webp image

Zostaw Swój numer telefonu, zadzwonimy niezwłocznie!

Cześć!

Czy chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie za darmo w 60 sekund?

TAK
Zadzwoń teraz Zostaw numer Arrow right icon Icon used in buttons
Strona główna Aktualności Rejestr BDO – co to jest?
30 września 2024

Rejestr BDO – co to jest?

przemysł odpadów. rejestr bdo co to jest

Rejestr BDO – co to jest?

BDO to publiczny rejestr, który działa od 2018 roku i jest kluczowym narzędziem w zarządzaniu gospodarką odpadami w Polsce. Rejestr ten jest obowiązkowy dla firm i instytucji, które wprowadzają na rynek produkty, produkty w opakowaniach lub zajmują się gospodarowaniem odpadami. Jego głównym celem jest monitorowanie oraz kontrolowanie przepływu odpadów, co jest częścią szerszego systemu ochrony środowiska w Polsce.

Kto musi się zarejestrować w BDO ?

W rejestrze BDO  muszą znaleźć się przedsiębiorstwa, które:

  • Wprowadzają na rynek produkty w opakowaniach, takie jak opakowania jednostkowe, zbiorcze lub transportowe.
  • Zajmują się gospodarowaniem odpadami, w tym ich transportem, przetwarzaniem oraz składowaniem.
  • Importują produkty i opakowania, które stają się odpadem po użyciu.

Brak rejestracji lub błędne prowadzenie ewidencji może skutkować nałożeniem wysokich kar finansowych, co podkreśla wagę systematycznego i dokładnego zarządzania odpadami.

Co to jest rejestr BDO i kto musi się zarejestrować? (poradnikprzedsiebiorcy.pl)

Jakie są korzyści z systemu BDO – Bazy Danych Odpadów?

  1. Kontrola i transparentność: Dzięki BDO możliwa jest pełna kontrola nad generowanymi odpadami oraz nad przedsiębiorstwami, które się nimi zajmują. System pozwala na bieżąco monitorować ilości wytwarzanych odpadów oraz ich transport.
  2. Ochrona środowiska: BDO  wspiera działania na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu działalności gospodarczej na środowisko. Przejrzystość w zarządzaniu odpadami pozwala na lepsze planowanie i wdrażanie ekologicznych rozwiązań.
  3. Unikanie kar: Prawidłowe funkcjonowanie w systemie BDO to także ochrona przed potencjalnymi karami. Niezarejestrowanie się lub brak aktualizacji danych może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych.

Proces obsługi BDO w systemie Symfonia

System Symfonia integruje się z BDO, co pozwala na automatyzację wielu operacji związanych z rejestrowaniem i zarządzaniem kartami odpadów. Z poziomu dokumentów magazynowych można tworzyć, edytować i zatwierdzać karty odpadów bezpośrednio w systemie, co znacząco ułatwia obsługę tego procesu.

Symfonia Handel – ZoriusPro – Symfonia Platynowy Partner

Podsumowanie

BDO to nie tylko obowiązek, ale także ważne narzędzie wspierające działania proekologiczne w firmach. Prawidłowe zarządzanie gospodarką odpadadów oraz współpraca z systemem BDO pozwala przedsiębiorstwom nie tylko spełniać wymogi prawne, ale również dbać o środowisko naturalne, co jest obecnie kluczowym elementem prowadzenia nowoczesnego biznesu.

Dominika Krawczyk
Doradca Biznesowy

W zespole ZoriusPro zajmuję się obsługą klientów strategicznych.

Najnowsze wpisy

Obrazek przedstawia uśmiechniętą Panią. e-Teczka Symfonia.

Symfonia e-Teczka

3 października 2024 Aktualności
cyberbezpieczeństwo

Cyberbezpieczeństwo – garstka istotnych informacji

27 września 2024 Aktualności

„CoLudziePowiedzą?” – Jakub Pilch

20 września 2024 Aktualności