowane raportowanie operacji w obszarach finansów oraz handlu.

    Dlaczego klient wybrał system Symfonia ERP?

    System Symfonia ERP spełniał wszystkie wymagania klienta, a jedne z podstawowych warunków, dla których firma zdecydowała się na nowy system było bezpieczeństwo i uniwersalność baz danych. Kolejnym atutem była gwarancja szybkiego wdrożenia, oraz stworzenie rozwiązań dodatkowych, gwarantujących między innymi integrację z czeskim systemem IT

    Wdrożenie

    Kluczowe etapy

    System Symfonia ERP w całości został wdrożony i zintegrowany przez firmę Zorius.pl Wdrożenie zostało zrealizowane w przeciągu kilku tygodni, dzięki zaangażowaniu obu zespołów wdrożeniowych – Klienta oraz Zorius.pl. Podczas wdrożenia kluczowe było przygotowanie rozwiązania pozwalającego na eksport dokumentów do czeskiego Systemu, a także ujednolicenie planu kont, wzorców księgowań oraz procesów finansowo-księgowych. Po oddaniu pierwszego etapu wdrożenia zostały realizowane rozwiązania dodatkowe, które powstawały systematyczne w czterech następnych miesiącach. W kolejnym etapie nastąpiło wdrożenie modułu – Kadrowo-Płacowego oraz modułu Symfonia Business Intelligence.

    Most Polsko-Czeski

    Wdrożenie było wyzwaniem, ponieważ odbyło się na szczeblu międzynarodowym i jest przykładem na to, że po Czesku też można wdrożyć Symfonia ERP dla dużej międzynarodowej korporacji. Nasz System był oceniany i porównywany z Systemem czeskim, który jest używany w siedzibie Grupy, a podczas wdrożenia często obecne były równocześnie księgowe z Polski i Czech.

    Zapewne niezapomniane będzie pierwsze zetknięcie się ze sprzętem – serwerami i komputerami na których są zainstalowane programy (min.MS Windows, MS Excel) w języku czeskim, co zmusiło wdrożeniowców do zapoznania się z czeskim nazewnictwem, innymi oznaczeniami, ikonami.

    Dla Klienta niezwykle wartościowe okazało się wdrożenie Symfonia Business Intelligence, ponieważ za pomocą wbudowanych raportów otrzymywał zaawansowaną informację zarządczą

    Korzyści

    Z uwagi na zindywidualizowane procesy w Przedsiębiorstwie, dane wprowadzane do programu finansowo-księgowego muszą zostać wprowadzone według precyzyjnego schematu, z szczególnym uwzględnieniem wprowadzania zapisów na odpowiednie konta. Rozwiązania dodatkowe dostarczone przez firmę Zorius.pl zapewniają użytkownikom systemu automatyczną kontrolę wprowadzonych danych księgowych. Dzięki dodatkowemu raportowi, wychwytującemu automatycznie błędne zapisy na kontach, użytkownik programu finansowo księgowego minimalizuje do zera szanse na wprowadzenie niespójnych danych. W przypadku gdy użytkownik umieścił na kontach zapis niezgodny z konwencją, algorytm firmy zorius.pl automatycznie wyświetla szczegóły takiego zapisu w zestawieniu w programie MS Excel. Pozwala to uniknąć użytkownikowi żmudnej analizy zapisów, tym samym zapewniając automatyzację pracy i oszczędność czasu i wysiłku.

    W związku z licznymi transakcjami przeprowadzanymi przez spółkę wystąpiło zapotrzebowanie na zewnętrzne zestawienie szczegółowych informacji o rozrachunkach. Na prośbę głównej księgowej został utworzony dedykowany raport, prezentujący w programie MS Excel wymagane dane, w sposób odpowiadający zapotrzebowaniu zleceniodawcy, a następnie są importowane do systemu Finansowo – Księgowego w centrali Spółki. Rozwiązanie zapewnia kontrolę nad płatnościami, pozwalając na precyzyjne dostosowywanie działań i strategii użytkownika do aktualnych możliwości finansowych firmy oraz kontrolę nad bieżącymi operacjami finansowymi.

    Zasadniczym atutem wdrożenia jest możliwość eksportowania wszystkich dokumentów z programu finansowo-księgowego według określonych schematów i właściwego zaczytania tychże dokumentów do czeskiego systemu finansowo księgowego.

    System został w taki sposób skonfigurowany, że w sposób automatyczny są importowane wszystkie zapisy z programu Finanse i Księgowość ERP do czeskiego systemu – proces został nazwany „mostem Polsko – Czeskim”

    Wdrożenie w kolejnych spółkach

    Z uwagi na znajomość branży, oraz potrzeb Klienta i możliwość szybkiej realizacji kolejnych projektów wykonujemy wdrożenia dla nowych spółek w grupie.

    Dlaczego warto wybrac ZoriusPro?

    W branży IT działamy już od prawie 30 lat. Mamy za sobą wiele ukończonych projektów, co pozwala nam z doświadczeniem spojrzeć na nowo realizowane projekty. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Dążymy do tego, by nasze rozwiązania były ergonomiczne, proste w użyciu, a zarazem realizowały wszystkie zdefiniowane na etapie analizy potrzeby.

    Jaki wygląda proces tworzenia rozwiązań IT?

    Prace rozpoczynamy od przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej. Na tym etapie definiujemy zestaw potrzeb/wymagań klienta oraz planujemy proces realizacji projektu. Po akceptacji przedstawionej oferty przystępujemy do realizacji zlecenia, podczas realizacji którego pracujemy w wyznaczonym zespołem ze strony klienta. Wdrożenia wykonujemy hybrydowo, część prac realizujemy w naszej siedzibie lub oddziałach a prace wymagające osobistego kontaktu realizujemy we wskazanym przez klienta miejscu. Praktykujemy minimum jeden, dwa dni w tygodniu, pracy z klientem. W końcowym etapie przeprowadzamy szereg testów wewnętrznych, potem testy z udziałem klienta i finalnie w uzgodnionym terminie uruchamiamy system. W dniu GoLive asystujemy w bieżącej pracy na programie, najczęściej u klienta. W pierwszych tygodniach zapewniamy wzmożone wsparcie naszego zespołu wsparcia technicznego – konsultantów i programistów.

    Jakie usługi programistyczne oferujecie ?

    Oferujemy szerokie spektrum usług: od kastomizacji wbudowanych w system Symfonia rozwiązań, importy danych z różnych źródeł po wszelkiego rodzaju integracje z systemami zewnętrznymi.

    Realizujemy rozwiązania dla nietypowych potrzeb

    Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Po zapoznaniu się ze specyfiką danej branży oraz indywidualnymi potrzebami klienta, analizujemy możliwość zastosowania standardowych funkcjonalności programów Symfonia. Jeśli wymagania i realizowane procesy wychodzą ponad standard, proponujemy klientom rozwiązania indywidualne, dopasowane do ich potrzeb.

    Jaki będzie przybliżony koszt projektu?

    Koszt implementacji rozwiązań składa się z kilku czynników: wykorzystywanych technologii, skali oraz rodzaju projektu i wdrażanych funkcjonalności. Warto wspomnieć również o kwestii analizy przedwdrożeniowej oraz ewentualnych konsultacjach realizowanych podczas trwania i wdrażania projektu. Precyzyjna wycena rozwiązania bez przeprowadzenia dokładnej analizy jest praktycznie niemożliwa. Bazując jednak na naszym obecnym doświadczeniu w przygotowywaniu rozwiązań, zdążają się jednak sytuacje w których, po wstępnym przedstawieniu zakresu projektu, ustalamy koszty w przedziale cenowym bądź umawiamy się na bieżące rozliczenie naszej pracy. Jednak jeżeli to tylko możliwe, zachęcamy naszych klientów do dogłębnego przeanalizowania zakresu projektu.

    W jaki sposób mogę monitorować realizację projektu

    Przy krótkich projektach i prostych rozwiązaniach przekazujemy Klientowi koncepcję rozwiązania, a po zatwierdzeniu oddajemy do testów. Instalujemy i uruchamiamy w środowisku produkcyjnym. W przypadku dużych i skomplikowanych rozwiązań, stawiamy u Klienta środowisko akceptacyjne, na którym klient testuje (również z naszą asystą) funkcjonalność. W trakcie wytwarzania projektu praktykujemy spotkania statusowe z określoną częstotliwością – raz na tydzień, raz na dwa tygodnie.

    Oddziały ZoriusPro w Polsce

    Znajdź nas

    Doświadczony software house

    Działamy w zakresie

    Długotrwałe relacje biznesowe pozwoliły nam zrozumieć potrzeby i wypracować rozwiązania.

    Dominika Krawczyk

    Doradca Biznesowy

    Porozmawiajmy

    Partnerzy